Ik ben van 530 overgestapt op een 450 en dat bevalt erg goed. Ik weet niet precies waarom maar merk wel dat ik op de 450 harder ga en minder snel moe wordt (helaas val ik er ook wat vaker mee ). Dat je meer op toeren moet rijden, kan ik niet merken. Daar had ik wel "last"van tijdens een testrit op een 350. Mijn conclusie: 450 stuurt perfect en heeft voldoende vermogen. De voorvering ligt nu bij JD om aangepast te worden op mijn gewicht (achtervering al zelf gedaan).
Als ik bovenstaande lees lijkt de 500 meer op een 450 dan op de oude 530 en dan maakt het op ons niveau waarschijnlijk dus niet uit of je de 450 of de 500 neemt.
Ik hoop dat je niet dezelfde problemen met de injectie krijgt die ik heb gehad
Hoop inderdaad dat ik geen last krijg met de injectie , maar volgens mij kwam dat veel door vuil in het systeem , daar zit nu en extra filter voor in de benzineslang .
Kinderziektes hebben ze ook de tijd voor gehad , dus fingers crossed .
Heb de programeer tool daar is ook wat mee te doen denk ik als de boel niet goed loopt , maar heb me er nog niet in verdiept , wordt iets voor een regenachtig dag denk ik .
Maar het vermogen , heb er nu een uurtje rustig op gereden , en ik vind hem onderin er goed te doseren en traploos reageren , rijdt met de map switch in de sissy mode , en dat is waarschijnlijk meer dan genoeg voorlopig .
Hij moet volgens Andre onderuit mooier lopen dan een 450 maar daarheb ik geen idee van dus zouden eens een stukkie moeten omsteken en vergelijken , maar hij is nieuw dus eerst maar eens en paar krassen erop voor ik daar aan begin .
En het vermogen zal ook van de 450 voor mij meer dan genoeg zijn .
Heb hem ook gekocht om een rally mee te rijden daar leek me de 500 ook net wat meer + te hebben op papier .
Ik heb even een 5min gereden vanmorgen en met de nieuwe veren voelt het een stuk beter aan , heb alleen de veren veranderd en niets aan de afstelling gedaan met shim's , dus we zullen zien , denk dat het voor mij prima is zo voorlopig , en voor dat soort aanpassingen moet ik toch naar de specialist , maar de veren veranderen is echt een simple klus vond ik .
Ga eerst maar eens rijden 2sept OTR , en een beetje draaien aan de vering , voor is wel erg makkelijk nu alleen twee knoppen bovenop , links ingaand en rechts uitgaand , achter nog steeds met de schroevendraaier , daar moeten ze nog is wat anders op maken .
Andere kant is eenmaal goed of wat ik denk dat goed is doe ik er niet veel meer mee .
Maar wat waren je injectie problemen ??