Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: En toen stonden we stil...  (gelezen 8450 keer)

Offline member

  • Queen off-the-road
  • *****
  • Berichten: 843
Re: En toen stonden we stil...
« Reactie #30 Gepost op: 27-04-2012, 18:37 »

zelfs als ik een klein beetje brandstof door het gat van de bougie laat lopen..
en hem probeer te starten gebeurd er nog niets...
ook is de bougie toen ik dit nog niet had gedaan na een paar keer aantrappen vochtig...


Hier vertel je dat de bougie wel vochtig wordt. Kan het misschien olie zijn, wat je toen zag?

Heb je ook geprobeerd te starten op remmenreiniger?
Liever gelast dan geleaset

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: En toen stonden we stil...
« Reactie #31 Gepost op: 27-04-2012, 20:11 »
Een XR400 heeft wel autodecompressie. Daarom trap je er dus vrij makkelijk doorheen. Handle is makkelijk om na omvallen leeg te trappen


Waarvan akte  ;) .

Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 220
Re: En toen stonden we stil...
« Reactie #32 Gepost op: 27-04-2012, 20:43 »
Hier vertel je dat de bougie wel vochtig wordt. Kan het misschien olie zijn, wat je toen zag?Heb je ook geprobeerd te starten op remmenreiniger?


Klopt dit was waarschijnlijk olie...
grote kans in ieder geval...Heb geprobeerd met starthulp (spray ) dit maakt eigenlijk geen verschil... Ga morgen de deksel er nog maar eens afhalen om alles te controleren...

Post Merge: 28-04-2012, 15:21




 
stand van zaker momenteel..
ziet iemand misschien ongeregeldheden??

Post Merge: 28-04-2012, 15:37

...
 

Post Merge: 28-04-2012, 16:12

om nog 1 onzekerheidje weg te nemen...
Uit mijn carb komen 3 slangetjes...
Ik heb in mijn hoofd zitten dat deze slangetjes nergens op aangesloten hoeven worden.
of toch wel??
Natuurlijk heb ik het niet over de gene die naar mijn tanky moet...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 261
Re: En toen stonden we stil...
« Reactie #33 Gepost op: 28-04-2012, 19:07 »
Ik heb het gevoel dat 2 slangetjes de "overloop" regelen en het derde aangesloten moet worden op ???? maar waarop???? wie weet het.

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: En toen stonden we stil...
« Reactie #34 Gepost op: 28-04-2012, 21:54 »
2 lopen er naar benede en 1 omhoog


en ze hangen alle 3 los

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: En toen stonden we stil...
« Reactie #35 Gepost op: 28-04-2012, 22:47 »
Die bovenste is carb ontluchting, die onderste zijn vlotteroverloop. Ze hoeven er niet op te zitten om de motor te laten lopen. Zijn ze open (als in niet verstopt)?


Je nokken- en krukas staan op tijd. Ik zie daar niks verkeerds aan. Kun je op één of andere manier de compressie meten?


Toen je kop eraf was, heb je je cylinderwand en/of zuigerveren nagekeken op schade? Wat heb je eigenlijk aan de kop laten doen?


Ik vraag maar voor de vuist weg, want om die motor te laten draaien heb je mengsel nodig, ontsteking, kleptiming en compressie.


Doe motor liep goed toen dat plaatje erin ging, dus die carb verdenk ik dan weer niet zo gauw (kan wel natuurlijk). Ontsteking is fixed en kleptiming ziet er volgens het boekje uit..


Hoe heb je dat plaatje gefixt? Met een originele of zelfbouw..?


Bromz
Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: En toen stonden we stil...
« Reactie #36 Gepost op: 28-04-2012, 23:25 »
Ik zie ook niks vreemds Niek. Helaas.


Een zelfbouwplaatje in je carb wordt dan natuurlijk wel snel een verdacht item. Ik heb de originele carb niet meer, anders had je die is kunnen proberen.


