Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Spuiten Acerbis tankje?  (gelezen 619 keer)

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Spuiten Acerbis tankje?
« Gepost op: 27-04-2012, 23:29 »
Hoi,

Ik heb een Acerbistank van iemand overgenomen.

- zijn die dingen een beetje duurzaam te spuiten met de juiste primer?
- weet iemand van welk materiaal ze gemaakt zijn eigenlijk?

Vast bedankt,

Bromz
Avonturier!

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3629
Re: Spuiten Acerbis tankje?
« Reactie #1 Gepost op: 27-04-2012, 23:47 »
even de search hier gebruiken of visa de andere zoekmachine link

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: Spuiten Acerbis tankje?
« Reactie #2 Gepost op: 28-04-2012, 08:04 »
Als íe van "zacht"plastic is, dan niet aan beginnen.. Dingen zijn iets poreus waardoor de benzinedamp je verf doe bladeren.
Daarom houden ook stickers slecht (niet..) op die dingen.
 
Mijn LC4 adventure-tank destijds laten spuiten, maar dat was een "hard"plastic en dat ging wel goed in combi met de juiste hechtprimer (door een prof laten doen)

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2923
Re: Spuiten Acerbis tankje?
« Reactie #3 Gepost op: 28-04-2012, 10:43 »
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: Spuiten Acerbis tankje?
« Reactie #4 Gepost op: 28-04-2012, 11:09 »
Het kan wel:

http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/21742325#21742325


Inderdaad, als je het niet probeert zul je er nooit achter komen. Blijf je op je stoel zitten met: 'kan niet'  :(


Mooie foto's ook weer onderaan P.37 haha. Zijn we van jou ook wel gewend! 8)


Prettig weekend, Bromz
Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Spuiten Acerbis tankje?
« Reactie #5 Gepost op: 28-04-2012, 11:19 »
er zijn gewoon verschillende soorten kunststof: Die echte VETTIGE zachet acerbis tanks, die zijn gemaakt van een soort kunsstof waar de benzine doorheen zweet: Je kunt dat dicht-lakken, maar vroeg of laat gaat dat fout (je kunt het proberen, maar honderden mensen voor je hebben dat al geprobeerd, inclusief professionele spuiters, en het is nog niemand gelukt...)
Niet alle acerbis producten zijn van dat soort 'kaarsenvet' plastic. Andere kunststoffen kun je vaak wel lakken, met de juiste primer er onder.

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: Spuiten Acerbis tankje?
« Reactie #6 Gepost op: 28-04-2012, 12:09 »
Hoi,


Ik ben me bewust van de mogelijkheden en onmogelijkheden in deze. De nieuwe (namaak) stikkers kwamen ook van mijn XR-tank af.. Aan de andere kant, de originele zaten er al 20 jaar op en het was een heel karwei om die eraf te krijgen. Er bestaat i.i.g. lijm die daar betrekkelijk ongevoelig voor is.


Maar, de tank die ik hier heb staan is van ander spul gemaakt, lijkt. Ziet er veel 'droger' uit. Ik geloof ook wel in het coaten van de binnenkant. Bij roestige stalen tanks doet men iets dergelijks en dat blijft gewoon zitten. Oke, ander materiaal om te hechten, maar het lost i.i.g. niet op/bladdert af of wat ook.


Ja ik weet het niet ze laten ook een Spaceshuttle als zweefvliegtuig landen..  :D
Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Spuiten Acerbis tankje?
« Reactie #7 Gepost op: 28-04-2012, 13:52 »
de truck met de 'originele' sticker sis overigens meestal het volgende:


De originele stickers (en de goede replacements) hebben allemaal kleine gaatjes in het sticker oppervlak: Zodanig dat de sticker damp-doorlatend is. Zoals de sticker beter damp-doorlatend is dan de tank zelf.. blijft de sticker 'droog' en blijft ie zitten.