Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Keuze Achterband  (gelezen 4633 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 376
Re: Keuze Achterband
« Reactie #15 Gepost op: 14-03-2012, 19:40 »
Nee, 6 dagen Appie  :-X En daarvoor de SpringRide en daarna de Midsummer, en daartussenin gebruik ik hem om ermee naar school te rijden en af en te crossen op het circuit in Delfzijl. Ik zoek een echte alleskunner dus  ;D

Ik heb een AC10 in bestelling, bedankt voor de adviezen!!
Ik ben benieuwd hoelang hij meegaat want ik lees dat het een vrij zachte band is. Maar ik probeer het en anders ga ik de MT21 proberen.


Ik vind het ook wel leuk om eens wat anders te proberen.

Jouw AC 10 zal maar half zoveel kms maken als de MT 21 maar op rotsige ondergrond heb je dan ook meer voordeel (grip) met de AC 10. Op nat wegdek wel mee opletten ;D
Als ze beiden nieuw zijn heeft die AC 10 dan weer meer grip in modder (oppervlakte tussen noppen is wat groter en is scherper aan de zijkanten)
je kan inderdaad niet alles willen ;)
 
 

Offline member

  • Queen off-the-road
  • *****
  • Berichten: 843
Re: Keuze Achterband
« Reactie #16 Gepost op: 14-03-2012, 19:44 »
Ah zo te horen zit ik met de AC10 dan wel goed. Rotsen rij ik nooit, en modder en nat wegdek des te meer. En als hij dan iets langer meegaat, vind ik bij een band die verder fijn is geen probleem.

In dat geval Dunlop 908 RR. Daar doe je drie jaar mee ;)
Is dat zo'n type band waarbij je niet meer durft te remmen als het wegdek nat is?  ;)

Liever gelast dan geleaset

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1545
Re: Keuze Achterband
« Reactie #17 Gepost op: 14-03-2012, 19:45 »
ac 10 achter
enduro comp voor

+1

Goeie set maar de ac10 slijt wel behoorlijk snel...
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Keuze Achterband
« Reactie #18 Gepost op: 14-03-2012, 20:37 »

Is dat zo'n type band waarbij je niet meer durft te remmen als het wegdek nat is?  ;)

Ik gok van wel, maar ook dat is op te lossen Fitna.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 535
Re: Keuze Achterband
« Reactie #19 Gepost op: 14-03-2012, 21:37 »
Pirelli MT21 is op de weg zeker veilig, ook als het nat is blijft ie voorspelbaar. Maar dan moet je er geen probleem mee hebben dat je na 2000km nog maar de helft (of minder) van je noppen achter over hebt. Voor schuinen ze wel af maar blijven ze langer goed (ik rem te weinig met de voorrem denk ik)

Offline member

  • Queen off-the-road
  • *****
  • Berichten: 843
Re: Keuze Achterband
« Reactie #20 Gepost op: 14-03-2012, 21:55 »
Och, bakken koppel heb ik toch niet met mijn 350je. En over de weg rij ik als een oud wijf om mijn slijtageonderdelen te ontzien. Mijn Kenda setjes gaan tot nu toe aardig lang mee, zeker zo'n 5000 km. Ben benieuwd wat de AC10 gaat doen.
Liever gelast dan geleaset

