Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Westerbork  (gelezen 4800 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 30
Re: Westerbork
« Reactie #15 Gepost op: 25-03-2012, 21:18 »
@ paisley,
heb jij een witte DR en reed je met een gele broek ??

Offline member

  • Queen off-the-road
  • *****
  • Berichten: 843
Re: Westerbork
« Reactie #16 Gepost op: 25-03-2012, 21:22 »
Ja klopt :D

Heb je me ingehaald? ;D
Liever gelast dan geleaset

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 118
Re: Westerbork
« Reactie #17 Gepost op: 25-03-2012, 21:23 »
Ik heb echt heerlijk gereden vandaag!

Lekker veel maisplakjes, zandpaden, her en der wat kruipdoor-sluipdoor en een schattig mini crossbaantje.
De dubbele spiraal was ook geinig om te rijden, al was die sochtends echt ontzettend glad en kwamen er een hoop motoren vrij haaks op de baan te staan.

Ik heb af en toe ook (oa de Wijk) wel eens wat last van aso's die hun motor pal voor die van mij plempen en dan haaks op de rijrichting, maar wat Paisley beschrijft heb ik vandaag helemaal niet gezien. Kwam misschien ook wel omdat ik vrij voorin reed (2e startgroepje) en ik zelf ook redelijk doorreed. Ik had namelijk de ambitie om vier rondjes te gaan rijden. Was me nog nooit gelukt en leek me ook vrij kansloos, maar ik ging het gewoon proberen.

Het eerste rondje heb ik voor mijn doen als een dolle gereden, omdat ik vermoedde dat ik het anders qua tijd niet zou gaan halen. Halverwege bekroop me wel het gevoel dat ik het dan qua tijd misschien wel ging halen, maar wellicht dat ik na drie rondjes echt bekaf zou zijn en de vierde door uitputting alsnog zou moeten laten schieten.
Maar een goed begin is het halve werk, eerste rondje in het bos met de boomstammen mijn motor even neergelegd na de eerste stam, want daar lag een maat van mij ook op de grond. Daarna steeds behoorlijk aan het gas om maar geen tijd te verliezen. Al met al het eerste rondje in 1:08, snel een paar boterhammetjes, drinken en weer gaan. Tweede rondje voor de verandering maar eens lekker ontspannen gaan rijden, wat best nuttig bleek, want de rondetijd was vrijwel gelijk. Toen kwam toch de hoop dat het allemaal kon lukken. Maar er moest nog een hoop gebeuren en de klok tikte door. Benzine erin, eten, drinken, plasje en weer door. Nog 1:15 te gaan voor de klok van twee uur.

Derde rondje weer lekker gereden het bos met de boomstammen werd steeds onbegaanbaarder, maar ik hopte heerlijk over de drie boomstammen heen en dat gaf een gaaf gevoel, want dat was me nog niet eerder zo soepeltjes gelukt. In het bosje een hoop gravende en trekkende mensen gezien, van sommige motoren stak nog maar weinig boven het maaiveld uit. Maar ik moest door, als het niet lukte kon ik ze het volgende rondje nog wel helpen  ;)

Al met al kwam ik vier voor twee weer bij de start aan, ik had het gehaald, al moest het laatste rondje nog wel even gereden worden. Het vierde rondje begon de vermoeidheid natuurlijk wel wat toe te slaan, maar het rijden ging nog best lekker. Vlak voor het bomen-over-de-weg bosje werd ik achtervolg door een groepje van een man of tien. Toen ik eruitkwam reed ik weer alleen, dus die hebben met z'n alleen vast nog de nodige graafwerkzaamheden verricht  :-X

Al met al een superdag voor mij, lekker door het mais scheuren, boomstammetjes over en een paar mooie sprongetjes op de schattigste mini-crossbaan ever. En natuurlijk de fel begeerde vier rondjes!

Groetjes!

Offline member

  • Queen off-the-road
  • *****
  • Berichten: 843
Re: Westerbork
« Reactie #18 Gepost op: 25-03-2012, 21:26 »
Ook ik een rondje westerbork gedaan op mijn trial brommert, niet echt succesvol kan ik je zeggen op de mais velden, in de bossen daarin tegen wel ,maar dat was er niet echt veel.Ook nog ontiegelijk op mijn plaat gegaan, kwam met stuur tegen verdringingshek aan en dus plat op m'n bek.Tenslotte bleef carburateur plank gas hangen en stopknop deed het niet, maar voor de rest een mooie rit.

