Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Dakar team Brouwer  (gelezen 8897 keer)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Dakar team Brouwer
« Reactie #15 Gepost op: 24-11-2004, 19:12 »
He marcel,

Jij ook hier! Leuk man, welkom!  8)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: Dakar team Brouwer
« Reactie #16 Gepost op: 24-11-2004, 20:02 »
Ik kijk al een tijdje mee, maar als het om de Dakar gaat wil ik wel ff meedoen natuurlijk!

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Dakar team Brouwer
« Reactie #17 Gepost op: 24-11-2004, 22:42 »
Citaat
Ik kijk al een tijdje mee, maar als het om de Dakar gaat wil ik wel ff meedoen natuurlijk!



En wanneer wordt dat meekijken omgezet in meerijden??

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: Dakar team Brouwer
« Reactie #18 Gepost op: 25-11-2004, 03:06 »
Ehhh, hopelijk binnenkort. Ik heb nu een DRZ 400 om mee te klooien, en ben net als Corné bezig met een nieuwe liefde. Ik heb sinds vorige week een aanhangertje voor de Soes, want over de snelweg met endurobanden schiet niet echt op.... Dus hopelijk snel. Al zal het wel na de Dakar worden, want het zit de komende weken helemaal vol met allerlei afspraken en presentaties. We zijn vanavond bij Rob van Pelt geweest, zeeeeeer mooie Husaberg heeft hij gebouwd. Binnenkort het verhaal op de site! (eh, mag ik hier een beetje reklame maken voor ons cluppie trouwens?)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Dakar team Brouwer
« Reactie #19 Gepost op: 25-11-2004, 03:15 »
Citaat
We zijn vanavond bij Rob van Pelt geweest, zeeeeeer mooie Husaberg heeft hij gebouwd. Binnenkort het verhaal op de site! (eh, mag ik hier een beetje reklame maken voor ons cluppie trouwens?)


Hi Mars, uuuhhh waarom verkoopt ie em dan?

http://www.dakar.com/cgi-bin/forum/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=1;t=000138

Of is dat z'n trainings apparaat... Is het nog wat? .... (blijfaanhettwijfelenovereenspelledingetje)....

Meindert



Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Dakar team Brouwer
« Reactie #20 Gepost op: 25-11-2004, 10:26 »
Citaat
(eh, mag ik hier een beetje reklame maken voor ons cluppie trouwens?)


Als jij het niet doet, dan waart hier wel een ander rond die gemiddel drie keer per week TravelManiacs in een topic verwerkt...... ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: Dakar team Brouwer
« Reactie #21 Gepost op: 25-11-2004, 12:30 »
Grappig dat je dat zegt Meindert, wij vroegen het ook aan Rob gisteren. Hij heeft de oproep geplaatst om te polsen of er belangstelling was voor een Husaberg. Kreeg hij mails uit alle uithoeken van de wereld van mensen die interesse hadden. Dat ding weegt echt niks. De voortanks waren vol, en nog voelde hij net zo licht als een enduro. Er zit werkelijk niks overbodigs op. De voortanks zijn van aluminium, en daar zit wel flink geld in natuurlijk. Als je er dan 3 of 4 bij kan maken, wordt het wel interessanter. Rob is 100% overtuigd van de betrouwbaarheid, hij rijdt al een aantal jaren enduro's met Husaberg. Het is wel een wedstrijdmotor natuurlijk, het is geen motor om ff 200 km over het asfalt te knallen, en dan nog ff een roadbookritje te rijden. Olieverversen iedere 1000 km. Is dan maar 1 liter, maar toch, het is wel wat werk om zo'n ding goed te houden. In ruil daarvoor krijg je wel een berg vermogen!
Anyway, ik kan er nog veel meer over vertellen, maar anders moet je maar ff bellen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Dakar team Brouwer
« Reactie #22 Gepost op: 25-11-2004, 13:49 »
Volgens mij zit het wel snor met de betrouwbaarheid van husabergs tegenwoordig, ben dit artikel al eens eerder tegengekomen...  zal wel een paar centen kosten, die husa van rob...

"Doing a rallye with a HUSABERG? Are you sure?" some years ago I heard this question quite often. "No problem."


http://www.husaberg.se/EN/standard_7522.asp?id_seiten=7522&back=true


Deze gast lijkt trouwens geen extra tanks bij zich te hebben...

Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Dakar team Brouwer
« Reactie #23 Gepost op: 27-11-2004, 22:41 »
Doe nou gewoon eens een piccie van die Husaberg rally...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: Dakar team Brouwer
« Reactie #24 Gepost op: 29-11-2004, 23:16 »
Intervieuw Rob van Pelt met piccies van de Husaberg staat op travelmaniacs!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Dakar team Brouwer
« Reactie #25 Gepost op: 30-11-2004, 14:34 »
tof verhaal... ;)



geining hoe dit kickstarter zo in het blok steekt....

Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Dakar team Brouwer
« Reactie #26 Gepost op: 30-11-2004, 15:41 »
Ja, sorry dat ik weer zit te miepen, maar d'r moet wel een kleurtje op: dit is toch geen pan!!  8)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Dakar team Brouwer
« Reactie #27 Gepost op: 30-11-2004, 15:54 »
Als we nou met z'n allen er tegen aag gaan staan z**ken, wordt het vast wel een beetje Husaberg Geel :P

Maar wel gaaf dat zo'n vent op zo'n leeftijd het gewoon effe doet..... Geen gezeik en GAAN!!

En van de Frétigne van vorig jaar, ik had er ook zo m'n bedenkingen over. Er rijd één persoon op een licht motortje redelijk mee en het volgende jaar wil iedereen op zo'n ding. Heeft Yamaha zich dan al volledig bewezen met die TwoTrack vorig jaar??

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1378
Re: Dakar team Brouwer
« Reactie #28 Gepost op: 30-11-2004, 16:30 »
Als we Arjan Brouwer mogen geloven stonden er afgelopen jaar in Dakar wel érg veel van die lichte motortjes aan de finish WR400, XR400 DR400 enz.
En op de bezemwagen stonden wel érg veel van die zware kanonnen..
Dat was voor hem de reden dat ie dit keer op een 400tje gaat..
Dat Fretigne vorig jaar de enige was op een 2track is wel waar ja, dus hoe dát zich houdt zonder fabrieksondersteuning...
Maarja, als die 2track kapot gaat heb je volgens mij nog steeds een 1track over! Net als iedereen.
Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: Dakar team Brouwer
« Reactie #29 Gepost op: 30-11-2004, 17:27 »
Nadeel is wel dat je dan 6 kilo meer op het voorwiel mee moet sleuren. Reden voor Frans Verhoeven om niet de 2-trac te kiezen. Als je de uitslagen lijst nakijkt, valt dat van die 400's nog wel mee hoor, maar feit is wel dat de XR en DRZ zeer betrouwbaar zijn. In 2004:  66 finishers, met 2 suzuki's en een stuk of 8 honda's en drie Yamaha's. De rest is KTM. KTM heeft er niet voor niets jaren over gedaan om zover te komen. De prijzen  van de Yamaha en KTM zijn ongeveer gelijk. Alleen heb je bij Yamaha geen assistentie. Voor een amateur reden genoeg denk ik toch voor KTM te kiezen. Denk dat veel mensen afwachten wat de Yamaha's gaan doen, leuk is het zeker!