Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Achterremlicht op een DRZ E  (gelezen 1416 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Achterremlicht op een DRZ E
« Gepost op: 13-05-2012, 10:57 »
Dat valt niet mee. Voor de AlbanieRally van volgende maand moet er een claxon, en remlicht op de voorrem en een remlicht op de achterrem zitten. Claxon en remlicht voor gaat wel lukken. De bediening voor het remlicht achter is echter een prbleem. De remlichtschakelaar van een S past niet, vanwege een ontbrekend steuntje op het frame. En een bajonetbout met schakelaar in de achterremleiding gaat ook niet passen.
Heeft iemand dit probleem al eens aan de hand gehad?
Via het drz forum ook de vraag al gesteld,met bruikbaare verwijzing naar een USA site, maar het ei van columbus zit er nog niet bij.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 822
Re: Achterremlicht op een DRZ E
« Reactie #1 Gepost op: 13-05-2012, 11:48 »
Met 2 Ty-wraps of een slangenklem aan de framebuis, een gaatje in je rempedaal en


met de veer aan je rempedaal
450EXC, KLX250S EFI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: Achterremlicht op een DRZ E
« Reactie #2 Gepost op: 13-05-2012, 13:31 »
Inderdaad, die tip hadden ze bij het drz-forum ook, en dat werkt natuurlijk best,  maar ik hoop nog op een mooiere oplossing....

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: Achterremlicht op een DRZ E
« Reactie #3 Gepost op: 13-05-2012, 14:01 »
Op Domiblokken zit een kleine losse bracket gemonteerd op één van de motordekselbouten..


Brom
Avonturier!

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4173
Re: Achterremlicht op een DRZ E
« Reactie #4 Gepost op: 14-05-2012, 10:18 »
oliedrukschakelaar?

= makkelijkste weg te werken, past altijd (met juiste schroefdraad), werkt altijd..

easie piecie...

KLIK - KLAK
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Achterremlicht op een DRZ E
« Reactie #5 Gepost op: 14-05-2012, 11:52 »
En een bajonetbout met schakelaar in de achterremleiding gaat ook niet passen.


waarom niet? ik kan daar wel een oplossing voor maken denk ik.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 696
Re: Achterremlicht op een DRZ E
« Reactie #6 Gepost op: 14-05-2012, 16:11 »
het probleem is dat daar geen ruimte is voor zo'n banjobout met schakelaar.


Ik heb daar ook wel eens naar gekeken, maar dan moet je het remvloeistof reservoir gaan verplaatsen en er is daar (net ls overal op de DRZ) maar heel weinig ruimte over...
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. (Albert Einstein)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Achterremlicht op een DRZ E
« Reactie #7 Gepost op: 14-05-2012, 16:24 »
het probleem is dat daar geen ruimte is voor zo'n banjobout met schakelaar.


Ik heb daar ook wel eens naar gekeken, maar dan moet je het remvloeistof reservoir gaan verplaatsen en er is daar (net ls overal op de DRZ) maar heel weinig ruimte over...
en op de remklauw? Waarom altijd zo beperkt denken?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: Achterremlicht op een DRZ E
« Reactie #8 Gepost op: 14-05-2012, 16:38 »
op de remklauw zou misschien kunnen, maar echt fraai is nog steeds anders.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 696
Re: Achterremlicht op een DRZ E
« Reactie #9 Gepost op: 14-05-2012, 16:40 »
Op de remklauw heb ik ook over nagedacht toen, maar was bang dat een kabeltje dat langs de remleiding loopt daar vrij kwetsbaar is..
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. (Albert Einstein)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Achterremlicht op een DRZ E
« Reactie #10 Gepost op: 14-05-2012, 17:02 »
Op de remklauw heb ik ook over nagedacht toen, maar was bang dat een kabeltje dat langs de remleiding loopt daar vrij kwetsbaar is..

gewoon krimpkousen. ABS sensors etc zitten ook op dat soort plekken. Gewoon goed maken.

Post Merge: 14-05-2012, 17:04
op de remklauw zou misschien kunnen, maar echt fraai is nog steeds anders.
Echt fraai is een 90 graden verloop op je hoofremcilinder waarschijnlijk. Anders een hoekstuk in je remleiding maken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Achterremlicht op een DRZ E
« Reactie #11 Gepost op: 14-05-2012, 17:36 »
Ik zou gewoon een oliedrukschakelaar op de klauw zetten, kabeltje krimpkousen of tiewrappen aan de remleiding, en het goed genoeg vinden.
En anders idd een 90-graden verloop of een splitter-blokje dat ze normaal bij voorwielen gebruiken en een 2e remleidingkje. Met dat Goodridge knel-spul kun je dat maken in elke uitvoering die je wenst. Moet je er alleen op letten dat je niet een punt creeert waar luchtbubbels blijven hangen.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 248
Re: Achterremlicht op een DRZ E
« Reactie #12 Gepost op: 14-05-2012, 21:05 »
Citaat
Ik heb daar ook wel eens naar gekeken, maar dan moet je het remvloeistof reservoir gaan verplaatsen en er is daar (net ls overal op de DRZ) maar heel weinig ruimte over...


Waarom gewoon niet het reservoir laten vervallen ,heb ik ook.Het slangetje fungeert dan als reservoir, bevat genoeg olie om te pompen (wel slangetje afdoppen natuurlijk) en probleem opgelost.
gehad: Maico mc250, suzuki gsx400f, kawasaki zxr750, kawasaki z750, husqvarna te510, honda cr500, suzuki rm250, honda xr250, yamaha tt350.

nu: yamaha yz400f en yamaha xt550 en montesa cota 310 ook allen met kenteken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Achterremlicht op een DRZ E
« Reactie #13 Gepost op: 14-05-2012, 22:20 »

Waarom gewoon niet het reservoir laten vervallen ,heb ik ook.Het slangetje fungeert dan als reservoir, bevat genoeg olie om te pompen (wel slangetje afdoppen natuurlijk) en probleem opgelost.

Niet voor een rally

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: Achterremlicht op een DRZ E
« Reactie #14 Gepost op: 15-05-2012, 19:34 »
Oliedrukschakelaar op de remcylinder: past niet. :confused:
Het idee van Klaas, aangevuld met een los rempotje zou kunnen werken.