Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: ARM ATB fietstocht 3e editie >> FILMPJE!  (gelezen 17066 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: ARM ATB fietstocht 3e editie
« Reactie #30 Gepost op: 28-07-2012, 18:24 »
Bedoel je: de achterderailleur is XT en de rest Deore? Dat is al weer wat minder.
Als de hele bende XT (of eigenlijk Deore XT) is, dat is wel goed. Alleen XTR is nog mooier maar wel heeeel veel duurder.


SLX zit nog tussen Deore en XT in. Dat zag ik staan bij een review van de fiets die je noemt. Ik denk dat je die voor wat serieuzer werk wel als minimum aan kunt houden.


De hele bende is crankstel, voor en achter derailleur, shifters, maar ook wiel(naven), lagering van crankstel en misschien vergeet ik nog wel wat.

Post Merge: 28-07-2012, 18:26
Zonder helm is niet verstandig, ik heb er zelf al is eentje volledig aan splinters gekopt zonder hoofdpijn aan over te houden.


Een broek heb je nodig, schoenen met SPD plaatjes, SPD pedalen die aan de andere kant gewoon platform pedalen zijn vind ik zelf prettig. Kun je ook een stukje los fietsen. In het begin lijkt vast erg eng, na even wennen is los juist eng en vast kun je veel meer kracht zetten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: ARM ATB fietstocht 3e editie
« Reactie #31 Gepost op: 30-07-2012, 10:23 »
Die om en om pedalen heeft mijn wederhelft en die is er niet zo over te spreken, altijd zoeken welke kant je moet hebben..
 
Ik had enorme schrik voor klikpedalen offroad, na een paar maanden woon/werk te oefenen, deze maar aangeschaft voor de MTB:
 
SHIMANO pedalen SPD PD-M545
 

Erg gelukkig mee, grote kooi zorgt ervoor dat ik makkelijker in lastig terrein kan vertrekken, je kan door blijven fietsen met 'verstopte' schoenplaatjes/klikpedalen door de modder, omdat je toch wel stevig genoeg staat, zonder volledig ingeklikt te zitten en als ik iets 'engs' zie aankomen kan ik vast losklikken zonder op de pedalen te hoeven 'balanceren'. Ik heb daarnaast de plaatjes die in meerdere kanten los klikken en de pedalen redelijk 'los' staan, alles samen zorgt er voor dat ik vast genoeg zit op een groot 'platform' om niet van de pedalen te kunnen glijen en ook nog wel staand aan de pedalen kan trekken bergop, maar los genoeg, dat ik er amper over na hoef te denken voor ik los ben...
 
Ze zijn er ook in een goedkopere versie met plastic kooi (tevens lichter), geen idee wat de kwaliteitsverschillen zijn...
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 594
Re: ARM ATB fietstocht 3e editie
« Reactie #32 Gepost op: 30-07-2012, 10:36 »
Als pedalen voor de MTB kan ik de Crankbrothers adviseren. Heb er ze er nu een jaar opzitten en had dit veel eerder moeten doen. Ze hebben een open structuur waardoor het vuil (lees modder etc) er doorheen valt en er niet tussen gaat zitten. Met gewone schoenen fietsen wordt wel lastiger omdat ze kleiner zijn in vergelijking tot de SPD. Je zou jezelf af moeten vragen hoe vaak je met gewone schoenen fietst. Ik zelf zou dan voor de beste optie gaan die je het meest gebruikt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 718
Re: ARM ATB fietstocht 3e editie
« Reactie #33 Gepost op: 30-07-2012, 11:13 »
OK Dit is um dan! Gisteren even uitgeprobeerd en met blote benen door de brandnetels...



Wat is zo'n ding licht zeg! En die echo die uit die banden vandaan komt als je over grind heen rijdt, grappig.

Met die klikpedalen is idd lastig om de goeie kant te vinden maar ik ga ervan uit dat het een handigheidje is.. net zoals vooruit kijken zodat je op tijd kan los klikken voordat je stomweg omvalt in het riet, (gelukkig geen sloot of blub deze keer..).

Moet nog veel leren... 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: ARM ATB fietstocht 3e editie
« Reactie #34 Gepost op: 30-07-2012, 11:17 »
mooi ding!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: ARM ATB fietstocht 3e editie
« Reactie #35 Gepost op: 30-07-2012, 14:28 »
Erg fraai, ik durf het bijna int te vragen maar uh ......

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: ARM ATB fietstocht 3e editie
« Reactie #36 Gepost op: 30-07-2012, 14:29 »
gaaf marcel, kom je de 11e fietsen?
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • fka van
  • *****
  • Berichten: 468
Re: ARM ATB fietstocht 3e editie >> ZA 11 AUG
« Reactie #37 Gepost op: 30-07-2012, 15:32 »
voor mij is de keuze festival Loveland of fietsen.
ik denk dat ik met 't festival meer calorieen verbrand  ;)
 
 
knallen, met die ballen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 718
Re: ARM ATB fietstocht 3e editie >> ZA 11 AUG
« Reactie #38 Gepost op: 31-07-2012, 10:38 »
Ik moet nog even oppas regelen voor die kleine smurf en die grote smurfin, de vrouw is um dan namelijk gepeerd naar een vriendin in Italie voor een week... komt goed..

Heb er zin an!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: ARM ATB fietstocht 3e editie >> ZA 11 AUG
« Reactie #39 Gepost op: 31-07-2012, 11:37 »
Citaat
OK Dit is um dan! Gisteren even uitgeprobeerd en met blote benen door de brandnetels...


jeetje man ik zie alleen maar wielen.... ;D ;D
 
Stiekum vind ik een 29" ook wel wat. Lekker dikke banden erin. Zo'n Breezer stalen frame bijvoorbeeld, back to the roots...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: ARM ATB fietstocht 3e editie >> ZA 11 AUG
« Reactie #40 Gepost op: 05-08-2012, 20:29 »

jeetje man ik zie alleen maar wielen.... ;D ;D
 
Stiekum vind ik een 29" ook wel wat. Lekker dikke banden erin. Zo'n Breezer stalen frame bijvoorbeeld, back to the roots...

Openingspost aangepast, vandaag een mooie route gemaakt, een 29 er (zet die discussie vooral voort, maar in en ander topic :) )   zou niet gek zijn, het is een pittige route van ca 30 km met 6 bonus km´s voor de liefhebbers of een pauze van 6 km voor de verzuurden.   

tot as zaterdag, ik zal de route als GPS file nog ff aanbieden voor die tijd!
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: ARM ATB fietstocht 3e editie >> ZA 11 AUG
« Reactie #41 Gepost op: 05-08-2012, 20:33 »
stuur je ook nog je adres / startplek?
Ik heb er in ieder geval al goed zin in.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: ARM ATB fietstocht 3e editie >> ZA 11 AUG
« Reactie #42 Gepost op: 05-08-2012, 20:36 »
stuur je ook nog je adres / startplek?
Ik heb er in ieder geval al goed zin in.

zekers!
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: ARM ATB fietstocht 3e editie >> ZA 11 AUG
« Reactie #43 Gepost op: 05-08-2012, 20:54 »
Ik heb ook zin, maar ws een familieverplichting. Hangt een beetje van het weer af want ik moet za of zo taxi spelen voor mijn gezin dat nog in Friesland is.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: ARM ATB fietstocht 3e editie >> ZA 11 AUG
« Reactie #44 Gepost op: 05-08-2012, 21:03 »
stuur maar, ik heb er zin in!