Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: welke navi in een off-road 4x4?  (gelezen 1648 keer)

Offline member

  • Africa Twin & VW Buggy 2.0L
  • *****
  • Berichten: 540
welke navi in een off-road 4x4?
« Gepost op: 29-01-2012, 18:10 »
Gebruik nu nogmijn hoog bejaarde garmin quest als on en off-road navi in mijn forester en buggy. Motorrijden doe ik niet meer, daar was de vorige crash te stevig voor. rij nu off-road met de buggy en soms met de subaru forester.
 
Wil een andere navi kopen die ook met off-road routes overweg kan en dus niet in de stress raakt als er geen weg op de kaart is of als ik NL topo er in heb. Wil weer een garmin omdat ik de routes en tracks die ik in mijn computer hebt staan nog wel een na rij. Denk aan een Zumo 660 of een nuvi 2460. De eerste kan alles wat mijn Quest ook kan alleen wat beter. Weet niet zeker of de nuvi dat ook allemaal kan, maar kost de helft v.e. zumo 660. Wat gebruiken jullie off road en wat zou jullie keuze zijn?
 
Groeten Casper
ik ben voorlopig nog maar even een af(ge)vallige.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: welke navi in een off-road 4x4?
« Reactie #1 Gepost op: 29-01-2012, 18:25 »
de montana is een alles kunner
of als je veel georganiseerd rijdt een tripy
sukses

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: welke navi in een off-road 4x4?
« Reactie #2 Gepost op: 29-01-2012, 23:32 »
.... Denk aan een Zumo 660 of een nuvi 2460. De eerste kan alles wat mijn Quest ook kan alleen wat beter.
Ga daar bij Garmin *nooit* van uit! Veel nieuwe Garmins zijn 1 stap vooruit en 2 stappen terug. En dan heb ik het nog niet eens over de bugs.

Ik denk dat de Montana idd de meest flexibele is.
De duurdere Nuvi's kunnen ook met routes omgaan, maar niet met tracks. Ook met directe (offroad) routes, maar mijn 760 laat midden op het scherm een mededeling zien als ik bijna bij een punt op een directe route ben. Dus precies op het moment dat je wilt weten waar je exact van richting moet veranderen en waarheen.... zie je niets op het scherm  :o

Als je van hobbyen houdt, kun je een chinese Windows CE navigator kopen en er een aangepaste MobileXT opzetten.

Maurice

Offline member

  • *****
  • Berichten: 375
Re: welke navi in een off-road 4x4?
« Reactie #3 Gepost op: 30-01-2012, 08:08 »
Een gebruikte 276 / 278 opsnorren top app. doet het hier al 10 jaar  ;) .
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: welke navi in een off-road 4x4?
« Reactie #4 Gepost op: 30-01-2012, 09:38 »
In de auto? Een robuuste tablet met TwoNav software erop.

Zelfs op de weg vind ik die beter en sneller navigeren dat onze Nuvi.