Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Oefengebied gezocht  (gelezen 2987 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 120
Oefengebied gezocht
« Gepost op: 19-03-2012, 15:10 »
Ik heb afgelopen vrijdag mijn eerste allroad trainingsdag mogen ondergaan.
Op zich ben ik erg positief met de behaalde vaardigheden na 1 dagje. :)
Nu wil ik graag het geleerde in de praktijk brengen, maar waar kan/mag  ik dit het beste doen.
Ik zoek een locatie of terrein waar ik licht all/offroad kan oefenen, dus geen crossbaan of heftige tankbaan, want daar ben ik niet aan toe en ook mijn motor BMW F800GS is natuurlijk geen crossmotor. :-X
Wie weet waar ik het beste terecht kan, ik woon in Culemborg (30 Km. Onder Utrecht).
Een beetje in de omgeving zou perfect zijn.
Hoor graag als er iemand is die mij kan/wil helpen.
Vriendelijke groeten,

HPoskam (Henk)

Offline member

  • Yamaha XT 660 Z Ténéré
  • *****
  • Berichten: 1531
Re: Oefengebied gezocht
« Reactie #1 Gepost op: 19-03-2012, 15:40 »
Je kunt kijken op www.allroadmap.nl voor zandwegen.
Zelf google maps en streetview kost wat uren, maar dan kun je dichtbij huis kijken.
Verder opletten op de bordjes.
Maar ik zou zeggen, doe gewoon eens mee met een evenementje, dagrit.
Wordt genoeg aangeboden op dit forum en vaak kan iedereen wel meerijden.
Martin Hammega | Anderz makelaar Groningen

Offline member

  • Queen off-the-road
  • *****
  • Berichten: 843
Re: Oefengebied gezocht
« Reactie #2 Gepost op: 19-03-2012, 16:21 »
In je uppie aanklooien is ook niet erg veilig. Als je onder een GS ligt, is het niet handig als je op een plek ligt waar nooit iemand komt.

Ik heb in die tijd hier en daar wat rondgevraagd of iemand me op sleeptouw wilde nemen, en zo heb ik mijn eerste ritjes gemaakt. Je mag ook wel met ons een keer meerijden, maar dat is voor jou nogal uit de buurt (drenthe).

Onder de lekbrug in Vianen wordt ook wel wat gereden
Liever gelast dan geleaset

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: Oefengebied gezocht
« Reactie #3 Gepost op: 19-03-2012, 17:26 »
Ik wordt altijd wat zenuwachtig als kwetsbare gedoog plekjes op het forum worden genoemd. Een paar aso's met een blérpijp en het gedogen is afgelopen. Maar wie ben ik nou helemaal. ;) .


Het is inderdaad geen goed idee om in je eentje te gaan rijden. Stuur mij eens een PM, ik weet wel een paar plekjes in de buurt (nadat ik heb bevestigd dat je geen GS met een blérpijp hebt ;-) om samen wat te doen.


gr
remco





Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 120
Re: Oefengebied gezocht
« Reactie #4 Gepost op: 19-03-2012, 20:09 »
Bedankt vast voor de reacties.
Weest gerust geen blérpijp, die is origineel (zie foto).

Wil graag met andere rijden, maar wil ook niemand ophouden, heb het nog niet echt onder de knie. :-[
Daarom wil eerst op het gemak zelf nog wat aan "klooien", ik hou het veilig.
In september ga ik naar het BMW trainingskamp Hecklingen in  Duitsland, doel is volgend voorjaar een 8 daagse (georganiseerde) trip te maken door Marokko (offroad).
Maar voor september wil ik gewoon een beetje oefenen, dat is alles.
P.s de wegbanden gaan er nog af na mijn trip naar Noord Spanje in begin juni.
Vriendelijke groeten,

HPoskam (Henk)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 376
Re: Oefengebied gezocht
« Reactie #5 Gepost op: 19-03-2012, 21:20 »
Bedankt vast voor de reacties.
Weest gerust geen blérpijp, die is origineel (zie foto).

Wil graag met andere rijden, maar wil ook niemand ophouden, heb het nog niet echt onder de knie. :-[
Daarom wil eerst op het gemak zelf nog wat aan "klooien", ik hou het veilig.
In september ga ik naar het BMW trainingskamp Hecklingen in  Duitsland, doel is volgend voorjaar een 8 daagse (georganiseerde) trip te maken door Marokko (offroad).
Maar voor september wil ik gewoon een beetje oefenen, dat is alles.
P.s de wegbanden gaan er nog af na mijn trip naar Noord Spanje in begin juni.

