Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: blaren!  (gelezen 3764 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
blaren!
« Gepost op: 31-03-2006, 15:44 »
Tijdens de Tuareg was er een hoop blarenleed, intapen werkt -maar kan plakkerig worden, niet handing in zand-
maar misschien is dit wel wat. Zijden onderhandschoenen en schuimgrippies schijnt ook te werken....




Palmsaver
Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • *****
  • Berichten: 420
Re: blaren!
« Reactie #1 Gepost op: 31-03-2006, 15:50 »
Nou voor het geld van een of twee rolletjes tape kun je het allicht proberen toch

Lopen met blaren is niet fijn, en stuur vasthouden off-road met blaren lijkt me al helemaal niet prettig.
Sweaty, muddy, but happy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: blaren!
« Reactie #2 Gepost op: 01-04-2006, 19:52 »
Van Neopreenhandschoentjes van Scott krijg je ook geen blaren ;)

Adje rijdt er ook 's zomers mee, lijkt me wel wat warmpjes...

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: blaren!
« Reactie #3 Gepost op: 02-04-2006, 15:35 »
Nou voor het geld van een of twee rolletjes tape kun je het allicht proberen toch

Dan is er ook weinig van te zeggen om die dingen van de foto aan te schaffen ($ 5,95). Alleen waarschijnlijk $ 20,- verzendkosten.  :-X Of zijn ze ook in NL verkrijgbaar?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: blaren!
« Reactie #4 Gepost op: 02-04-2006, 18:19 »
Dan is er ook weinig van te zeggen om die dingen van de foto aan te schaffen ($ 5,95). Alleen waarschijnlijk $ 20,- verzendkosten.  :-X Of zijn ze ook in NL verkrijgbaar?

Dat blijft het gezeur van kopen in de US, veel te krijgen voor weining maar de verzendkosten en douane (BTW) maakt het er niet leuker op......
Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: blaren!
« Reactie #5 Gepost op: 02-04-2006, 18:46 »
Hier is hij in ieder geval binnen de EU te koop. Wel meteen de dubbele prijs, maar wel lagere verzendkosten. Als er genoeg animo is wil ik wel eens kijken of ik een discount kan loskrijgen als ik tien paar bestel. Weer een mooie aanvuloling op de shop ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: blaren!
« Reactie #6 Gepost op: 02-04-2006, 18:59 »
Ik heb ook knap last gehad van blaren.
maar ik ben niet echt overtuigd van deze dingen  ???

Hoe voorkomt ziets nou blaren?

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: blaren!
« Reactie #7 Gepost op: 02-04-2006, 19:19 »
al het in de shop komt moet je vragen of ze er niet iets op kunnen drukken.
blaren ontstaan vaak door schuren dus al je iets anders laat schuren (handschoen) blijft je huid heel. toch?
..
heb nog geen last gehad van blaren

Offline member

  • Honda Transalp (mean green machine) en Suzuki DRZ400s (Suzie)
  • Member
  • *
  • Berichten: 82
Re: blaren!
« Reactie #8 Gepost op: 02-04-2006, 19:43 »
Ik heb de eerste keer toen ik een meerdaagse rit reed ook veel last gehad van blaren.Ik kreeg toen de tip om het stuur iets meer van me af te zetten.Hierdoor stond ik iets rechter op de motor en hoefde niet zoveel aan het stuur te trekken.Dit heeft voor mij in iig goed geholpen.


Groetsels Erik

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: blaren!
« Reactie #9 Gepost op: 03-04-2006, 08:13 »
Schuimen handvatjes helpt ook.
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: blaren!
« Reactie #10 Gepost op: 03-04-2006, 12:00 »
Is handen intapen vóórdat je blaren krijgt een optie?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: blaren!
« Reactie #11 Gepost op: 03-04-2006, 12:53 »
Ik heb ook knap last gehad van blaren.
maar ik ben niet echt overtuigd van deze dingen  ???

Hoe voorkomt ziets nou blaren?

Je krijgt blaren omdat de handschoen opvouwt daar waar je vingers beginnen zeg maar (of eindigen  :P)
Omdat dit ding smal is zou het kunnen dat dat netjes op z'n plaats blijft. Theoretisch. En daar houdt het voor mij dan ook mee op, zie mijn handtekening  :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: blaren!
« Reactie #12 Gepost op: 04-04-2006, 20:54 »
Jongens jongens..

Ik kreeg gewoon blaren omdat ik meerdere dagen over 400 km steenpiste dat rammelende stuur in mijn handen had en iedere keer weer bang was dat het eruit zou knallen wanneer mijn voorwiel weer over een grote steen knalde. en ik weet... losjes aan het stuur gaat het beste, maarja!
Harde handvatten deden het idd erg slecht: Ik heb halverwege alsnog naar zachtere gewisseld en dat hielp!

Aftapen vond ik wel fijn, maar vervolgens komt alle plak in de handschoen, en samen met duinzand vond ik dat nog veel erger.

Oja.. ik had mooie crosshandschoentjes, zie zo strak zitten (en rekbaar zijn) dat ze niet dubbel gingen zitten, en van binnen mooi zeemleerachtig spul. Kortom: ik denk niet dat dat beter had gekund.




Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: blaren!
« Reactie #13 Gepost op: 04-04-2006, 21:46 »
Dat krijg je met al die kantoorpikkies die in het weekend / hun vakantie ook wel een secht mannen werk willen doen zeg maar  ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: blaren!
« Reactie #14 Gepost op: 05-04-2006, 14:23 »
Of wanneer tiepmiepen in hun vakantie echt mannenwerk willen doen  :-X  ;)

Maar ik denk ook niet dat het aan mijn handschoenen lag, die vouwen ook niet.
Ik heb er ook nog nooit eerder last van gehad met deze gelhandvaten en strakke cross handschoenen.
Als ik nu een kommetje met mijn handen maak, krijg ik al vouwtjes, daar zal het door komen en ik vraag mij af of die dingen dat voorkomen.

Tapen deed het bij mij wel, ik liet mijn haden elke ochtend door Daniël of Yvan tapen met sporttape (had ik zelf bij) Dat liet niet los en heeft verdere blaarvorming tegengehouden en de al bestaande blaren behoed tegen verder pijn doen of blaar onder blaar. (Oh ja, bestaande blaren wel doorprikken, anders wordt de blaar nog veel groter, of krijg je een blaar onder je blaar)