Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Probleem met TT600R: soms verhoogd stationair toerental.  (gelezen 2135 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: Probleem met TT600R: soms verhoogd stationair toerental.
« Reactie #15 Gepost op: 16-03-2012, 21:49 »
Vraag uiteraard ook al bij de buren gesteld  ;)

Maar over de chokeplunjer: Het rubber aan het uiteinde is gehavend. Daar waar het rubber beschadigd/dunner is, zie je ook sporen zitten op het messing. Doet mij denken aan mengsel dat er langs kan ontsnappen.

Wat denken jullie. Zou dit de boosdoener kunnen zijn?


Offline member

  • *****
  • Berichten: 822
Re: Probleem met TT600R: soms verhoogd stationair toerental.
« Reactie #16 Gepost op: 17-03-2012, 01:45 »
Dan moet je het probleem ook kunnen repeteren. De choke-knop stevig indrukken tijdens het onregelmatig draaien van de motor. Rubbertje is ook weer vrij snel zelf te maken met een holpijpje van 5mm en een hete naald (om te testen).
450EXC, KLX250S EFI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: Probleem met TT600R: soms verhoogd stationair toerental.
« Reactie #17 Gepost op: 22-03-2012, 20:22 »
Het euvel bleek niet reproduceerbaar door met de chokeknop te rommel. Dat was het dus niet.

Blue Monster heeft ooit een soortgelijk probleem gehad en toen bleek het een verkeerd gemonteerde veer te zijn die de gasnaald op zijn plaats houdt. Dat was ook niet de oorzaak bij mij, maar bracht me wel op andere ideeen en aanknopingspunten.

In ruststand kon ik de gasschuif iets omhoog bewegen. Dit kwam door speling op het hefboompje (zie foto) wat de gasschuif bedient.
Zoon (3,5 jr) was lekker in de tuin aan het spelen en kon ik dus in de schuur prutsen, via het raam hem in de gaten houdend  :)

Zo heb ik een nieuw hefboomje gemaakt met minder speling. gewoon van op elkaar gelijmde stukjes plastic van een tupperwarebakkje  :D

En de boel doet het weer! Ik blij!

Foto is dus van de originele hefboom