Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: ARM enduro/offroad training Toine van Dijk - 24 aug. (VOL)  (gelezen 29499 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1235
Wie?
Toine van Dijk. Meervoudig Nederlands kampioen enduro, ex-bondscoach KNMV, gediplomeerd MX-trainer en testrijder voor Noppennieuws. Kortom iemand met veel ervaring, inzicht en kennis van de sport.

Wat?
Een offroad/enduro training. De training is het meest geschikt voor offroad, enduro en cross motoren maar iedere motor is welkom! Besef wel dat het op een allroad veel zwaarder zal zijn, want het zand op een crossbaan is vaak mul (lees: als je meedoet op een allroad is enige ervaring dus wel vereist). We gaan met 2 groepen van 10-12 man aan de slag (zoals de training vorig jaar bij Carlo). De groepen hebben om het uur les (in totaal 2 uur les, 2 uur rust). We sluiten af met een finale race. De inhoud van de training laat ik graag door de deelnemers bepalen. Dus laat me gerust je input weten of geef het op de dag zelf aan.

Waar?
Circuit De Landsard in Eindhoven (op papier in Veldhoven).

Wanneer?
24 augustus 2012.

Kosten?


Hoe inschrijven?
Stuur mij een PM en ik stuur je de betaalgegevens. Stuur ook je voorkeur voor de groep (ervaring of weinig ervaring). Je inschrijving is compleet als de betaling is voldaan. Terugbetalen na je inschrijving is helaas alleen mogelijk als iemand uit de reservelijst je plek kan opvullen (en nadat zijn betaling is voldaan). Dit i.v.m. vaste kosten.

Aansprakelijkheid?
Deelname is geheel op eigen risico. Bij de prijs zit een verplichte dagverzekering inbegrepen. De organisatie (Loona35) en trainer (Toine van Dijk) kunnen kunnen op geen enkele wijze aansprakelijk worden gesteld voor ongevallen, diefstal, schade, vernieling of whatever you can think of als gevolg van deelname aan de training.

Motor huren?
Via Toine kun je een enduro huren voor deze dag. Sommige van ons maken daar gebruik van omdat een zware allroad teveel van het goede is. Neem zelf contact op met Toine als je en motor wil huren.

Lijst van inschrijvingen

Indeling is in 2 groepen. Het staat niet muurvast wat de groep gaat doen. Uit inventarisatie blijkt dat bijna iedereen de "gevorderden" training wil volgen. Daarom gaan beide groepen daarmee aan de slag. Dat wordt dus naast bochten trainen ook springen e.d.

Groep #1
1. Geoffrey -betaald- afgezegd #3
2. Zwaailicht -betaald-
3. Bakbeest -betaald-
4. simmetje -betaald- afgezegd #2
5. Dutchie -betaald-
6. Ger -betaald-
7. Mike -betaald-
8. Danny -betaald-
9. richard_b -betaald-
10. Heitje -betaald-
11. luck -betaald-
12. jurjen  -betaald-
 
Groep #2
13. Loona35 -betaald-
14. silbertanne  -betaald-
15. HerrDRenerZeele -betaald-
16. 800s -betaald-
17. Noppy -betaald-  afgezegd #1
18. Robert -betaald-
19. Van -betaald- afgezegd  #4
20. Wortel -betaald-
21. oossie -betaald-
22. yogobiker -betaald-
23. Heinze  -betaald-
24. Hip -betaald-

Reservelijst
1. Henny -betaald- doet mee i.p.v. Noppy
2. sauspasta -betaald- doet mee i.p.v. simmetje
3. Peter van Dijk -betaald- doet mee i.p.v. Georffrey
4. Ilja -betaald- doet mee i.p.v. Van

Stoer plaatje van Toine ter opvulling ::) :D (ONK enduro - inters op een HP2  ::) )



Filmpje circuitdag vorig jaar met ARM op De Landsard

,

Allroadmaniacs circuitdag MAC de landsard 18-11-2011
_??_
(?_?)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: ARM enduro/offroad training Toine van Dijk - 24 aug.
« Reactie #1 Gepost op: 22-05-2012, 19:32 »
Kan je in die 2 uur "rust" ???  bv. wel op het enduro deel van het circuit een beetje "spelen"??
2 Uurtjes totaal vind ik wel een beetje weinig.....
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1235
Re: ARM enduro/offroad training Toine van Dijk - 24 aug.
« Reactie #2 Gepost op: 22-05-2012, 19:48 »
Kan je in die 2 uur "rust" ???  bv. wel op het enduro deel van het circuit een beetje "spelen"??
2 Uurtjes totaal vind ik wel een beetje weinig.....