Met zulke knappe motor moet je zeker al naar het Belgische GS-treffen komen op 7,8 en 9 april  ;)
Heb je meteen een mooie kans om off-road te gaan op jouw eigen tempo.
En daarna ...http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=13754.0
 

Offline member

  • Yamaha XT 660 Z Ténéré
  • *****
  • Berichten: 1531
Re: Oefengebied gezocht
« Reactie #6 Gepost op: 20-03-2012, 06:58 »
Wil graag met andere rijden, maar wil ook niemand ophouden, heb het nog niet echt onder de knie. :-[
Daarom wil eerst op het gemak zelf nog wat aan "klooien", ik hou het veilig.

De laatste die dat tegen me zei heeft anderhalf uur buiten westen in het bos gelegen.
Niemand weet hoe hij zijn vrouw heeft kunnen bellen, maar blijkbaar is hij met gebroken
sleutelbeen en hersenschudding in half trance toch opgestapt en naar de bewoonde wereld
gereden. (leuk om half bewusteloos de openbare weg op te gaan...).

Ik woon helaas niet in de buurt, maar als je in Drenthe wil rijden dan heb ik alle geduld van de wereld.

Juist als je het niet zo goed kunt moet je iemand hebben die iets meer weet. Juist de inschatting van
wat veilig is, is een risico. Je zegt "ik hou het veilig" maar soms is harder rijden juist meer grip en dus
meer controle en veiliger terwijl je bij langzaam rijden juist uit de bocht vliegt.

Je moet echt even iemand meenemen de eerste keren. De tips die ik gekregen heb toen ik net begon
maakten ook dat ik meer plezier had en minder vermoeid was. Dat is pas veilig.
Martin Hammega | Anderz makelaar Groningen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4382
Re: Oefengebied gezocht
« Reactie #7 Gepost op: 20-03-2012, 07:54 »
Laten we er geen dicussie over alleen rijden van maken, iedereen is hier oud en wijs genoeg denk ik om dat zelf te beslissen.


Over oefenterreintjes, naarmate je vaker off road hebt gereden ontwikkel je een ziekelijke nijging om overal interessante stukje te zien als je bijvoorbeeld in de auto zit.  In het begin heb je maar kleine stukjes zand nodig, dus let eens op als je over een industrie terrein rijdt, weg in aanleg ziet of een zanderige parkeerplaats spot. Taluten kunnen je ook een leuke uitdaging bieden met wat hoogteverschil.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: Oefengebied gezocht
« Reactie #8 Gepost op: 20-03-2012, 08:35 »
ik ga vaak ik het weekend naar een mini-mini crossbaantje ergens tussen nieuwegein en Culemborg  ;) . Kan ieder zijn rondjes op eigen tempo doen. gaat van simpele 8-jes draaien op gras tot schansjes van 1.5 mtr. Heel leerzaam en hoeft niemand op iemand te wachten.


Laat maat weten.

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Oefengebied gezocht
« Reactie #9 Gepost op: 20-03-2012, 09:04 »

Naarmate je vaker off road hebt gereden ontwikkel je een ziekelijke nijging om overal interessante stukje te zien als je bijvoorbeeld in de auto zit. 


Heel herkenbaar.... ;D
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11359
Re: Oefengebied gezocht
« Reactie #10 Gepost op: 20-03-2012, 09:40 »
Heel herkenbaar.

Totdat je met vrienden de trappen gaat berijden van de overdekte wandelbrug aan de A12; dan wordt het echt te gek ;D Je haalt het ook niet en de weg terug is rol, auw, &^%$#$%$#@@ ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1681
Re: Oefengebied gezocht
« Reactie #11 Gepost op: 20-03-2012, 10:14 »
Heel herkenbaar.

Totdat je met vrienden de trappen gaat berijden van de overdekte wandelbrug aan de A12; dan wordt het echt te gek ;D Je haalt het ook niet en de weg terug is rol, auw, &^%$#$%$#@@ ;D


Ook heel herkenbaar  :-X :-X ;) :D
Gerrit :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: Oefengebied gezocht
« Reactie #12 Gepost op: 20-03-2012, 10:47 »
en onderaan staat dan altijd zo'n man met een hoed en een klein hondje tssk, tssk, tssk  te doen.

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2335
Re: Oefengebied gezocht
« Reactie #13 Gepost op: 20-03-2012, 11:54 »
Zet gewoon een GPS-tracker op je smartphone en vertel iemand waar je gaat oefenen. Zo kan iemand je een beetje volgen en kun je toch alleen oefenen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: Oefengebied gezocht
« Reactie #14 Gepost op: 20-03-2012, 11:59 »
Zet gewoon een GPS-tracker op je smartphone en vertel iemand waar je gaat oefenen. Zo kan iemand je een beetje volgen en kun je toch alleen oefenen.


wel eens gedaan inderdaad. "als het stipje langer dan 10 minuten stilstaat moet je me komen redden!"


en toen was de batterij leeg... ;D