Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Welke reisverzekering voor Marokko??  (gelezen 2973 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7963
Welke reisverzekering voor Marokko??
« Gepost op: 12-02-2012, 14:42 »
Ga 2 weken rondboenderen door Marokko met de DRZ 400.
Iemand een tip voor een goede reisverzekering.
Die mij ook thuis brengt + de motor.
aju propje
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4268
Re: Welke reisverzekering voor Marokko??
« Reactie #1 Gepost op: 12-02-2012, 14:45 »
doen ze bijna allemaal. valt meestal zelfs gewoon binnen je europa dekking.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Welke reisverzekering voor Marokko??
« Reactie #2 Gepost op: 12-02-2012, 14:48 »
Peter Buitelaar is officieel ANWB steunpunt.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Welke reisverzekering voor Marokko??
« Reactie #3 Gepost op: 12-02-2012, 14:52 »
Als je gewoon gaat reizen valt dat allemaal onder een normale reisverzekering.  (Marokko is normaliter onderdeel van de europadekking)


Je kunt ook meteen voor het zekere gaan en via Speedsecure de reisverzekering van de Europeesche nemen, dan is er nooit onduidelijkheid over 'motorsport etc'  want daar wordt de 'motorsport - uitsluitings- cluasure' er uitgegooid. Daarvooor betaal je zo'n 10% extra (maar de Europeesche is goedkoop).
Tevens kun je meteen je motorpakje, helm etc meeverzekeren als je die met vliegtuig ofzo mee gaat nemen.


ALternatief kun je ook duitse ADAC mitglied + nemen (als je daar info over wil, stuur je maar een PB); itt tot de nederlandse ANWB brengt de duitse ADAC namelijk wel voertuig EN persoon naar huis. 

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Welke reisverzekering voor Marokko??
« Reactie #4 Gepost op: 12-02-2012, 14:52 »
Peter Buitelaar is officieel ANWB steunpunt.

ANWB doorlopende reisverzekering incl. Gevaarlijke sportendekking dus.
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Welke reisverzekering voor Marokko??
« Reactie #5 Gepost op: 12-02-2012, 14:54 »
ANWB doorlopende reisverzekering incl. Gevaarlijke sportendekking dus.


Nope, vergeet het maar: die dekken motorsport niet!  Dus het heeft ook geen zin om gevaarlijke sporten af te dekken daarmee.


Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Welke reisverzekering voor Marokko??
« Reactie #6 Gepost op: 12-02-2012, 15:19 »

Nope, vergeet het maar: die dekken motorsport niet!  Dus het heeft ook geen zin om gevaarlijke sporten af te dekken daarmee.

Jawel,speciale clausule.
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Welke reisverzekering voor Marokko??
« Reactie #7 Gepost op: 12-02-2012, 15:48 »
Jawel,speciale clausule.
eerst wil ik die lezen, dan pas geloven (ALLE verzekeringsagenten roepen heeeel veel, maar als het zover is...)
 
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Welke reisverzekering voor Marokko??
« Reactie #8 Gepost op: 12-02-2012, 17:06 »
Jawel,speciale clausule.


LoL, Keep on dreaming. Ik heb ALLE polissen doorgelezen, en er dekt en GEEN 1 zodra het snelheidssport is.


Ik had het in 20 seconden gevonden in de polis van de ANWB:
JA, motorsport staat in de lijst bijzondere sporten, MAAAAAAAAR,


Artikel 30, (Wintersport en bijzondere sporten); alleen verzekerd indien betreffende toeslag (motorsport =catagory 3 ) aan polis is toegevoegd, en dan komt het:
UITGESLOTEN: Overige sporten: jagen op groot wild, (Oosterse) gevechtssporten en deelname aan gemotoriseerde
snelheidswedstrijden.


