Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: MC Arnhem - zaterdag 26 mei 2012  (gelezen 15219 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: MC Arnhem - zaterdag 26 mei 2012
« Reactie #45 Gepost op: 29-04-2012, 07:47 »
Morgen voor het eerst naar Arnhem / Terlet..... Ben benieuwd.


Nog meer mensen?  ???

Ja, zie je dan zo!
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1311
Re: MC Arnhem - zaterdag 26 mei 2012
« Reactie #46 Gepost op: 29-04-2012, 18:21 »
Lekker gereden vandaag samen met jw. Volgens mij stond FraMe naast ons. Ik wist nietdat je zou komen anders hadden we even kennis gemaakt. JW was op de Husa en ik op de KTM (crosser). Ik was die jongen die zijn sleutelbeen brak toen ik eigenlijk klaar was. Vlak voordat ik de baan af wilde draaien sloeg mijn voorwiel dubbel in een knip. Voorover eraf. Ging niet hard meer dus niets aan de hand, dacht ik. Brommer opgetild, maar toen ikwilde duwen.... Au linksboven....
Een jongen met nr. 11 was zo vriendelijk mijn motor naar de auto te rijden. Helaas brak hij 10 minuten later zijn pols en iemand anders zijn ribben.


De breuk is een vieze, schuin met een splinter. Ze wilden eerst opereren maar zagen daar later vanaf. Donderdag of vrijdag terug en kijken ze hoe de vlag dan hangt.


Ik kwam Ronny, een dienstmaatje uit 1988, tegen die ik 22 jaar niet gezien had. Hij kon gelijk aan de bak om mijn auto terug te brengen.....  ;D


Goed,voorlopig even niet rijden dus voor mij. De geplande trip naar Slovenie kan ik ook wel op mijn buikschrijven.....


De 26e kom ik gewoon filmen. Dus wat mij betreft gaat alles gewoon door. Ik zal niet rijden, denk ik..... :-X

KTM 790 Adventure R - KTM 250EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1545
Re: MC Arnhem - zaterdag 26 mei 2012
« Reactie #47 Gepost op: 29-04-2012, 19:23 »
Marcel, wat kut man, ff op de tanden bijten, voor je het weet rij je weer.
Reed jij met een nek brace?
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: MC Arnhem - zaterdag 26 mei 2012
« Reactie #48 Gepost op: 29-04-2012, 19:55 »
sterkte man.  6 weken zit het weer aan elkaar als je gezond bent
(ik hem de mijne ooit in 4 stukken gebroken.... 6 weken later reed ik weer een beetje)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: MC Arnhem - zaterdag 26 mei 2012
« Reactie #49 Gepost op: 29-04-2012, 20:07 »
Citaat
Helaas brak hij 10 minuten later zijn pols en iemand anders zijn ribben.
jeetje zeg, een ongeluksdag dan... sterkte

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 48
Re: MC Arnhem - zaterdag 26 mei 2012
« Reactie #50 Gepost op: 30-04-2012, 21:07 »
Goed... Om het cirkeltje dan maar even rond te maken....


Die met de gebroken/gekneusde ribben... Dat ben ik dus.


Nadat ik wat ongelukkig neer kwam na een schans is hij (nr. 11) vol achterop me gesprongen. Helaas zijn er geen vlaggers bij dergelijke trainingen, hij heeft me totaal niet kunnen zien.


Op de baan bleek al dat zijn pols gebroken was, zelf heb ik mijn motor nog, op de adrenaline, terug gereden naar de bus. Bij de bus leken mijn ribben naar voren te staan. Op naar het ziekenhuis....


Na 4 uur op de spoed eisende hulp konden ze op de röntgen niet zien of ze gebroken zijn. Met een echo hebben ze mijn milt en longen gecheckt. Lijkt allemaal goed, nu onder de pijnstillers en maar laten genezen. Linker elleboog nog dik van het vocht.


De motor mist alles achter het zadel, subframe afgebroken, kappen links en rechts gebroken, uitlaat compleet opengescheurd, spatbord gebroken, voorpoot lek..... Maar ja, gelukkig heeft hij net mijn rug en nek niet geraakt. De motor fixxen we wel weer en de ribben genezen ook wel weer, had veel gekker gekund.


De nekbrace is op de achterzijde gebroken, maar ik heb geen last van mijn nek of rug. Heeft dus zeker zijn werk gedaan.


Vind het wel oprecht klote voor die gozer, seizoen is voor hem wel naar de knoppen. Hij rijdt super en ik denk dat er opdat moment niemand anders in de baan was die überhaupt zover kon springen om mij op die plek ook maar enigszins te raken.


