had geinformeerd bij een husky dealer, die zegt dat grijze olie en een beetje gruis gewoon van de koppeling komt
vind het wel vreemd, heb het met mijn vorige motoren nooit gehad
Ik zou dat soort aannames niet zo maar overnemen als ik niet zelf eerst gekeken had....
Ooit heb ik zoiets bij een oude Honda CR250 gehad.
Toen was er een klinknagel van de koppelingskorf losgekomen en die was langzaam het carter gaan wegvreten.
Tijdens een ritje in Frankrijk heb ik op een heel lastig stukje de motor laten afslaan en toen ik 'm weer wilde aan kicken was er ongeloofelijk veel weerstand. De klinknagel blokkeerde alles!
Ik had daarmee geluk, want nadat ik alles gerepareerd had bleek er alleen een slijtgroefje in het carter te zitten.
Niets aan de hand dus. Maar het had veel erger kunnen aflopen.
Mijn advies, haal alles, tot en met de koppeling, los en kijk of er iets mis is.
In de bak hoef je het waarschijnlijk niet te zoeken.