Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: 9 april 2012 27ste Paasrit van Grenslandenduroclub  (gelezen 11302 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 898
Re: 9 april 2012 27ste Paasrit van Grenslandenduroclub
« Reactie #60 Gepost op: 09-04-2012, 18:39 »
Vanochtend rond een uur of zeven op de motor gestapt in de gietende regen om na een uurtje rijden in het zonovergoten Arendonk aan te komen (grapje).
Na de geluidscontrole even bakje koffie gedaan ,roadbook geplakt en met een man of vier de routte aangevat.
Roadbook was zoals jaarlijks niks op aan te merken.De regen van de afgelopen dagen had ervoor gezorgd dat de anders stoffige paden er prachtig (nat) bijlagen. Na een km of 80 een mooie stopplaats waar de mannen van grensland met een lekkere kop soep en broodjes gereedstonden.Het tweede deel van het roadbook flirte met de landsgrens.Af en toe kwam er nog eens een goei bui over, dat hield de potentiele wandelaar en fietser lekker binnen.  Na mooie langerekte zandpaden arriveerden we tegen drieen terug in Arendonk. De geur van de BBQ kwam ons gelijk tegemoet ,heerlijk daarna nog gezellig wat gekeuveld met wat fervente LC 8'ers.
De terugweg naar huis was vooral nat.
Toch weer ne dikke merci aan de mannen van grensland voor de mooie dag,en tot de volgende  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 177
Re: 9 april 2012 27ste Paasrit van Grenslandenduroclub
« Reactie #61 Gepost op: 09-04-2012, 20:00 »
Door omstandigheden niet op het GS-treffen geraakt  :'( , maar deze prachtige rit maakt alles goed. Bedankt aan de organisatoren en tot volgend jaar.  :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: 9 april 2012 27ste Paasrit van Grenslandenduroclub
« Reactie #62 Gepost op: 09-04-2012, 20:14 »
nou de heren van de paaslandrit die kunnen er wat van
wat een geweldige rit en goed georganiseerd alleen maar vrolijkje mensen wat een feest en heb ik genoten zeg
allen mijn meerijders hadden totaal 3 x een platte band
nogmaals bedankt voor de gezelligheid en tot de volgende keer
de kaaskoppen uit holland

Offline member

  • *****
  • Berichten: 297
Re: 9 april 2012 27ste Paasrit van Grenslandenduroclub
« Reactie #63 Gepost op: 09-04-2012, 20:25 »
Het was inderdaad weer de moeite....

Veel bekend volk tegengekomen...

De hollandse delegatie was er ook weer...Peet, Toon en Nils....volgende keer naast de nagels rijden, hé...  ;)  3x plat...  :o

Swa, Yves, Carlo en Romain....merci voor de companie...  ;) 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: 9 april 2012 27ste Paasrit van Grenslandenduroclub
« Reactie #64 Gepost op: 09-04-2012, 20:48 »
Vandaag heb ik gemerkt dat een bijna 200kg zware motor op allroadrubber toch recht te houden is in't los zand en dat daar best mee te sturen valt. Mijn armen zijn wel zo hard als steen van te 'werken'. Wel leuk om de lichte enduro's bij te kunnen houden, maar dat zorgde soms toch ook eens voor  -momenten als bleek dat die scherpe bocht wel erg snel dichterbij kwam en dat zo' zware twin echt niet zo snel stilstaat als je soms zou willen. Al bij al een topervaring!Veel oude bekenden gezien, en achteraf wat gekletst met de meiden van een ander forum. Hier en daar een platte band te bespeuren, enkele hollanders raapten er vandaag wel erg veel bij mekaar, een kapotte batterij van een KTM 990 en een dubbele beenbreuk van een onbekende; een tamelijk gevulde Paasrit-dag dus.Tevens weet de politie van Arendonk nu ook hoe een bolleke/pijltje-route werkt; toen we aan de kant stilstonden en er een tweede patrouille langskwam en stopte heb ik ze de kunst van het navigeren fijntjes uitgelegd en ze waren haast enthousiast te noemen: "Zo leren we ook eens wat bij" zeiden ze.Dat ze naarstig op zoek waren naar een motard die een paard met koets had doen opschrikken was iets minder nieuws, maar het fijne weet ik er ook niet van.En nu stillaan op naar Dour...yes! Ik zal de 450 maar weer onder't stof uithalen.
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 104
Re: 9 april 2012 27ste Paasrit van Grenslandenduroclub
« Reactie #65 Gepost op: 09-04-2012, 23:19 »
De rit was super, start was helaas minder maar dat lag niet aan de organisatie. eerst verslapen, toen bleek bij de start mijn voorrem vast te zitten en vervolgens mijn voorband lek. en het was pas 9 uur.... snel naar huis (voordeel als je in Arendonk woont) en alles zo goed en kwaad als het gaat gemaakt. snel terug naar de start maar daar was iedereen al weg. om 10:40 eindelijk gestart. de hele dag droog gehad en om 13:45 binnen.
voor het eerst met Tripy gereden en super goed bevallen, voor herhaling vatbaar. tijdens de rit wel mijn koplamp kapot gegaan daar rond vliegende stenen van mijn voorganger, maar dat hoort erbij zullen we maar zeggen.
route was erg leuk en zeker niet te lang...eerder te kort  ;D vooral de lange zandpaden waren super. nog ff meegereden met andere offroaders (volgens mij de post boven deze) niemand wou iets toegeven dus dan maar vol over het losse zand...geweldig.

tot de volgende rit

Offline member

  • *****
  • Berichten: 919
Re: 9 april 2012 27ste Paasrit van Grenslandenduroclub
« Reactie #66 Gepost op: 10-04-2012, 07:47 »
Was me eerst allroad ritje en samen gereden met Frans, wij op de ktm 640 adventure's
Was echt super rit en BBQ smaakte prima,
Op kapot tank na (na uitstapje richting sloot) Super dag!
Tot volgend jaar

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 12
Re: 9 april 2012 27ste Paasrit van Grenslandenduroclub
« Reactie #67 Gepost op: 10-04-2012, 18:30 »
Ja het was weer een mooie rit. Lekker veel mul zand. Dat rijd toch het lekkerst. Met een zware fiets zoals een LC8 lijkt het me echt een uitdaging.
Organisatie bedankt!