Die 2 uren is niet weinig hoor. Vorig jaar met de training van Carlo hebben we precies hetzelfde gaan (+/- dezelfde prijs overigens). Toen was het toch wel voor iedereen gedaan na 2 uur training plus finale rit. En de laatste keer dat we op De Landsard reden was er niemand die langer dan 15 minuten op de baan rondjes aan het rijden was i believe.

Maar! Ik als de wens blijft dan ga ik dat zeker navragen t.z.t. Het lijkt me geen probleem als dat extreme enduro gedeelte er nog ligt tegen die tijd. Kan er echter geen beloften over doen.
_??_
(?_?)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: ARM enduro/offroad training Toine van Dijk - 24 aug.
« Reactie #3 Gepost op: 22-05-2012, 20:31 »
Die 2 uren is niet weinig hoor. Vorig jaar met de training van Carlo hebben we precies hetzelfde gaan (+/- dezelfde prijs overigens). Toen was het toch wel voor iedereen gedaan na 2 uur training plus finale rit. En de laatste keer dat we op De Landsard reden was er niemand die langer dan 15 minuten op de baan rondjes aan het rijden was i believe.

Maar! Ik als de wens blijft dan ga ik dat zeker navragen t.z.t. Het lijkt me geen probleem als dat extreme enduro gedeelte er nog ligt tegen die tijd. Kan er echter geen beloften over doen.


Ok, ik neem aan dat je niet 2 uur rondjes aan het rijden bent, maar meer op de verschillende facetten als springen, bochten, remmen, lijnen rijden etc. oefent. In dat laatste geval is 2 uur namelijk niet veel in een groep van 10 personen.
Als we 2x een uur lang rondjes rijden en Toine geeft af en toe een aanwijzing moet ik nu alvast gaan trainen want dan wordt het inderdaad heel zwaar.
Ik heb zelf altijd het idee dat een wat meer persoonlijke aanpak meer effect heeft. Dus in een groepje luisteren naar de uitleg, dan achter elkaar die ene oefening doen, horen wat je goed en fout deed. Aanpassingen doorvoeren en opnieuw proberen etc. En dan na bv. 45 minuten de volgende oefening.

Ieder leert op zijn eigen manier natuurlijk...
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1349
Re: ARM enduro/offroad training Toine van Dijk - 24 aug.
« Reactie #4 Gepost op: 22-05-2012, 20:33 »
ha leuk filmpje, kan die kerel rijden he. was evenement voor de GS club waar ik bij was. had de GS net een paar maanden en al helemaal om, ter plekke extra wielensetje met 21" voor gescoord, virus gaat nooit meer weg ::)

eens kijken of ik er bij kan zijn tegen die tijd
gr Hilbert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: ARM enduro/offroad training Toine van Dijk - 24 aug.
« Reactie #5 Gepost op: 22-05-2012, 20:40 »
wel leerzaam, neem het in overweging

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1235
Re: ARM enduro/offroad training Toine van Dijk - 24 aug.
« Reactie #6 Gepost op: 22-05-2012, 20:52 »

Ok, ik neem aan dat je niet 2 uur rondjes aan het rijden bent, maar meer op de verschillende facetten als springen, bochten, remmen, lijnen rijden etc. oefent. In dat laatste geval is 2 uur namelijk niet veel in een groep van 10 personen.
Als we 2x een uur lang rondjes rijden en Toine geeft af en toe een aanwijzing moet ik nu alvast gaan trainen want dan wordt het inderdaad heel zwaar.
Ik heb zelf altijd het idee dat een wat meer persoonlijke aanpak meer effect heeft. Dus in een groepje luisteren naar de uitleg, dan achter elkaar die ene oefening doen, horen wat je goed en fout deed. Aanpassingen doorvoeren en opnieuw proberen etc. En dan na bv. 45 minuten de volgende oefening.

