Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: oops klasieke beginnersfout ?  (gelezen 7202 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: oops klasieke beginnersfout ?
« Reactie #60 Gepost op: 01-06-2012, 14:42 »
Maar hoe heb je dan aan de dop gedraaid? Daar kon je niet bij en er paste geen verlengstukje meer in...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1304
Re: oops klasieke beginnersfout ?
« Reactie #61 Gepost op: 01-06-2012, 15:04 »
zo zie je maar weer, celsa heeft het toch weer gefikst. Super gedaan Marcel. En ik kan het weten hoeveel druk op de ketel komt te staan, als je net bijna klaar bent voor de ms, en je zou niet meekunnen  om zoiets simpels.

Gaaf gedaan, marcel. super. Diep respect ook omdat je zomaar effe langs komt om dat te doen, als het vanzelfsprekend is. En uiteraard iedereen met de goede tips. Ben erg onder de indruk wat een samenhorigheid.
Eens een endurist altijd een endurist. En het blijft een mooie hobby welke we hebben.
Orange is the color.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: oops klasieke beginnersfout ?
« Reactie #62 Gepost op: 01-06-2012, 15:16 »
Oeffff. Goed werk Marcel!!


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2548
Re: oops klasieke beginnersfout ?
« Reactie #63 Gepost op: 01-06-2012, 15:20 »
Maar hoe heb je dan aan de dop gedraaid? Daar kon je niet bij en er paste geen verlengstukje meer in...
 
door een heel klein en smal schroevendraaiertje te klemmen tussen de
schroefdraad vd bougie en de binnenkant vd dop en zo mm voor mm
een stukje te draaien.
zoals gezegd monnikenwerk.
 
ik heb dus al bij al geluk gehad dat de dop en de bougie
onbedoeld aan elkaar verlijmd zijn geweest.
 
ja ik weet het ik ben een prutser

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: oops klasieke beginnersfout ?
« Reactie #64 Gepost op: 01-06-2012, 17:15 »
haha, Ik ben eigenlijk te werk gegaan als een "horloge maker" (uurwerk hersteller)  :D


Dop Renéke


 ;D ;D ;D



Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: oops klasieke beginnersfout ?
« Reactie #65 Gepost op: 01-06-2012, 18:16 »
Losse bougie'doppen' zijn langer en hebben een rubbertje aan de binnenkant om de bougie mee te nemen bij (de)montage.


Maar een standaard bougie-sleutel van een Honda zal prima gaan hoor. 15cm lang, met rubbertje en er kan een sleuteltje/dopje #10 op de schacht.


Zó vreemd kan een Suz niet zijn lijkt me..?


Maar, fijn dat die eruit is! (zonder je blok uit te bouwen)
Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2548
Re: oops klasieke beginnersfout ?
« Reactie #66 Gepost op: 01-06-2012, 18:23 »
neeeeee dat gaat niet
 
15 cm krijg je niet in de schacht gestoken ivm de lengte/hellinghoek.
daaro hebben de bougie sleutels voor een drz een schanierpunt in het midden
of bestaan uit 2 delen die je nadien in elkaar klikt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: oops klasieke beginnersfout ?
« Reactie #67 Gepost op: 01-06-2012, 18:41 »
René, ben je blij of heel erg blij?
Goed man... Celsa bedankt!
Met een gerust hart richting de Midsummer.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: oops klasieke beginnersfout ?
« Reactie #68 Gepost op: 02-06-2012, 00:57 »
oke nu snap ik het probleem.
nooit geweten dat die schagt zo lang is

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: oops klasieke beginnersfout ?
« Reactie #69 Gepost op: 02-06-2012, 08:28 »
Bij mijn Huusje zit de bougie aan de rechter buitenkant van de cylinder. Daar is wel over nagedacht.

Dat moet ook wel want het demonteren en terug monteren van de tank duurt een half uur.

Neem aan dat dat bij KTM ook zo werkt?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: oops klasieke beginnersfout ?
« Reactie #70 Gepost op: 02-06-2012, 08:50 »
Yep, behalve dan dat de demontage van de tank ongeveer 23 seconden duurt.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: oops klasieke beginnersfout ?
« Reactie #71 Gepost op: 02-06-2012, 08:56 »
bij de 690 hopef je alleen het zijkapje er af te trekken. Maar vervolgens moet je wel precies de juist lengte bougiesleutel hebben, dan gaat het makkelijk. if not, dan vergeet het maar :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: oops klasieke beginnersfout ?
« Reactie #72 Gepost op: 02-06-2012, 09:06 »
Probleem van standaard bougiedoppen is dat ze vaak niet passen in motoren omdat de schacht net effe smaller is dan bij auto's.

LC8 had dat probleem ook, en het boordgereedschapssetje mistte. Mijn oplossing:



Elcheapo pijpsleuteltje uit de bouwmarkt, die mishandeld met de slijptol om 'm passend in de schacht te krijgen, ringetje, moertje, 2 druppels lasmetaal, en 20 minuutjes werk. Heb je een mooi compact ding waar je ook nog een momentsleutel op kunt zetten als je dat nodig vind.

Mist wel het rubbertje, mar als je dat lastig vind pak je een centimetertje rubberen slang met juiste binnendiameter, een klodder kit en een bougie.  Rubbertje op de bougie, kloddertje kit eraan, bougie erin steken, nachtje laten liggen, klaar.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: oops klasieke beginnersfout ?
« Reactie #73 Gepost op: 02-06-2012, 09:52 »
ja zo een heb ik er ook liggen voor de 690...
ratel-ringsleuteltje er op en ratsrats ...


ps.: Bij de LC8 heb ik echt nog nooit een bougie uitgedraaid, behalve bij grote beurten, en dan is alles er af, dus niet lastig meer.

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: oops klasieke beginnersfout ?
« Reactie #74 Gepost op: 02-06-2012, 10:02 »
Een maat van me rijdt een ouwe CR250 en als we veel kruip-door-sluip-door gaan vreet-ie wel eens een bougie op. Dat ding zit gewoon bovenop de kop en die vervangt de bougie in ongeveer 23 seconden ::)
Avonturier!