Ik hoorde Appie nog over je praten, onder het motto "er rijd ook van alles tussen" :)

Post Merge: 25-03-2012, 22:17
Ik heb echt heerlijk gereden vandaag!

Leuk verslag! Heel andere benadering ook  :D  180km, dat is een flink stuk! Respect hoor.
Liever gelast dan geleaset

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 30
Re: Westerbork
« Reactie #19 Gepost op: 25-03-2012, 22:49 »
Ja klopt :D

Heb je me ingehaald? ;D


Ja  :P
ik reed al een stukje achter je omdat het op dat stuk vrij krap was om in te halen en ik niet graag iemand onderuit kegel  ;)
ik weet hoe het is om er vanaf gekegeld te worden, in de eerste ronde kwam er een honda rijder me lomp binnendoor zetten op het moment dat ik mn brommer in de verkanting van een bocht wilde gooien, meneer ging eraf en ik moest kiezen, vol voor zn flikker of over zn honda, (natuurlijk koos ik het laatste), met als resultaat dat ik er met een salto voorover van af ging  8)
sommigen zijn echt lomp en rijden je zo van de baan  :-X


ik zag je rijden en dacht nog bij mezelf, zou dat Paisley zijn  :D   volgende keer groet ik wel even  ;) 


by the way ........ 3 rondes gereden, en heb nu al spierpijn  ;D


Offline member

  • *****
  • Berichten: 303
Re: Westerbork
« Reactie #20 Gepost op: 25-03-2012, 23:11 »

Wie niet sterk is, moet slim zijn. Ik praat mezelf moed in en bepaal mijn tactiek. Ik sta even om mij heen te kijken en kies mijn target met zorg: een opvallende legergroene BMW boxer staat tot zijn cilinders in de prut en de eigenaar staat er een beetje mistroostig naar te kijken. "Moet ik een handje helpen?" vraag ik niet zonder eigenbelang. Ik prak de soes tegen een boom en samen tillen we de BMW naast het spoor.
"Bedankt!" roept hij verrast boven het getetter van al die motoren om ons heen uit.


Nu komt de aap uit de mouw... Niet zonder schaamte beken ik dat ik mijn motor niet over de omgewaaide bomen heen krijg. Hij knikt me vriendelijk toe, dreunt met een daverende klap de BMW tegen de stam, wat net genoeg opwaardse kracht opleverde om er log overheen te hobbelen, en komt terug om mijn motor er ook overheen te zetten. Een pact is gesloten - samen helpen we elkaar het lastige bos door. De BMW staat nog eenmaal hopeloos vast in een diep spoor, en ook ik heb nog een keer een zetje nodig.


Eenmaal uit het bos maken we kennis. David is zijn maat verloren en gaat te voet terug het bos in, ik rij verder.

Aha ik ben dus gewoon gebruikt!
Maar zonder jou had ik er nu me tentje op kunnen zetten dus nogmaals bedankt :)
Don't fix anything if ain't broken.

Offline member

  • Queen off-the-road
  • *****
  • Berichten: 843
Re: Westerbork
« Reactie #21 Gepost op: 25-03-2012, 23:18 »
 ;D  Sorry!


Ik heb je niet meer gezien! Is je maat op de Xchallenge nog boven water gekomen?
Liever gelast dan geleaset

Offline member

  • *****
  • Berichten: 303
Re: Westerbork
« Reactie #22 Gepost op: 25-03-2012, 23:27 »
;D  Sorry!


Ik heb je niet meer gezien! Is je maat op de Xchallenge nog boven water gekomen?
Ja, die stond aan de andere kant van de 1e boomstam met een lege accu, dus die is terug gegaan naar de bus met de bezemwagen. Het duurde alleen heel lang voordat we dat apparaat het bos weer uit geduwd hadden en toen nog een tijd staan wachten op de bezemwagen. Toen hij in goede handen was heb ik alleen het 1e rondje gemaakt. Hem weer gevonden bij de bus en nog een rondje gemaakt (en heel stiekem dat 1e bos overgeslagen ^^
Als ik je had zien zitten had ik je nog voor een rondje mee gevraagd maar heb je helaas niet meer gezien.
Don't fix anything if ain't broken.