....
Dus als puntje bij paaltje komt ben je niet verzekerd als er een snelheidsaspect aan te pas komt (OK, dat geldt dus niet voor reizen, maar wel voor een rally bijv.)
maar je hoeft het niet te geloven hoor van mij.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 821
Re: Welke reisverzekering voor Marokko??
« Reactie #9 Gepost op: 12-02-2012, 17:32 »
Dit gaat om een normale niet georganiseerde trip naar Marokko en niet deelname aan wat dan ook.
Dus dan zal elke reisverzekering repatriering van motor en jezelf regelen?
Grz,
Peter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Welke reisverzekering voor Marokko??
« Reactie #10 Gepost op: 12-02-2012, 18:04 »
ja dus, zolangs je op een 'normale weg' aan het rijden was: dan is het gewoon vervoer en geen gevaarlijke sport.
Maar ik snap jullie gewoon niet al te goed:
- er wordt een normale reisverzekering (van de Europeesche) geboden waarbij je, voor nog geen  20 euro meer, de zekerheid hebt dat ze noooit moeilijk gaan doen over het woord 'motorfiets'  (wat blijkbaar voor velen wel moelijk is); dan zou ik dus zeggen DOEN.


http://www.speedsecure.nl/spd/nl/product-info/info-doorlopende-reisverzekering.php


Zij zijn de enige die dit doen. Als we nu als moorrijders met zijn alle daar naar toe gaan, dan krijgen de andere verzekeringen misschien ook ooit het besef dat wij ook klanten zijn. simpel toch?

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Welke reisverzekering voor Marokko??
« Reactie #11 Gepost op: 12-02-2012, 18:06 »

LoL, Keep on dreaming. Ik heb ALLE polissen doorgelezen, en er dekt en GEEN 1 zodra het snelheidssport is.


Ik had het in 20 seconden gevonden in de polis van de ANWB:
JA, motorsport staat in de lijst bijzondere sporten, MAAAAAAAAR,


Artikel 30, (Wintersport en bijzondere sporten); alleen verzekerd indien betreffende toeslag (motorsport =catagory 3 ) aan polis is toegevoegd, en dan komt het:
UITGESLOTEN: Overige sporten: jagen op groot wild, (Oosterse) gevechtssporten en deelname aan gemotoriseerde
snelheidswedstrijden.


....
Dus als puntje bij paaltje komt ben je niet verzekerd als er een snelheidsaspect aan te pas komt (OK, dat geldt dus niet voor reizen, maar wel voor een rally bijv.)
maar je hoeft het niet te geloven hoor van mij.


 :stupid:


Bij een Rally ben je via de organisatie verzekert van repatriƫring...en medische hulp.

Het gaat hier toch gewoon om een tripje op de motor....dus die extra clausule op de reisverzekering.
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Welke reisverzekering voor Marokko??
« Reactie #12 Gepost op: 12-02-2012, 18:12 »

Bij een Rally ben je via de organisatie verzekert van repatriƫring...en medische hulp.
 
Euhum... keep on dreaming!! echt nie hoor. Bij een FIA rally betaal je er via de FIA voor, bij de rest moet je gewoon een reisverzekering hebben hoor. (maarja, ik weet het ook uit ervaring)



 
Citaat
Het gaat hier toch gewoon om een tripje op de motor....dus die extra clausule op de reisverzekering.
Die dus niets toevoegd: Je doet immers geen gevaarlijke sport: je bent gewoon met auto of motor op reis.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 371
Re: Welke reisverzekering voor Marokko??
« Reactie #13 Gepost op: 12-02-2012, 18:16 »
Kijk gewoon je polisvoorwaarden na. Niet leuk, soms lastig, maar daar staat het.

En dan nog iets: de verzekering vergelijkt de dagwaarde van de motor met de kosten van repatriering. Dus je voelt hem al aankomen: een oude motor laten ze gewoon staan.

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Welke reisverzekering voor Marokko??
« Reactie #14 Gepost op: 12-02-2012, 20:26 »

(maarja, ik weet het ook uit ervaring)


Ik ook.. :)
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.