Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: foto-upload  (gelezen 4040 keer)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
foto-upload
« Gepost op: 18-07-2012, 08:37 »
Sommige forumgebruikers schijnen problemen te hebben met het uploaden van afbeeldingen. Ik kan er niet achter komen wat er mis gaat, enkel dat het aan de gebruikers hun computer zou liggen, bij het merendeel van de uploaders gaat het namelijk wel goed.

Als alternatief heb ik een externe image hoster geïnstalleerd. Nadeel is dat de foto's die je daar upload misschien wel kwijt bent als de serverdienst er mee stopt, ik de afmetingen van de thumbnails niet kan aanpassen, een popup wordt geopend om je foto te uploaden en je moet aangeven of de foto wel family safe is, voordeel is dat de imagelink meteen in je post verschijnt.



Heb je problemen met het uploaden van foto's via het onderste uploadvak? Gebruik dan de link boven je reply, in het screenshot met rood aangegeven.

Ondertussen blij ik mijn zoektocht vootzetten naar ene script dat wil werken zoals ik voor ogen heb, en het liefst gratis natuurlijk. Er zijn zat scripts op de markt waar lekker voor kan worden betaald, maar daar wil ik het liefst niet aan beginnen tenzij ik er echt een voordeel in kan vinden. Wordt dus nog vervolgd....

Nog wat gevonden over het probleem:
Citaat
According to the specifications of HTML5, a file upload control should not reveal the real local path to the file you have selected, if you manipulate its value string with JavaScript. Instead, the string that is returned by the script, which handles the file information is C:\fakepath.

    This requirement is already implemented in Internet Explorer 8 – the real path to the file will be shown only if the page that contains the control is added to the trusted sites collection of the browser.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: foto-upload
« Reactie #1 Gepost op: 18-07-2012, 09:35 »
Via die andere oplossing gaat t ook niet Ferd...

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: foto-upload
« Reactie #2 Gepost op: 18-07-2012, 09:49 »
Foutmelding? Screenshots? (die mag je ook mailen naar info@allroadmaniacs.nl), welke browser en versie??

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4276
Re: foto-upload
« Reactie #3 Gepost op: 18-07-2012, 10:17 »
plaatjes test in firefox = OK.

En tevens het 640 zadel afgebeeld nog te koop TEAB. (hoog RayZ rallyzadel.)



no problem, nog niet mogelijk met ie7 op deze pc of ie8 op mijn andere pc.
 
 
De add image to post werkt niet. zodra je upload zie ik nog snel een redirect voorbij vliegen, daarna word het schermpie gesloten.

Post Merge: 18-07-2012, 10:19
zelfde issue in firefox met de add image to post.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: foto-upload
« Reactie #4 Gepost op: 18-07-2012, 10:52 »
Foutmelding? Screenshots? (die mag je ook mailen naar info@allroadmaniacs.nl), welke browser en versie??
Sorry Ferd, geen idee wat je bedoelt.
Ben niet slim in dit soort dingen, maar voorheen lukte het wel gewoon.
Haal gewoon zo'n foto met "browse" dan kies ik "upload" en na verloop van tijd is 't vakje weer blanco. (voorheen kopie en plakken)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: foto-upload
« Reactie #5 Gepost op: 18-07-2012, 12:07 »
Waarschijnlijk zijn de problemen met de onderste mogelijkheid alleen Internet Explorer gerelateerd. Klopt dat?

Een mogelijkheid om dit op te lossen zijn de instellingen van IE aan te passen:
Citaat
If you go to Internet Explorer, Tools, Internet Option, Security, Custom, find the "Include local directory path When uploading files to a server" (it is quite a ways down) and click on "Enable" . This will work

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: foto-upload
« Reactie #6 Gepost op: 18-07-2012, 13:12 »
en in het NL:

1.   Open Internet Explorer;
2.   Klik op Extra;
3.   Klik op Internet Opties;
4.   Klik op tabblad beveiliging;
5.   klik op Internet;
6.   Klik op Aangepast Niveau, zoek naar: Pad naar lokale map opnemen tijdens het uploaden
      van bestanden naar een server;
7.   klik op inschakelen;
8.   klik op ja, bij de vraag: Weet u zeker dag u de instellingen voor deze zone wilt wijzigen?;
9.   Klik op ok;
10. Sluit Internet Explorer af;
11. Open Internet Explorer;

Offline member

  • *****
  • Berichten: 343
Re: foto-upload
« Reactie #7 Gepost op: 18-07-2012, 13:59 »
Ik heb de nieuwe mogelijkheid om foto's toe te voegen nog niet geprobeerd, maar op de oude manier lukte het met Safari niet en Firefox wel.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: foto-upload
« Reactie #8 Gepost op: 18-07-2012, 14:48 »
Ik heb de nieuwe mogelijkheid om foto's toe te voegen nog niet geprobeerd, maar op de oude manier lukte het met Safari niet en Firefox wel.
thnks

Offline member

  • *****
  • Berichten: 363
Re: foto-upload
« Reactie #9 Gepost op: 18-07-2012, 14:52 »
bij mij lukt het niet met explorer, maar wel met firefox (deze reply dus in firefox gemaakt)
de foto spreekt voor zich zou ik zeggen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1304
Re: foto-upload
« Reactie #10 Gepost op: 18-07-2012, 15:09 »
en in het NL:

1.   Open Internet Explorer;
2.   Klik op Extra;
3.   Klik op Internet Opties;
4.   Klik op tabblad beveiliging;
5.   klik op Internet;
6.   Klik op Aangepast Niveau, zoek naar: Pad naar lokale map opnemen tijdens het uploaden
      van bestanden naar een server;
7.   klik op inschakelen;
8.   klik op ja, bij de vraag: Weet u zeker dag u de instellingen voor deze zone wilt wijzigen?;
9.   Klik op ok;
10. Sluit Internet Explorer af;
11. Open Internet Explorer;

ha ferd,
ik had ook steeds een fakepath melding. maar op bovenstaande uitleg via IE uitgevoerd, werkt perfect...
Orange is the color.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 212
Re: foto-upload
« Reactie #11 Gepost op: 18-07-2012, 15:11 »
Bij mij lukt het ook niet in explorer. Ook niet met de aanpassing zoals omschreven..

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: foto-upload
« Reactie #12 Gepost op: 18-07-2012, 20:03 »
even getest:
Opera 12 met oude methode: OK
Opera 12 met nieuwe methode: niet ok
IE9 met oude methode: niet ok
IE9 met nieuwe methode: niet ok
zie:
http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=14338.0;message=197729

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1597
Re: foto-upload
« Reactie #13 Gepost op: 18-07-2012, 20:42 »
Misschien is de "oude “ methode via imageshack nog de betrouwbaarste?
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: foto-upload
« Reactie #14 Gepost op: 18-07-2012, 22:26 »
Alle aanpassingen gedaan en het werkt met Internet Explorer  NIET , ook met het Add image to post , linkje is het niet voor elkaar te krijgen om een foto te uploaden  :'(
Yamaha WR250F 2015