RDW daarintegen..absolut niet!
RDW ziet al die extra administratie voor al die wazige oldtimer motortjes waarschijnlijk niet zitten.. Zij moeten dan de boetes gaan uitdelen enz.. (zowel op keurings vervaldatum als op steekproeven enz)
Ehhh.... waar komt dit vandaan???
Volgens mij is het een koud kunstje om de computersystemen die over de vierwieler APK gaan ook te linken aan de tweewieler kentekens.....
Daarnaast heeft de RDW hier weinig invloed op, Brussel heeft dit onderwerp over de schutting geworpen en eist van alle EEG landen dat er een APK komt voor motoren, bromfietsen, aanhangwagens onder de 3500kg (ook caravans) en landbouwvoertuigen met een constructiesnelheid van boven de 40 km/u............
De lobby komt naar mijn bescheiden kennis niet van de motorbranche of ANWB.
Doordat de EEG (en en anderen) eisen stellen voor de toelating van voertuigen en daardoor de fabrikanten dwingen te innoveren ontstaat er vanuit de fabrikanten natuurlijk ook de vraag: gaan jullie daar ook na toelating nog op toetsen?
We vinden het allemaal geweldig dat er hoge vermogens en koppels uit de hedendaagse motorblokken komt, daar hebben de fabrikanten een hoop tijd en geld in zitten.... en daar willen ze natuurlijk ook iets voor terug zien..... en daar issie.... de APK!