Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: DID 520VX2 Aanbieding gevonden  (gelezen 4403 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
DID 520VX2 Aanbieding gevonden
« Gepost op: 07-04-2012, 11:34 »
Als je je eroverheen kunt zetten met een goudkleurige ketting te rijden - of - als je het juist heel cool vindt met een goudkleurige ketting te rijden - of - als ie bij jou ook toch zwart is na gebruik.

bij 24MX vond ik een mooie aanbieding voor 59,- euro.
Als je er 2 bestelt (of iets anders erbij voor 100 euro totaal) geen verzendkosten.


De lengte staat niet aangegeven maar is 120 schakels. (Ik heb een Huskie WR250 2006 opgegeven maar dat zal niet uitmaken)
Er zit zo'n holle klinkschakel bij.



Overigens, op noppenforum biedt iemand (mij onbekende) X ring kettingen voor maar 40 euro aan.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4388
Re: DID 520VX2 Aanbieding gevonden
« Reactie #1 Gepost op: 07-04-2012, 12:33 »
Bedankt voor de tip!
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7973
Re: DID 520VX2 Aanbieding gevonden
« Reactie #2 Gepost op: 07-04-2012, 16:28 »
mooie prijs alleen de foto laat een VX zien niet de VX2.
Misschien voor de zekerheid ff bellen.
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: DID 520VX2 Aanbieding gevonden
« Reactie #3 Gepost op: 07-04-2012, 19:14 »
Ik heb er 2 liggen en 3 bijbesteld (wilde eerst weten of ze lang genoeg zijn voor de TTRen)


Het is een VX2 met klinkschakel (niet VX met visje zoals foto) van 120 schakels.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: DID 520VX2 Aanbieding gevonden
« Reactie #4 Gepost op: 07-04-2012, 20:37 »

Overigens, op noppenforum biedt iemand (mij onbekende) X ring kettingen voor maar 40 euro aan.

Ik ga binnenkort deze onbekende ketting monteren; heb ik hier liggen.

Houd jullie op de hoogte van hoe die bevalt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7973
Re: DID 520VX2 Aanbieding gevonden
« Reactie #5 Gepost op: 07-04-2012, 20:43 »
Ik heb er 2 liggen en 3 bijbesteld (wilde eerst weten of ze lang genoeg zijn voor de TTRen)


Het is een VX2 met klinkschakel (niet VX met visje zoals foto) van 120 schakels.
moet goed gaan dan.
heb er net ongeveer 1600 km mee gerden in Marokko zonder noemenswaardige smering.
Met de VX2 dan.
Heb er 102€ voor betaald incl. JT tandwielset
aju propje

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: DID 520VX2 Aanbieding gevonden
« Reactie #6 Gepost op: 09-04-2012, 22:33 »
102 Euro inclusief tandwielset is ook niet verkeerd.

Ben ik trouwens de enige die een hekel heeft aan die klinkschakels? Ik heb net weer een tijdje staan beuken met een mokertje, terwijl m'n vrouw een halve stoeptegel er aan de achterkant tegenaan hield. Zeker zo hard als een gemiddeld Japannertje. Ik zag geen effect op de klinkschakel  ::)

Hoe doen jullie dat?

Maurice

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: DID 520VX2 Aanbieding gevonden
« Reactie #7 Gepost op: 09-04-2012, 23:04 »
visje

Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: DID 520VX2 Aanbieding gevonden
« Reactie #8 Gepost op: 10-04-2012, 07:03 »
Gereedschap kopen wat daar voor gemaakt is:


Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: DID 520VX2 Aanbieding gevonden
« Reactie #9 Gepost op: 10-04-2012, 07:08 »
Ik heb hier nog precies zo eentje liggen thuis, met kromme stift ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 849

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4388
Re: DID 520VX2 Aanbieding gevonden
« Reactie #11 Gepost op: 10-04-2012, 07:48 »
102 Euro inclusief tandwielset is ook niet verkeerd.

Ben ik trouwens de enige die een hekel heeft aan die klinkschakels? Ik heb net weer een tijdje staan beuken met een mokertje, terwijl m'n vrouw een halve stoeptegel er aan de achterkant tegenaan hield. Zeker zo hard als een gemiddeld Japannertje. Ik zag geen effect op de klinkschakel  ::)

Hoe doen jullie dat?

Maurice
Ene kant een vuistje andere kant een subtiele hamer om het uiteinde rond te slaan. Voor dat je gaat slaan eerst de pin de goede kant op duwen met een waterpomptang en een ring die over de pin past  ::) . Ik heb een hekel aan visjes, als je maar genoeg km's (woon/werk) rijdt verlies je ze.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: DID 520VX2 Aanbieding gevonden
« Reactie #12 Gepost op: 10-04-2012, 13:13 »
Mijn kettingpons is goed in losmaken van kettingen. Maar voor het ponsen zit er een glijbus met doorslag bij, waar je op moet beuken. Daar heb ik niet zo veel vertrouwen in, ook omdat ik niet zo goed ben met hamers. Het resultaat ziet er ook niet mooi uit, er zit nauwelijks een randje  aan.

Ik zal straks een kijken of ik mijn pons kan verbouwen met een paar stevige bouten, zodat ik kan persen om te klinken. Net als het officiele DID gereedschap.

Perst die met een vlakke plaat of met een soort doorn op/in de holle bus?

Frank: Kromme pennen en problemen bij het losmaken van kettingen schijnen het probleem te zijn van de kopieen van het DID tool. Liefst eerst de koppen van de pennen afslijpen, zodat de kracht minder is.

@GS: Wat bedoel je met de waterpomptang truc? Zorgen dat het te klinken gedeelte ver genoeg uit de schakel steekt? Dat heb ik met de griptang gedaan; de x-ring van de naastliggende schakel is al een I-ring geworden van het knijpen  :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: DID 520VX2 Aanbieding gevonden
« Reactie #13 Gepost op: 10-04-2012, 13:25 »
met de origineel bijgeleverde klinkschakels is het bijna onmogelijk om het fout te doen, en behoeft het echt geen kracht of gebeuk!


deze klinkschakels hebben een normale sterke pen, maar een zacht, hol puntje aan het uiteinde van de pennen.
monteren:
- schakel met 2 oringen en bijgeleverd vet van achteruit door de ketting steken
- 2 O-ringen aan de buitenkan er op, met extra vet
- Buitenste plaat van de kettingschakel er op: Hierbij heb je meetsal een waterpomptang nodig omdat deze makkelijk over het klink-deel van de pennen gaat, maar een beetje klemt op het echte pennen.
- vervolgens klink je de ketting met zo'n pons-tool (die met een tift het holle uiteinde van de klink-schakel-pennen uitdrukt), OF
- met een vuistje achter de ketting (tegen de klinkschakel steunend), en een paar kleine tikjes met een klein hamertje op de uiteinden van de klink-schakel-pennen: Dat stuk is " zacht" materiaal, en sla je makkelijk uit. Je hebt echt niet veel nodig om te zorgen dat die plaat er niet meer af kan vallen: er komt in principe immer sgeen enkele kracht op.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: DID 520VX2 Aanbieding gevonden
« Reactie #14 Gepost op: 10-04-2012, 14:06 »
ik meet de dia voor het hameren en tik door tot 'ie een paar tienden dikker is.