Offline member

  • Queen off-the-road
  • *****
  • Berichten: 843
Re: En toen stonden we stil...
« Reactie #37 Gepost op: 28-04-2012, 23:30 »
Maar de motor loopt ook niet op remmenreiniger of benzine rechtstreeks in de cilinder, zelfs niet als hij achter een auto wordt aangesleept.
Je zou toch niet verwachten dat de carburateur daar (alleen) verantwoordelijk voor is?


Liever gelast dan geleaset

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: En toen stonden we stil...
« Reactie #38 Gepost op: 29-04-2012, 00:04 »
Zou het kunnen dat de chokeklep ook schade heeft aangericht in de carburateur? Verstopte sproeiers, beschadigde gasnaald of gasschuif. Je hebt m schoongemaakt zeg je, maar ook weer goed in elkaar gezet?
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: En toen stonden we stil...
« Reactie #39 Gepost op: 29-04-2012, 09:51 »
tja, die suffe auto-decompresseur heb ik destijds op de XR ook maar snel verwijderd. Daardoor kan je niet voelen of en waar de compressie is, en sta je 'dom' te trappen.
Maar, als je bougie na lang trappen en geen enkel plofje echt droog is, en geen benzine lucht... dan krijg je gewoon geen brandstof.
Heel effe met de startpilot spuiten, moet je dan op zijn minst een paar plofjes geven. (of een natte benzinelap achter tegen de carb houden)
Komt er wel benzine in de carb? (vlotterbak aftap even open draaien, en dan moet er wat uitstromen)


Als je met startpilot ook helemaal niets geen plofjes of wat krijgt , dan is er iets anders fout.
compressie  of vonk ...
Vonk kun je zien, en als je pick-up niet helemaal fout staat (wat eigenlijk niet kan...)  dan moet dat toch wel minstens een paar plofjes geven.




Offline member

  • *****
  • Berichten: 220
Re: En toen stonden we stil...
« Reactie #40 Gepost op: 29-04-2012, 15:36 »
toch nog maar een keer de klepspeling gechecked.
Heel raar maar schijnbaar toch op het verkeerde moment gesteld.
lopen doet ie weer
Er komt nu wel een regelmatig tikkend geluid uit mijn blokje.
klinkt niet als de kleppen daar gaat het te langzaam voor.
olie word wel rond gepompt...
Toch nog maar even zoeken voordat ik een eindje ga rijden....
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: En toen stonden we stil...
« Reactie #41 Gepost op: 29-04-2012, 15:40 »
misschien heb je je kleppen gesteld met de zuiger op het bovenste punt maar juist waar de kleppen (bijne) open staan. (dan gaan ze uiteindelijk niet of bijna niet open)


Overigens is dat wel het moment waar je zuiger erg slecht wil blijven staan (vanwege de spanning op je nokkenas/klepveren wil die daar vandaan draaien)


Even kijken naar je kleppen tijdens het naar de T markering draaien, de T bij het gat wanneer de kleppen niet vlakbij dat punt bewegen moet je hebben.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 220
Re: En toen stonden we stil...
« Reactie #42 Gepost op: 29-04-2012, 16:03 »
Precies dit heb ik fout gedaan de eerste paar keren.
Deze heb ik onder de knie nu...motor loopt nu goed.
start met 1 keer trappen...als van ouds..
Alleen het laatste tikkende geluidje weg krijgen...
Klinkt ongeveer 1 keer in de 3 seconden een tikkend geluid..
Heb wel iets gelezen op internet over lucht in de olie pomp...
kan dit zo'n geluid veroorzaken??

Post Merge: 29-04-2012, 16:31
http://www.stellarsystems.nl/geluid.avi

Ik heb een klein fimlpje gemaakt zodat jullie het geluid zouden kunnen horen...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 303
Re: En toen stonden we stil...
« Reactie #43 Gepost op: 29-04-2012, 18:59 »
Hoe zit het met de nokken as ketting spanner bij die dingen?
Don't fix anything if ain't broken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 220
Re: En toen stonden we stil...
« Reactie #44 Gepost op: 29-04-2012, 19:11 »
Aan de spanner heb ik verder niets gewijzigt....
Verwacht dan zelf ook een tikkend geluid met een kortere interval.
kan het verkeerd hebben hoor/...