Ieder leert op zijn eigen manier natuurlijk...

Nee, het wordt natuurlijk niet domweg 2 uur rondjes draaien ;)

We kunnen kiezen om bijv. 4 facetten aan te pakken bij een training. Dus 30 min. per facet. Dat is wel beetje de max lijkt me. We hebben dat zo ook al eens eerder gedaan en mij is dat toen goed bevallen.

...en verder is het natuurlijk gewoon ieders eigen beslissing of ie het de investering waard vindt. Ik heb de prijs en duur van Carlo van vorige keer met Toine aangehouden. Daar was voldoende animo voor. We hadden ook voor een volle dag kunnen kiezen, maar dan was het meteen een stuk duurder i.v.m. baanhuur, verzekering en alles. Keuzes... keuzes...  ;)
_??_
(?_?)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 718
Re: ARM enduro/offroad training Toine van Dijk - 24 aug.
« Reactie #7 Gepost op: 22-05-2012, 20:57 »
Lijkt me wel wat.. Landsard is een mooie baan en een goeie training is nooit weg!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 767
ARM enduro/offroad training Toine van Dijk - 24 aug.
« Reactie #8 Gepost op: 22-05-2012, 21:33 »
Ik heb hem al in mijn agenda gezet : vrijdag 24-8 !
Zal je een PB sturen
Greetz, Hans
BMW R1150RT

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: ARM enduro/offroad training Toine van Dijk - 24 aug.
« Reactie #9 Gepost op: 22-05-2012, 21:45 »
Ik ben afgelopen winter in Málaga geweest bij John van den Berk. Da's dan wel 5 dagen rijden , maar je rijdt daar ook twee keer een sessie van een uur per dag. Alleen is het zeer intensief en om geen ongelukken te krijgen is dat echt voldoende. Een aantal jaren geleden ben ik ook bij Toine van Dijk geweest met de HP2, maar nadat ik omviel in een modderpoel deed de HP2 het niet meer. Eigenlijk was die training (voor mij althans) te zwaar voor een HP2.


Ik ga er vanuit dat ik in augustus weer kan rijden, dus hierbij schrijf ik mij in. Ik stuur je een PB Loona.
350 EXC-F --- 790 Adventure R

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 42
Re: ARM enduro/offroad training Toine van Dijk - 24 aug.
« Reactie #10 Gepost op: 22-05-2012, 22:58 »
PB gestuurd en in agenda gezet

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1483
Re: ARM enduro/offroad training Toine van Dijk - 24 aug.
« Reactie #11 Gepost op: 22-05-2012, 23:15 »
pb verstuurd .


Ik vind het heerlijk om op die baan te rijden en het kleine beetje les wat we van Toine gehad hebben tijdens de KTM dag is me goed bevallen.
If nothing goes right......

go left!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 777
Re: ARM enduro/offroad training Toine van Dijk - 24 aug.
« Reactie #12 Gepost op: 23-05-2012, 07:27 »
ha leuk filmpje, kan die kerel rijden he. was evenement voor de GS club waar ik bij was. had de GS net een paar maanden en al helemaal om, ter plekke extra wielensetje met 21" voor gescoord, virus gaat nooit meer weg ::)
Yes, waren we samen met Erik heen hè. De onverharde toegangsweg naar het circuit was mijn eerste offroad (!) ervaring  ;D . Er zijn enkele zandpaadjes gevolgd....  :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11363
Re: ARM enduro/offroad training Toine van Dijk - 24 aug.
« Reactie #13 Gepost op: 23-05-2012, 07:44 »
Lijkt me heel leuk. Bij deze schrijf ik me in met een lichte bromfiets (390).

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: ARM enduro/offroad training Toine van Dijk - 24 aug.
« Reactie #14 Gepost op: 23-05-2012, 09:54 »
ik zie al dat het een gezellige dag wordt, ik doe mee.....
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3