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Keuze Achterband
« Reactie #21 Gepost op: 14-03-2012, 22:05 »
Ac10 doet het 1 rally 2500 km en dan nog op droog weer wat otr is goed genoeg voor me.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Keuze Achterband
« Reactie #22 Gepost op: 15-03-2012, 13:29 »
Met een 350 kan je natuurlijk wel wat hebben qua banden, dus die AC10 zal best goed zijn.
Maar toen ik nog alles met 1 motor met 1 set wielen deed (BMW650Dakar/geen auto) gebruikte ik voor lekker allroad inderdaad de MT21 en dit is tot op heden nog altiojd mijn favoriete ALLroadband, rijdt gewoon goed op straat, ook als het nat is, doet het prima in stenen en gravel en op droge zand en boswegen (mijn favotriete vakantiebestemmingen) maar voor blubber, nat gras en klei komen ze echt enorm tekort, dus voor nederlandse en belgische ritten komt ie er gewoon niet op...
Het beste voor die laatste 3 omstandigheden zijn dus eerder de AC10 Pirelli MXextra / XC achtige banden, maar vond ik voor alles in een toen te gortig, toch al (niet specifiek deze banden) wel eens de hele wegbreedte nodig gehad voor mijn achterband dezelfde richting op wilde als ik...en ze gingen veels te rap op...
Ik gebruikte op de Dakar als ik iets meer offroadgrip wilde dan liever de Mefo Stonemaster of nu bijna identieke Mitas C02, die hebben ook hele lange levensduur, alleen een beetje oppassen voor nat asfalt...
Trackmaster viel daarna trouwens voor mij ook nog in de lange levensduur, lekker veel offroadggrip en nog steeds fatsoenlijke asfalteigenschappen, dus als je tests met andere banden tegenvallen gewoon een akkoordje met je dealer maken dat als hij ze niet kan leveren jij er wel voor zorgt...
 
Oh ja, op de DRZ ook nog lang alles ineen gedaan, vooral trackmasters en Stonemasters versleten geloof ik, tot ik aan een Teraflex geraakte.... daarna alleen nog maar aan voorbanden hoeven denken  ;D

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2348
Re: Keuze Achterband
« Reactie #23 Gepost op: 15-03-2012, 15:13 »
Benieuwd hoe een AC10 eruit ziet na 600 km snelweg...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1483
Re: Keuze Achterband
« Reactie #24 Gepost op: 15-03-2012, 15:23 »
maakt het voor het zijwaarts wegglijden na een bocht ook uit wat voor een soort noppen band je hebt en waarom ?
If nothing goes right......

go left!

Offline member

  • Queen off-the-road
  • *****
  • Berichten: 843
Re: Keuze Achterband
« Reactie #25 Gepost op: 15-03-2012, 20:41 »
als je tests met andere banden tegenvallen gewoon een akkoordje met je dealer maken dat als hij ze niet kan leveren jij er wel voor zorgt...
 

Dat deed ik tot nu toe ook. Ik monteer de banden zelf, maar bij hem in de werkplaats omdat dat handig is en ik hang dat sowieso veel rond. Hij vind het ook niet erg als ik banden van elders mee neem, maar ikzelf vind het niet zo hoffelijk  ;)

Post Merge: 15-03-2012, 20:42
Benieuwd hoe een AC10 eruit ziet na 600 km snelweg...
Ik maak een foto voor je :-*
Liever gelast dan geleaset

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2923
Re: Keuze Achterband
« Reactie #26 Gepost op: 15-03-2012, 21:13 »
michelin t63

Hep ik ook....
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Keuze Achterband
« Reactie #27 Gepost op: 16-03-2012, 09:20 »
600 km snelweg is gene probleem....
heb verbindings dagen gehad van 400 km asfalt......
ik rijdt met bibmouse dus harder dan 100 rijdt ik dan niet op de snelweg
 
een dr350 doet echt heel lnag met een ac10.

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2348
Re: Keuze Achterband
« Reactie #28 Gepost op: 16-03-2012, 10:13 »
600 km snelweg is gene probleem....
heb verbindings dagen gehad van 400 km asfalt......
ik rijdt met bibmouse dus harder dan 100 rijdt ik dan niet op de snelweg
 
een dr350 doet echt heel lnag met een ac10.
Goed om te horen, had ik niet verwacht. Juiste bandenspanning scheelt natuurlijk ook wel wat slijtage.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 589
Re: Keuze Achterband
« Reactie #29 Gepost op: 16-03-2012, 14:18 »
michelin t63

Hep ik ook....

Die heb ik ook geprobeerd, maar de MT21 heeft wat meer noppen aan de zijkant en kruipt makkelijker uit richels. (of haal ik ze nou door elkaar ::) )
Honda NC700X
KTM 640 Adv '01