Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: regenjack (gebruik met Leatt nekbrace)  (gelezen 3187 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 375
regenjack (gebruik met Leatt nekbrace)
« Gepost op: 21-04-2012, 07:50 »
Goeie morgen,
Ik rij sinds een maand of 4 met een Leatt nek brace, een Ktm Race light pro jack, daar is op zich niks mis mee, maar de jas is niet waterdicht.
Dus wil ik er eigenlijk een regenjas overheen voor als het net in NL die ene keer :-X  regent.
Ik ben al bij verschillende motorzaken geweest, maar kan nergens iets vinden van een losse regenjas welke ik over mijn andere jas kan doen, met brace.
Hebben jullie enige ideeén wie of waar ik een regenjas kan kopen die gebruikt kan worden met nekkraag ???
( heb er ook al aan zitten denken om een "goedkoop" regenjack te modificeren )
Alvast bedankt voor jullie tips !!
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: regenjack (gebruik met Leatt nekbrace)
« Reactie #1 Gepost op: 21-04-2012, 12:34 »
Bekend probleem. Ik heb gisteren ook mijn el-cheapo Scapino regenjas over de hele handel heen gedaan. Ik heb er niets aan veranderd. Met brace (net als gisteren) gewoon de kraag aan de achterkant onder de brace gefrot en aan de voorkant zover dichtgeritst als ging. Voor mij wel acceptabel. Zodra het weer stopt met regenen doe ik de regenjas meteen weer uit. Anders wordt ik aan de binnenkant natter als van buiten. En dan ga ik me écht beroerd voelen.
Als iemand een echt passende regenjas zou weten, hou ik me ook aanbevolen.  :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 821
Re: regenjack (gebruik met Leatt nekbrace)
« Reactie #2 Gepost op: 21-04-2012, 14:54 »
Zelf heb ik goede ervaring met een regenjasje onder me eigen jas en onder de brace uiteraard. gewoon goedkopejas van de Hema, evt capuchon er vanaf knippen. Buiten jas droogt vanzelf weer als het ff droog is onderweg.
Grz,
Peter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1350
Re: regenjack (gebruik met Leatt nekbrace)
« Reactie #3 Gepost op: 21-04-2012, 23:15 »
Ik heb vorig weekend bij Brouwer Zwartebroek zo'n stevige doorzichtige cross regenjas van Fox gescoord, maatje xxl past prima over protectievest en buitenjas en is voorzien van ventilatie onder de armen om regen aan de binnenkant wat te voorkomen. Wel lekker compact op te vouwen!
Zal ook niet over leat brace passen dus niet helemaal dicht gaan maar voornaamste is dat je lijf droog en beetje warm blijft bij een plotselinge bui. Van KTM zijn er losse kragen voor over de brace, zou je kunnen gebruiken tegen regen in je nek en frisse ochtend temp.
gr Hilbert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: regenjack (gebruik met Leatt nekbrace)
« Reactie #4 Gepost op: 22-04-2012, 10:58 »
Ik heb vorig weekend bij Brouwer Zwartebroek zo'n stevige doorzichtige cross regenjas van Fox gescoord,

Daar heb ik er ook 2 van gehad, 1e ging 2 uur mee en lag toen in 2 stukken, de tweede was alleen de mouw gescheurd na enkele uren en heb ik met tape geplakt. Komt wel doordat  xxl te klein is voor over mijn protector+jas, maar heb toch twijfels of het een stevige jas is....
Heb nu voorgenomen niet te gaan rijden als het regent ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1350
Re: regenjack (gebruik met Leatt nekbrace)
« Reactie #5 Gepost op: 22-04-2012, 11:44 »
Daar heb ik er ook 2 van gehad, 1e ging 2 uur mee en lag toen in 2 stukken, de tweede was alleen de mouw gescheurd na enkele uren en heb ik met tape geplakt. Komt wel doordat  xxl te klein is voor over mijn protector+jas, maar heb toch twijfels of het een stevige jas is....
Heb nu voorgenomen niet te gaan rijden als het regent ::)

 :(  :o  :-[  :-\  :'(

hoop m niet nodig te hebben, kwam mij in ieder geval wel stevig over.....
gr Hilbert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: regenjack (gebruik met Leatt nekbrace)
« Reactie #6 Gepost op: 22-04-2012, 18:12 »
ik heb een oude regenjas (daar fietste ik nog mee naar de middelbare school!) zijn kraag er af geknipt op leatt brace formaat. werkt prima, maar wel heel erg koud in de nek.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: regenjack (gebruik met Leatt nekbrace)
« Reactie #7 Gepost op: 22-04-2012, 19:18 »
daarvoor heeft ktm 2 oplossingen: 1 voor onder de brace en 1 voor over de brace. ik heb ze beide (ze zijn niet duur ::) )en vind die voor onder de brace fijner zitten. Bij regen kun je ze allebei aandoen.

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: regenjack (gebruik met Leatt nekbrace)
« Reactie #8 Gepost op: 26-04-2012, 12:07 »
Vast alleen te koop bij een ktm dealer?
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: regenjack (gebruik met Leatt nekbrace)
« Reactie #9 Gepost op: 26-04-2012, 22:02 »
Yep, of via internet (bij n ktm dealer) ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: regenjack (gebruik met Leatt nekbrace)
« Reactie #10 Gepost op: 27-04-2012, 08:46 »
Ik draag gewoon een goedkope fietsregenjas, zo eentje met ventilatie ter hoogte van de bovenrug. Paar maatjes groter dan voor op de fiets natuurlijk, gaat dan gewoon over harnas, jas, leatt brace heen, kraag lekker rond je nek binnen helmbereik, zodat alle regen ook niet vanaf de helm zo mijn nek inloopt....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1681
Re: regenjack (gebruik met Leatt nekbrace)
« Reactie #11 Gepost op: 27-04-2012, 09:31 »
Hammega heeft eentje met een dunnen capuchon, die je onder de helm draagt (net als een bivakmuts)

Trekt mooi over de neckbrace heen. Dacht dat hij de regenjas bij Polo heeft gehaald.
Gerrit :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 375
Re: regenjack (gebruik met Leatt nekbrace)
« Reactie #12 Gepost op: 11-06-2012, 21:21 »
Thanks voor de mogelijke oplossingen..........
Ik ga een el cheapo regenjas modificeren voor als het "kouder" wordt,
Rij in deze tijd van het jaar met een alpinestar jack met daar overheen de Leatt, kan nu een warme jas wel missen... ;)
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: regenjack (gebruik met Leatt nekbrace)
« Reactie #13 Gepost op: 12-06-2012, 11:30 »
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1311
Re: regenjack (gebruik met Leatt nekbrace)
« Reactie #14 Gepost op: 16-06-2012, 12:24 »
Ik heb sinds kort ook een Leatt brace. Nog niet mee gereden ivm blessure, maar dat gaat binnenkort wel gebeuren. Sinds jaren rij ik met slecht weer met het binnenjack van de BMW pro rallye 2. Dit jack is van goretex en past over de body protector. Ik heb net deze combi geprobeerd met de Leatt brace en het werkt perfect. Vervolgens kan de jas (met neck brace uitsparing) hierover aan. Naast waterdicht is het jack ook winddicht. Overigens heb ik nooit een shirt aan als ik het jack aan heb; dat wordt te warm. Goretex ademt dus er is goed de hele dag mee te rijden.
Grt Marcel


Post Merge: 16-06-2012, 12:44

KTM 790 Adventure R - KTM 250EXC