Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: lekke/zwetende benzine tank KTM 950  (gelezen 701 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
lekke/zwetende benzine tank KTM 950
« Gepost op: 06-04-2012, 22:08 »
Mijn benzine tank is lek  ???  Niet echt heel lek, maar er "zweet" benzine uit. Ik heb er een foto van proberen te maken, maar in het donker is het wel lastig ..





Het is wat lastig te zien, maar het zit dus onder die rode cirkel. Wanneer ik met een doek de benzine weg veeg zie je in een paar seconde de benzine als een vlek er doorheen komen. Ik kan geen lek zien (het is ook weinig wat eruit komt), ik denk dat het onder de lak zit, niet op dat kale stukje wat je op de foto ziet), maar het lekt wel genoeg om de motor nu 1:10 te laten lopen (dat was in eerste instantie ook de trigger, samen met een benzine-lucht in de schuur natuurlijk).


Iemand een idee hoe dit aan te pakken (anders dan een nieuwe tank, want die zijn nogal duur ..)? De tank is van PA6 gemaakt (Polyamide toch, nylon dus).


groeten,


Jos

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: lekke/zwetende benzine tank KTM 950
« Reactie #1 Gepost op: 07-04-2012, 15:38 »
M'n vorige 950 tank is gerepareerd met epoxy uit zo'n bison dubbele spuit. Kaalschuren en laagje opbrengen.




Offline member

  • *****
  • Berichten: 422
Re: lekke/zwetende benzine tank KTM 950
« Reactie #2 Gepost op: 07-04-2012, 18:28 »
M'n vorige 950 tank is gerepareerd met epoxy uit zo'n bison dubbele spuit. Kaalschuren en laagje opbrengen.


Ja ik weet nog precies hoe het gebeurde: toen er zo'n Toyo even achteruit reed ergens in the middle of nowhere in Verweggieland.

Post Merge: 07-04-2012, 18:29

Heeft daar ooit een valbeugel of zo tegenaan zitten schuren bij de vorige eigenaar?

Offline member

  • Yamaha XT 660 Z Ténéré
  • *****
  • Berichten: 1531
Re: lekke/zwetende benzine tank KTM 950
« Reactie #3 Gepost op: 17-04-2012, 18:53 »
Mag niet echt gebeuren denk ik. Kan een probleem zijn in de lasnaden.
Het is toch kunststof ? Misschien is de vorige eigenaar naar Zuid Amerika geweest.
Daar zit vaak alcohol of vergelijkbare shit in de benzine en dat verteert kunststof.
Misschien was er wel schade en is het slecht gerepareerd ?
Anders even langs de KTM dealer...
Martin Hammega | Anderz makelaar Groningen