Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: restauratie KLX verus RMX  (gelezen 32814 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 127
restauratie KLX verus RMX
« Gepost op: 03-02-2012, 22:29 »
.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: restauratie klx
« Reactie #1 Gepost op: 04-02-2012, 08:42 »
Respect! Vind 't altijd knap als mensen van die oude dingen weer een nieuwe bouwen!
Vriend van me doet dat Suzuki's (oude RM type's)  Die worden mooier (!) dan nieuw!
Succes met je project, en blijf wel foto's posten hé!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 507
Re: restauratie klx
« Reactie #2 Gepost op: 04-02-2012, 09:08 »
Leuk! Mijn XR zet net weer in elkaar. Jij hebt in ieder geval lekker de ruimte...
Find me on Phonebook

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1235
Re: restauratie klx
« Reactie #3 Gepost op: 04-02-2012, 10:00 »
Leuk inderdaad! Lekker blijven posten, altijd leuk om projectjes te volgen :)
_??_
(?_?)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1078
Re: restauratie klx
« Reactie #4 Gepost op: 04-02-2012, 10:20 »
Leuk en leerzaam project.  :)

Mijn sleutelervaring is ook begonnen met een Kawasaki.
Ik had zelf de KLR650 en die zonder enige kennis volledig uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet.
Ik was zo trots dat de motor daarna ook gewoon weer reed.  ;D

Leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 127
Re: restauratie klx
« Reactie #5 Gepost op: 04-02-2012, 13:10 »
.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 127
Re: restauratie klx
« Reactie #6 Gepost op: 09-02-2012, 18:43 »
.
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 898
Re: restauratie klx
« Reactie #7 Gepost op: 09-02-2012, 19:39 »
Is dat blok gepoedercoat?

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 127
Re: restauratie klx
« Reactie #8 Gepost op: 09-02-2012, 19:45 »
.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 898
Re: restauratie klx
« Reactie #9 Gepost op: 09-02-2012, 20:04 »
Ziet er in ieder geval zeer goed uit  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: restauratie klx
« Reactie #10 Gepost op: 10-02-2012, 13:27 »
Een KLX, mjammie. Ik heb er nog steeds een beetje spijt van dat ik de mijne destijds verkocht heb.

Ziet er goed uit zo!


Offline member

  • *****
  • Berichten: 158
Re: restauratie klx
« Reactie #11 Gepost op: 10-02-2012, 15:14 »
Mooi om te zien hoe zoiets groeit.Je doet er niet alleen jezelf een plezier mee maar ook ons, die het volgen op het forum.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 127
Re: restauratie klx
« Reactie #12 Gepost op: 12-02-2012, 12:24 »
.

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: restauratie klx
« Reactie #13 Gepost op: 12-02-2012, 12:55 »
Dat gebeurt doorgaans met een bout. Soms met een borgring waarvan je rand tegen de zeskant vouwt.


Hoe dat bij een KLX zit weet ik niet. DaBit weet dat vast wel!


Mooi project! (hitsige uitlaatbocht ook... 8) )
Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: restauratie klx
« Reactie #14 Gepost op: 12-02-2012, 13:18 »
hele leuke machine. heb ik ook even gehad. voor wat het waard is: het automatische decrompressie dingetje op 1 van de nokkenassen is een gevoelig punt kwam ik achter. Is denk ik door iets te hard blazen met lauwe motor door de kleppendeksel naar buiten gevlogen. (niet meer teruggevonden, schoon van de nokkenas afgebroken). Bij het zoeken naar tweedehans vervanging, kwam ik erachter dat dat wel vaker voorkomt.. (niks te krijgen tweedehands)
ik weet niet meer wat je er precies aan kan doen. ik dacht iets met flutveertjes, als die losschieten ketst het sooitje door je deksel heen. misschien even nazoeken en wellicht preventief actie nemen.


zelf nieuwe nokkenas en kleppendeksel erop gezet. na twee keer raggen, het bigend eruit....
ik heb die fiets toen verkocht aan monteur van destijds Safe motors. Die had hem echt fantastisch helemaal opnieuw opgebouwd tot sm. fiets bracht geen geluk: paar dagen na voltooing gejat.


zoveel ellende blijft deze fiets en knutselaar hopelijk bespaart. 


cruciaal is geloof ik even rustig warmrijden. de rest was vast echte pech.