Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Keuze Achterband  (gelezen 4615 keer)

Offline member

  • Queen off-the-road
  • *****
  • Berichten: 843
Keuze Achterband
« Gepost op: 14-03-2012, 12:34 »
Tot nu toe heb ik op Kenda Trackmaster gereden en heb nooit over banden nagedacht. Nu is eigenlijk mijn intentie om al mijn onderdelen bij mijn eigen dealer te halen, dus ook de banden, en hij levert geen Kenda.


Ik vroeg me af - waar rijden jullie zoal op en wat doet je voor deze band kiezen?


Ik vind zelf belangrijk dat de band niet te duur is, niet te snel op de weg kapot loopt, want ik rij veel op de weg (rijeigenschappen op de weg vind ik niet belangrijk) en dat hij gewoon lekker hoge noppen heeft zodat ik er een eind mee vooruit kan.


Mijn monteur heeft zelf weinig kijk op de modellen die er zijn die weg-goedgekeurd zijn. Hij verkoopt die niet zo vaak en zit zelf in de cross.
Het zou zonde zijn om de kennis en ervaring die hier op het forum zit te negeren! Heeft iemand een goede tip voor me?
Liever gelast dan geleaset

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: Keuze Achterband
« Reactie #1 Gepost op: 14-03-2012, 12:37 »
Je beschrijft wat mij betreft de Pirelli MT21. Maar ja, banden, dat is vast het meest geopende topic op ARM.  ;D

Offline member

  • Queen off-the-road
  • *****
  • Berichten: 843
Re: Keuze Achterband
« Reactie #2 Gepost op: 14-03-2012, 12:42 »
Je beschrijft wat mij betreft de Pirelli MT21. Maar ja, banden, dat is vast het meest geopende topic op ARM.  ;D


Nou, dan hoor ik er helemaal bij  ;D 
Maar serieus, ik kon het slecht vinden. Misschien is een centraal 'Banden'-topic een idee. Als die er al niet is
Liever gelast dan geleaset

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Keuze Achterband
« Reactie #3 Gepost op: 14-03-2012, 13:05 »
ja, die MT21 wordt dan al snel aangeraden, ik was en ben er niet heel erg enthousiast over, meer een off the road band, prima eigenschappen op de weg minder in de modder en het zand.
Elke motorzaak besteld zijn materialen toch bij een groothandel, Hocoparts ofzo en leveren vast wel een prettig noppenbandje, ik heb achter een IRC en voor een Michelin enduro comp.
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Keuze Achterband
« Reactie #4 Gepost op: 14-03-2012, 13:11 »
Nu is eigenlijk mijn intentie om al mijn onderdelen bij mijn eigen dealer te halen, dus ook de banden, en hij levert geen Kenda.
...
Mijn monteur heeft zelf weinig kijk op de modellen die er zijn die weg-goedgekeurd zijn. ... Heeft iemand een goede tip voor me?

Kan hij ook Michelin leveren? Dan is de AC10 wellicht een interessant alternatief voor je?


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: Keuze Achterband
« Reactie #5 Gepost op: 14-03-2012, 13:29 »
Mijn "monteurs" kopen ze gewoon bij MXbanden.nl (of zo)
Ze hebben daar wat korting bedongen en ze zetten ze d'r voor me op.
Ben ik iets duurder uit, maar ook geen gedoe.
 
Koop bij hen steeds Kenda Trackmaster in 120 (achterband!) Voldoet prima.
Volgens mij ideale band voor jouw doel, en daarnaast ook geen gezeur bij OTR 's ivm toelating.
In mijn ogen ook nog eens de goedkoopste optie!
 