Ja,..... Het was een bijzonder dagje in Arnhem.






Offline member

  • *****
  • Berichten: 1311
Re: MC Arnhem - zaterdag 26 mei 2012
« Reactie #51 Gepost op: 30-04-2012, 21:24 »
FraMe, sterkte man. Uit ervaring weet ik hoe lastig gebroken, maar vooral gekneusde, ribben zijn. Daar ben je ook wel even zoet mee. Wees blij dat je niets met je milt hebt; helaas heb ik daar ook ervaring mee en die revalidatie duurde bijna twee jaar tot volledig herstel.
Als nr. 11 meeleest wens ik hem ook sterkte en alsnog dank voor het terugrijden van mijn motor.
Een bijzondere dag...  ::)


@Rob: geen nek brace, maar die gaat er nu wel komen!!
KTM 790 Adventure R - KTM 250EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: MC Arnhem - zaterdag 26 mei 2012
« Reactie #52 Gepost op: 30-04-2012, 22:04 »
Dacht dat t na het ziekenhuis tripje met silber wel klaar was... Jezus mannen, wat een verhaal, ik ben blij dat ik dat laatste rondje heb overgeslagen...

Was wel leuk jou en je vriendin even te spreken frame, dank nog voor t soepie.  Als ik het zo hoor is het allemaal eigelijk nog redelijk afgelopen.... Een gebroken nekbrace klinkt wel slecht, maar niet als je zelf nog kan intypen  :-\

Baan was ook wel zwaar hoor zondag, ik was er na een paar rondjes ook wel klaar mee. Op zaterdag gaat t  meestal beter.


Silber weet overigens dat ik de dag qua breuken behoorlijk compleet heb gemaakt,maar dat is niet iets voor op t forum. Geen goed weekeinde, laten we deze allemaal snel vergeten, morgen begint mei, die slaan we over en dan beginnen we allemaal in juni weer fris en opnieuw!

Eerst beterschap!
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1483
Re: MC Arnhem - zaterdag 26 mei 2012
« Reactie #53 Gepost op: 30-04-2012, 22:13 »
Aj jongens wat is dat voor een dag, allemaal in de lappemand?


Frank hoop dat je er snel bovenop komt en zonde van je mooie motor.


silbertanne, jij ook beterschap gewenst ga voorlopig dus helaas je filmpjes moeten missen.


JW, hopelijk heeft het geen negatieve invloed op begin 2013.
If nothing goes right......

go left!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 48
Re: MC Arnhem - zaterdag 26 mei 2012
« Reactie #54 Gepost op: 01-05-2012, 00:06 »
Bedankt voor de reacties mannen!


Breuken genezen wel weer en de motoren repareren we wel weer.



@ Silbertanne, jij ook sterkte met je breuk. We zullen ongetwijfeld een ander keer nog wel even echt kennis maken, onder normale omstandigheden.


@JW, bedankt voor je beterschapswensen. Succes met je plannen!


@Bakbeest, thanx!


Nu weer door om het boeltje weer de baan op te krijgen.....


En misschien een wijze les.... Kom altijd even een soepje halen! (oh ja, en die nekbrace is dus echt niet voor niks!!!)




Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: MC Arnhem - zaterdag 26 mei 2012
« Reactie #55 Gepost op: 01-05-2012, 09:21 »
 :o   mannnen! Sterkte allemaal!

@Frame, je hebt mazzel gehad zeg :o :o achter op springen loopt toch vaak wel anders af.


@JW wat'skebeurt?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: MC Arnhem - zaterdag 26 mei 2012
« Reactie #56 Gepost op: 01-05-2012, 10:24 »
motor en rijder nog helemaal heel hier hoor, training en voorbereiding volgens plan. 

morgenavond ASO Dakar presentatie in Eindhoven!
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1311
Re: MC Arnhem - zaterdag 26 mei 2012
« Reactie #57 Gepost op: 01-05-2012, 11:17 »



dat witte is scheerschuim...  ;)
KTM 790 Adventure R - KTM 250EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: MC Arnhem - zaterdag 26 mei 2012
« Reactie #58 Gepost op: 01-05-2012, 11:20 »
Pffff, ik kreeg een there is something About Mary  flashback










Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 48
Re: MC Arnhem - zaterdag 26 mei 2012
« Reactie #59 Gepost op: 01-05-2012, 20:46 »
OK Silbertanne, ziet er beroerd uit  :( 


Volgende week zal ik even een foto posten van de schade aan de husqvarna. Ben op weg naar de UK voor het werk, even geen foto bij de hand.