Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Knallen en Ploffen  (gelezen 4559 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Knallen en Ploffen
« Gepost op: 18-06-2012, 08:45 »
Gisteren begon mijn LC4 opeens te knallen en te ploffen ..... alleen maar stationair rijden ging nog, bij gas geven begon hij te knallen en te ploffen ik was gelukkig vlak bij huis.

Een half uurtje wachten en hij deed het weer maar bij gas loslaten nog steeds knallen en zelfs vlammen uit de uitlaat.

wat nu te doen? gewoon MS1000 gaan rijden of moet ik maatregelen nemen.
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 250
Re: Knallen en Ploffen
« Reactie #1 Gepost op: 18-06-2012, 09:06 »
Hopelijk is het een vuiltje dat zijn weg door de carburatie baant, anders wordt het de ontsteking nalopen...
Sowieso de MS gaan rijden!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Knallen en Ploffen
« Reactie #2 Gepost op: 18-06-2012, 09:32 »
Hopelijk is het een vuiltje dat zijn weg door de carburatie baant, anders wordt het de ontsteking nalopen...
Sowieso de MS gaan rijden!

zoiets dacht ik al .... of een hangende choke ofzo
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: Knallen en Ploffen
« Reactie #3 Gepost op: 18-06-2012, 09:42 »
klinkt als verstopte hoofdsproeier.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Knallen en Ploffen
« Reactie #4 Gepost op: 18-06-2012, 13:51 »
wat nu te doen? gewoon MS1000 gaan rijden of moet ik maatregelen nemen.


Allebei  ;)  Kan dat het geneest is bij techniek niet zo groot.
Knallen duidt op arm mengsel dus vermoedelijk vuiltje in de carburatie. Hangende choke zou-ie juist te rijk door gaan lopen. Da's ook beroerd maar anders.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: Knallen en Ploffen
« Reactie #5 Gepost op: 18-06-2012, 17:39 »
Halve-meter vlammen eruit heb ik ook wel eens gehad: was de cdi naar kl*te..


(balen dat je dat uitgerekend nu hebt..)


Succes!
Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Knallen en Ploffen
« Reactie #6 Gepost op: 18-06-2012, 17:53 »
Ik verdenk ook iets in het ontstekingssysteem. Pickup-spoeltje, CDI, bobine, bougiekabel+dop of bougie.

Waarom? Nou, hoofdsproeiers verstoppen niet zo gauw, helaas. Da's best een groot gat. Stationairsproeiers en lucht'sproeiers' verstoppen wat makkelijker, maar dan loopt de motor meestal juist volgas nog wel enigzins naar behoren.
Verder is het beter na afkoelen. Heeft toch veel weg van iets elektronisch.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 375
Re: Knallen en Ploffen
« Reactie #7 Gepost op: 18-06-2012, 19:26 »
Heb met mijn Lc4 Adv. ook eens soortgelijks iets gehad............
Iedere "storing" is natuurlijk anders,
Die van mij had een luchtbel in de benzinepomp ( die achter/ boven op de v-bak zit) die er niet uit wilde.
Kreng hield behoorlijk in, kon m alleen op toeren krijgen als ik HEEL rustig de gashandel open draaide, en half & volgas was het alleen maar knallen............
stationair liep die wel normaal, omdat de motor dan niet zoveel benzine vroeg, 
Ik heb toen de motor stationair laten lopen, en de benzinepomp los gehaald en net zolang zitten schudden totdat de luchtbel eruit verdween richting carb.

It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Knallen en Ploffen
« Reactie #8 Gepost op: 18-06-2012, 20:37 »
Heb je er nog een CV carburateur onder zitten?

Kan zijn dat het membraampje nu stuk is en dat de gasschuif niet meer goed opengaat terwijl de vlinderklep wel volledig opengaat.

Dan wordt het mengsel superschraal en dat ontbrandt heel langzaam, inderdaad tot in de uitlaat.

Membraampje kan ook stukgaan door methanolmengsel; dat lost sommige rubbersoorten op.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Knallen en Ploffen
« Reactie #9 Gepost op: 18-06-2012, 20:48 »
hmmmm

Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Knallen en Ploffen
« Reactie #10 Gepost op: 18-06-2012, 21:00 »
Ontstekings cicuit van de Adventure staat wel te boek als erg betrouwbaar.
CDI zou het laatste zijn waar ik aan zou (willen) denken.


Ik zou het zoeken in de richting die Gert en Noppy aangeven.
En dat is in een mum van tijd gechecked.
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Knallen en Ploffen
« Reactie #12 Gepost op: 18-06-2012, 21:31 »
martijn,
dat wordt krap, net vlak voor de ms1000???? hoe ga je dit aanpakken, nog effe carburateur vervangen.?
Orange is the color.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Knallen en Ploffen
« Reactie #13 Gepost op: 18-06-2012, 21:40 »
martijn,
dat wordt krap, net vlak voor de ms1000? ??? hoe ga je dit aanpakken, nog effe carburateur vervangen.?
sssst .... ik gok het er op, nu loopt hij weer lekker, kans is groot dat ik niets kan vinden en anders schroef ik in Melderslo het hele zootje uit elkaar, is altijd gezellig op een camping.
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Knallen en Ploffen
« Reactie #14 Gepost op: 18-06-2012, 21:44 »
Even naar Drenthe: http://motoren.marktplaats.nl/onderdelen-overige/566346751-ktm-lc4-onderdelen.html
eh, denk je nu echt dat het aan de achterbrug of aan de voorvork ligt? Ik gok toch op de carburateur :-)


sssst .... ik gok het er op, nu loopt hij weer lekker, kans is groot dat ik niets kan vinden en anders schroef ik in Melderslo het hele zootje uit elkaar, is altijd gezellig op een camping.

vind ik nou ook. Biertje erbij, beetje toekijken. Verheug me er nu al op!