Offline member

  • Queen off-the-road
  • *****
  • Berichten: 843
Re: Westerbork
« Reactie #23 Gepost op: 25-03-2012, 23:39 »
Zonde van de motor van je maat! Dan doen die oude beesies het nog best he?  :D
Liever gelast dan geleaset

Offline member

  • *****
  • Berichten: 303
Re: Westerbork
« Reactie #24 Gepost op: 25-03-2012, 23:47 »
Hij heeft hem gestart met start kabels en vervolgens niet meer uit gezet en heeft samen met mij toch nog een rondje gedaan. Hij vond het ook erg leuk.
Ik heb alleen wel een paar dingen die ik aan mijn motor moet doen om hem iets minder ongeschikt te maken.
Don't fix anything if ain't broken.

Offline member

  • Queen off-the-road
  • *****
  • Berichten: 843
Re: Westerbork
« Reactie #25 Gepost op: 25-03-2012, 23:49 »
Ah dat scheelt! Dan heeft ie in ieder geval nog kunnen rijden.
Maar wat ga je met je motor doen? 80 kg eraf flexen?  :P
Liever gelast dan geleaset

Offline member

  • *****
  • Berichten: 303
Re: Westerbork
« Reactie #26 Gepost op: 26-03-2012, 00:09 »
Als ik een ander motorblok er in hang en dat zware cardan eraf sloop ben ik al een heel end.
Koffer dragers er af en een lichte uitlaat en ik weet niet wat ik meemaak.
Maar dat zijn net allemaal dingen waarom ik die motor zo leuk vind. (behalve die uitlaat dan)
En ach ik kom er zo ook wel.
Ik wil wel weer meer slag in me voorvork maken en een hoger stuur.
En meer stuuruitslag zou lekker zijn.

Maar het blijft wel me woon werk verkeer fiets :P
Don't fix anything if ain't broken.

Offline member

  • Queen off-the-road
  • *****
  • Berichten: 843
Re: Westerbork
« Reactie #27 Gepost op: 26-03-2012, 00:31 »
...en ik weet niet wat ik meemaak.



Ik denk het ook niet!  8)
Liever gelast dan geleaset

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 44
Re: Westerbork
« Reactie #28 Gepost op: 26-03-2012, 09:45 »
Da's grappig..
 
@Paisley en D-Master: ik heb jullie beide gezien in het rennerskwartier; ik stond op een maat te wachten en er was naast de 13 in dozijn KTM's niet veel meer te doen dan het kijken naar die opvallende Beemer en dat meisje dat aan haar motor aan het sleutelen was ;D
 
Na hetzelfde bosje waar jullie over schrijven heb ik jullie ook nog gezien.. ..en ik ben daar ook uitgevallen :confused: .
De husky sloeg af, en was niet meer aan de praat te krijgen.
Bij de start al lopen klooien, dus dat reed niet lekker met de gedachte "niet af laten slaan-nietaf laten slaan"
 
Wat lomp rijgedrag betreft: dat is de reden dat mijn vrouw geen OTR ritjes meer rijdt. Ook zij gaat rond op een tempo dat maakt dat je af en toe ingehaald wordt.
Dat maakt niet uit, als je maar plezier hebt, maar sommige "heren" hebben net iets meer ruimte nodig dan er is.
 
Volgende keer zal ik even gedag komen zeggen :)
 
cheers,
 
Arne
Meer schik op een oud brik!
'04 TE450, '82 DR250S,
'90 14"SyncroT3

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: Westerbork
« Reactie #29 Gepost op: 26-03-2012, 13:47 »
Ook ik vind dat er af en toe wel erg gek wordt gedaan met die ritjes... ik kan best goed meekomen tegenwoordig, maar ik ben er in Hengelo ook hard afgereden. Wilde een stel duitsers inhalen, maar iemand plempte hem er, idd, dwars op de rijrichting voor.
Flinke klapper en voorvork+subframe krom. Voorvork staat weer heel eind recht maar heeft volgens mij een lichte afwijking overgehouden, want ik kan niet meer zonder handen rijden... >:(   subframe is nogsteeds krom, je ziet erg goed het als je achter de motor staat..  :P
 
Ik ga ze dit jaar weer rijden, maar ik vind roadbook ritjes en andere allroad maniacs ritjes toch een stuk relaxder.
Enduros zijn wel rustiger, maar ook duurder en meer gehanned met tijden enz...
Probleem is gewoon dat er geen controle op rijgedrag is en dat 'zonder wedstrijd element' wil zeggen 'zo hard mogelijk rond- no rules'.
Ride the world!