Voorbanden bij altijd Pirelli scorpion of Michelin vanwege de stand vd noppen. (voorlal die aan de zijkant)

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4173
Re: Keuze Achterband
« Reactie #6 Gepost op: 14-03-2012, 13:43 »
Ik heb MT21 gemonteerd voor de "dual" eigenschappen,
alleen nog geen meter ermee gereden..

maar schijnt redelijk goede weg eigenschappen te hebben en redelijk (??) in het terrein..

prijs viel ook mee, ik meen +/- €160.- voor voor en achterband
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2348
Re: Keuze Achterband
« Reactie #7 Gepost op: 14-03-2012, 13:54 »
De band moet geschikt zijn om van Friesland naar N-Frankrijk te rijden, dan 3 dagen Appie en dan weer terug?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Keuze Achterband
« Reactie #8 Gepost op: 14-03-2012, 14:03 »
In dat geval Dunlop 908 RR. Daar doe je drie jaar mee ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Keuze Achterband
« Reactie #9 Gepost op: 14-03-2012, 14:32 »
Tot nu toe heb ik op Kenda Trackmaster gereden en heb nooit over banden nagedacht. Nu is eigenlijk mijn intentie om al mijn onderdelen bij mijn eigen dealer te halen, dus ook de banden, en hij levert geen Kenda.


Ik vroeg me af - waar rijden jullie zoal op en wat doet je voor deze band kiezen?


Ik vind zelf belangrijk dat de band niet te duur is, niet te snel op de weg kapot loopt, want ik rij veel op de weg (rijeigenschappen op de weg vind ik niet belangrijk) en dat hij gewoon lekker hoge noppen heeft zodat ik er een eind mee vooruit kan.


Mijn monteur heeft zelf weinig kijk op de modellen die er zijn die weg-goedgekeurd zijn. Hij verkoopt die niet zo vaak en zit zelf in de cross.
Het zou zonde zijn om de kennis en ervaring die hier op het forum zit te negeren! Heeft iemand een goede tip voor me?

Tegen je dealer zeggen dat ie de kenda per stuk bij massink kan bestellen en er iets meer voor betalen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Keuze Achterband
« Reactie #10 Gepost op: 14-03-2012, 15:02 »
ac 10 achter
enduro comp voor

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Keuze Achterband
« Reactie #11 Gepost op: 14-03-2012, 16:19 »
Pirelli XC. Met weg keur. Nieuwe band, kon zomaar is een waardige opvolger van m'n favoriete Baja zijn.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4277
Re: Keuze Achterband
« Reactie #12 Gepost op: 14-03-2012, 16:53 »
maar alleen te krijgen in 80/100 en tot 120 achter :( Dus niet echt een baja vervanger hoor.. die deed het juist goed op de grote motoren!
 
Heb nu een scorpion rally bandje voor voor, die valt me alles mee, mooi profieltje!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Keuze Achterband
« Reactie #13 Gepost op: 14-03-2012, 17:07 »
De band moet geschikt zijn om van Friesland naar N-Frankrijk te rijden, dan 3 dagen Appie en dan weer terug?

daar kan je met wegbanden ook prima uit de voeten ....toch?!
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • Queen off-the-road
  • *****
  • Berichten: 843
Re: Keuze Achterband
« Reactie #14 Gepost op: 14-03-2012, 19:30 »
De band moet geschikt zijn om van Friesland naar N-Frankrijk te rijden, dan 3 dagen Appie en dan weer terug?
 

Nee, 6 dagen Appie  :-X En daarvoor de SpringRide en daarna de Midsummer, en daartussenin gebruik ik hem om ermee naar school te rijden en af en te crossen op het circuit in Delfzijl. Ik zoek een echte alleskunner dus  ;D

Ik heb een AC10 in bestelling, bedankt voor de adviezen!!
Ik ben benieuwd hoelang hij meegaat want ik lees dat het een vrij zachte band is. Maar ik probeer het en anders ga ik de MT21 proberen.


Tegen je dealer zeggen dat ie de kenda per stuk bij massink kan bestellen en er iets meer voor betalen.

Ik vind het ook wel leuk om eens wat anders te proberen.
Liever gelast dan geleaset