Weet iemand hoe het inmiddels gaat met de jongen met de beenbreuk? In ieder geval spoedig herstel gewenst.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 56
Re: 9 april 2012 27ste Paasrit van Grenslandenduroclub
« Reactie #68 Gepost op: 10-04-2012, 20:29 »
Ik heb net Jimmy, de jongen die het ongeval gehad heeft, gesproken.
Hij heeft een scheen- en kuitbeen breuk opgelopen en is gisteren onmiddellijk geopereerd (pin ingezet).
Het gaat vrij goed nu en heeft nog weinig pijn.
De revalidatie is al begonnen met kleine oefeningen.
Dus al bij al een beetje goed nieuws na die flinke klapper die hij gemaakt heeft.
Ik reed net achter hem en zie het nog steeds gebeuren.
Na zo een voorval is de lol er wel een beetje af  :confused:
Maar een kwartier NA de operatie gisteren avond belde hij al naar zijn
maatje om te vragen hoe het met zijn motor was. Ongelofelijk  hé ::)
Hij zal de Mollenrit niet kunnen meerijden maar hij kan we met de assistentie wagen mee.
Zo hoort hij er ook bij :)


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: 9 april 2012 27ste Paasrit van Grenslandenduroclub
« Reactie #69 Gepost op: 10-04-2012, 20:33 »
De rit was super, start was helaas minder maar dat lag niet aan de organisatie. eerst verslapen, toen bleek bij de start mijn voorrem vast te zitten en vervolgens mijn voorband lek. en het was pas 9 uur.... snel naar huis (voordeel als je in Arendonk woont) en alles zo goed en kwaad als het gaat gemaakt. snel terug naar de start maar daar was iedereen al weg. om 10:40 eindelijk gestart. de hele dag droog gehad en om 13:45 binnen.
voor het eerst met Tripy gereden en super goed bevallen, voor herhaling vatbaar. tijdens de rit wel mijn koplamp kapot gegaan daar rond vliegende stenen van mijn voorganger, maar dat hoort erbij zullen we maar zeggen.
route was erg leuk en zeker niet te lang...eerder te kort  ;D vooral de lange zandpaden waren super. nog ff meegereden met andere offroaders (volgens mij de post boven deze) niemand wou iets toegeven dus dan maar vol over het losse zand...geweldig.

tot de volgende rit


Vol over het losse zand...ik durfde gewoon niet nog harder met die zware twin! ;)
Reed jij met die KTM 640?
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: 9 april 2012 27ste Paasrit van Grenslandenduroclub
« Reactie #70 Gepost op: 10-04-2012, 21:48 »
nou de heren van de paaslandrit die kunnen er wat van
wat een geweldige rit en goed georganiseerd alleen maar vrolijkje mensen wat een feest en heb ik genoten zeg
allen mijn meerijders hadden totaal 3 x een platte band
nogmaals bedankt voor de gezelligheid en tot de volgende keer
de kaaskoppen uit holland

helemaal mee eens.
Goed weer ook gehad, thuis bleek het slechter weer.  De zondagnacht met de camper daar gestaan,biertje gedronken met Belgische kameraden.
's Nachts flinke regen en wind welke de camper deed schudden, dus volgende dag een stofvrij parcour.
DE volgende dag voor het eerst sinds vorig jaar oktober weer op de motor dus het begin op de rallybaan was schrikken in de zware grond.
Samen met Peet en Nils gereden. Na 25 km. mijn achterband lek. Een grote spijker heeft de binnenband verwoest en deze is niet meer te plakken. Peet wil al terugrijden om een bandje te halen als we van een passant een achterband krijgen. Weliswaar 17 inch, maar vooruit.
Als we er net ruim 70 km. op hebben zitten rijdt Nils ook lek, onder een oude plakker dus een heel gedoe. Daarna bij 140 km. sta ik weer met een platte achterband. Ik heb de laatste 17 km. van de route niet meer gereden want ik stond aan de aanrijroute naar de start op maar 6 km. afstand die ik met de lekke band heb afgelegd. Meteen de motoren opgeladen en gezellig de BBQ gedaan. Leuke dag!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 104
Re: 9 april 2012 27ste Paasrit van Grenslandenduroclub
« Reactie #71 Gepost op: 11-04-2012, 23:48 »

Vol over het losse zand...ik durfde gewoon niet nog harder met die zware twin! ;)
Reed jij met die KTM 640?

nee de Yamaha WR400F, reed er bij je niet iemand met een gele fluo regen jas ?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: 9 april 2012 27ste Paasrit van Grenslandenduroclub
« Reactie #72 Gepost op: 12-04-2012, 00:41 »
nee de Yamaha WR400F, reed er bij je niet iemand met een gele fluo regen jas ?


Nope...wasn't me!
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 898
Re: 9 april 2012 27ste Paasrit van Grenslandenduroclub
« Reactie #73 Gepost op: 12-04-2012, 18:57 »
Gele fluo regenjas ,had ik aan op een blauw witte suzuki.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 919
Re: 9 april 2012 27ste Paasrit van Grenslandenduroclub
« Reactie #74 Gepost op: 13-04-2012, 13:53 »
ergens foto's of filmpjes?