Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Keuze Achterband  (gelezen 4614 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: Keuze Achterband
« Reactie #45 Gepost op: 25-03-2012, 13:20 »
Nou jongens en meisjes, ben ik dan als enige niet zo te spreken over die AC10's... ???
Vrijdagmiddag heb ik een AC10 achterband aangeschaft omdat mijn k760 bandje nog maar een paar mm nop had.. (k760 trakmaster 3500km mee gemaakt, veel offroad en af en toe naar het werk)
Zaterdag de hard roadbook tour gereden van 305km en eigenlijk zijn is de ac10 al een heel eind naar zn grootje... noppen zijn al flink afgerond!
en dan heb ik nog bewust zacht opgetrokken op asfalt..
Vind het rubber maar zacht!! Wel een fijn achterbandje, veel tractie en grip!! Flink profiel zit er ook in.. maar hij slijt echt hard..ik denk dattie 1500km mee gaat.
Volgende keer neem ik een wat hardere band.  ;D

Post Merge: 25-03-2012, 13:24
Heerlijke band die ac10 maar na 300km offroad, 300km binnenweg en 300km snelweg 50% van de noppen achter verdwenen. En dan trek ik rustig op en ga niet harder dan rond de 90... Voor is nog prima maar voor mij achter geen ac10 meer maar iets wat harder is. Misschien weer een set deserts, die gaan lekker lang mee (maar zijn weer erg duur...)

Ow, ik zie dat jij dezelfde ervaring hebt..  ;D
Ik moet zeggen dat ik wel flink het gas open trek offroad en ook wel 110-120... Op het asfalt max 80 gereden en rustig opgetrokken.
Ride the world!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Keuze Achterband
« Reactie #46 Gepost op: 25-03-2012, 13:59 »
... noppen zijn al flink afgerond!



Mijn ervaring is dat je een AC10 3 x kunt bijsnoeien ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Keuze Achterband
« Reactie #47 Gepost op: 25-03-2012, 14:57 »
Hoeveel druk zat er in?

Op de snelweg 2.5 bar d'r in scheelt veel in slijtage.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: Keuze Achterband
« Reactie #48 Gepost op: 26-03-2012, 20:56 »
Ik rijd met ongeveer 1.5bar achter...
Inderdaad, zat al te denken om hem bij te werken...rubber zat!  ;D
Ride the world!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1545
Re: Keuze Achterband
« Reactie #49 Gepost op: 26-03-2012, 21:26 »
Nou jongens en meisjes, ben ik dan als enige niet zo te spreken over die AC10's... ???
Vrijdagmiddag heb ik een AC10 achterband aangeschaft omdat mijn k760 bandje nog maar een paar mm nop had.. (k760 trakmaster 3500km mee gemaakt, veel offroad en af en toe naar het werk)
Zaterdag de hard roadbook tour gereden van 305km en eigenlijk zijn is de ac10 al een heel eind naar zn grootje... noppen zijn al flink afgerond!
en dan heb ik nog bewust zacht opgetrokken op asfalt..
Vind het rubber maar zacht!! Wel een fijn achterbandje, veel tractie en grip!! Flink profiel zit er ook in.. maar hij slijt echt hard..ik denk dattie 1500km mee gaat.
Volgende keer neem ik een wat hardere band.  ;D

Post Merge: 25-03-2012, 13:24

Ow, ik zie dat jij dezelfde ervaring hebt..  ;D
Ik moet zeggen dat ik wel flink het gas open trek offroad en ook wel 110-120... Op het asfalt max 80 gereden en rustig opgetrokken.


Nou, dan rijden we zo ongeveer hetzelfde. 80 a 90 snelweg, verder lekker spelen.
Voor mij heen AC10's meer, ik durf al niet eens meer op pad te gaan, bang dat ik ergens onderweg op het canvas raak  ::)

Nee, als je 'voornamelijk' ofroad rijd maar daar wel over de snelweg naartoe moet (noodzakelijk kwaad, doe ik dus helaas), vindt ik de AC10 achter geen optie. Een set Michelin Enduro Competitions wel, die komen er ook wel weer 'ns op.  Ik denk dat er na noord-Frankrijk een nieuwe set op moet en dat wordt er een die lang mee gaat op de weg maar toch redelijke allround eigenschappen heeft. En aangezien m'n eerste trip na Frankrijk Wipe Your Own Ass wordt neem ik de D908RR met bib mousse. Kan ik 2,5 week onbezorgd over de rotsen rijden.

Ben benieuwd. De Michelin Deserts bevielen me op de HP2 ook best goed. Maar ja, ik ben geen echte crossert...
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 380
Re: Keuze Achterband
« Reactie #50 Gepost op: 26-03-2012, 21:29 »
Heb nog nieuwe dessert 18 inch liggen, past niet in mijn kleine XT600 brugje. Heb besloten een AC10 te proberen, hoop er 2500km in Marokko mee te kunnen rijden. Voor de zekerheid nog maar een redelijk achterbandje steken op mijn reserve wiel.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 303
Re: Keuze Achterband
« Reactie #51 Gepost op: 27-03-2012, 20:26 »
Ik weet het zeker, ik ga zorgen dat ik mijn offroad wielen op de motor mee kan nemen.
Kan ik op de weg lekker gummen met straat banden.
Af en toe rij ik met ac10's over de weg (omdat het niet anders kan) maar ik vind het helemaal niks, iedere bocht die ik tegen kom moet ik me inhouden omdat ik anders dezelfde weg terug ga aan het einde van de bocht xD
Don't fix anything if ain't broken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Keuze Achterband
« Reactie #52 Gepost op: 27-03-2012, 22:14 »
Hmm, met een Heidenau K760 achter en Michelin competition voor rij ik menig wegmotor zoek op een bochtige dijk [ vind het wel leuk om als de banden versleten zijn ze op te rijden op de dijk, wegmotor inhalen, dan in de bocht de dijk af rijden, halverwege de dijk recht door, naast hem blijfen hangen en vol gas weer de dijk op ;D beetje flauw maar wel leuk :D ]
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Keuze Achterband
« Reactie #53 Gepost op: 28-03-2012, 08:45 »
net de tuareg rally gereden met een ac10 achter( zaten ook flinke stukken snelweg verbing bij) fijne band en ik herken dat helemaal niet dat ze snel slijten

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: Keuze Achterband
« Reactie #54 Gepost op: 28-03-2012, 11:35 »
[ vind het wel leuk om als de banden versleten zijn ze op te rijden op de dijk, wegmotor inhalen, dan in de bocht de dijk af rijden, halverwege de dijk recht door, naast hem blijfen hangen en vol gas weer de dijk op ;D beetje flauw maar wel leuk :D ]


Helemaal niet flauw hoor, heel herkenbaar  :D

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: Keuze Achterband
« Reactie #55 Gepost op: 29-03-2012, 22:39 »
..net de tuareg rally gereden..


 8)






..Net de tuareg rally gereden met een ac10 achter ..... en ik herken dat helemaal niet dat ze snel slijten..


+1
Avonturier!