Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: EXC 500 ervaringen  (gelezen 10956 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: EXC 500 ervaringen
« Reactie #30 Gepost op: 19-08-2012, 15:00 »
voordeel bij ktm: je neemt de reserve spullen gewoon mee naar de volgende motoro: 8 van de 10x past het gewoon

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: EXC 500 ervaringen
« Reactie #31 Gepost op: 25-08-2012, 22:48 »
Eerste rit gemaakt ongeveer een 2 uur gereden , ben er heel blij mee , de motor loopt soepel en onderin naar mijn eerste gevoel veel rustiger dan de 690 .
Was behoorlijk glad op het natte gras , maar geen enkel probleem gewoon rustig op het gas de bocht uit , goed controleerbaar .
 
Vering is top na het plaatsen van de zwaardere veren .
 
Het lijkt er op dat het veel minder energie kost om met deze rijden ten opzichte van de 690 , ook veel minder klappen in de armen en benen , het gewicht en veerweg is ook net wat minder en meer  .
 
ook de eerste oliewissel gedaan , en nu klaar voor volgende week de steenwijk otr , daar gaan we zien of het op de single tracks ook een stuk beter/makkelijker gaat .

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: EXC 500 ervaringen
« Reactie #32 Gepost op: 25-08-2012, 23:27 »
klinkt goed!


originele vering(of beter gezegd: demping) van  de 690 was ook niet al te best... heb ik snel; aan laten passen, en dat scheelde voor mij veel!
met een mooie EPT mapping ( (gasklepcurve) en tuning is de 690 ook juist heel soepel onderin vind ik hoor. Met injectie kan dat heel goed (maar dat gaat het vaak niet).
ik denk dat uiteindelijk het gewicht en die 5cm extra veerweg ook veel doen.
op de lange rechte stukken daarentegen.... vind ik de 950 nog steeds verreweg het best!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: EXC 500 ervaringen
« Reactie #33 Gepost op: 25-08-2012, 23:49 »
klinkt goed!


originele vering(of beter gezegd: demping) van  de 690 was ook niet al te best... heb ik snel; aan laten passen, en dat scheelde voor mij veel!
met een mooie EPT mapping ( (gasklepcurve) en tuning is de 690 ook juist heel soepel onderin vind ik hoor. Met injectie kan dat heel goed (maar dat gaat het vaak niet).
ik denk dat uiteindelijk het gewicht en die 5cm extra veerweg ook veel doen.
op de lange rechte stukken daarentegen.... vind ik de 950 nog steeds verreweg het best!
Ik heb nu de standaard setting gebruikt voor de mapping en af en toe de soft voor de hele natte stukken .
Ik zal het wel zien tijdens de otr maar het voelt een stuk beter aan dan de 690 , en ik denk inderdaad dat het gewicht samen met de langere veerweg de truuk doet .
Je tilt hem ook  veel makkelijker over een gat of hobbel heen , de vookant voelt en is zoveel lichter .
Wat recht uit betreft het valt me niet tegen zo op het eerste gevoel doet ie zeker niet onder voor de 690 .
 
Tegenover de 950 of mijn 990 tja die gaan zeker erg mooi rechtuit .

Post Merge: 26-08-2012, 19:22

Vandaag klepspeling gecontroleerd moest na het inrijden, is vrijwel de zelfde setup als bij een 690 ,
Je bent er alleen wat sneller bij  tank eraf en je kan de klepdeksel eraf halen  (3 boutjes los voor de tank).
Tuimelaar wordt op zelfde manier als bij 690 verwijderd/geplaatst, twee bouten los afdekdopje wegnemen en asje eruit trekken .
Simpel als wat , enige nadeel is de shims , dus speling meten , indien niet goed tuimelaar verwijderen , shim meten en andere halen en plaatsen .
Moet nog even uitzoeken , maar als ze dezelfde maat hebben als de 690 , heb ik er in iedergeval een paar liggen .
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: EXC 500 ervaringen
« Reactie #34 Gepost op: 27-08-2012, 10:18 »
Ik denk dat het een maat is die we nog heel wat jaren tegen gaan komen, dus ik haal wel een shims pakje met alle maten wanneer ik het tegen kom.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: EXC 500 ervaringen
« Reactie #35 Gepost op: 28-10-2012, 18:39 »
Heb er inmiddels een paar otr's opzitten , en ben zeer tevreden , motor rijd stuurt meer dan prima .
Nu heb ik alleen maar vergelijk met de 690 , en dat is toch wel een aardig groot verschil .
Nu had ik met de 690 vaak een hele rij in mijn nek tijdens de single tracks , nu is het geregeld andersom  :D
De rechtuit stabiliteit is wel minder dan van de 690 maar is geen probleem .
 
Enige min puntje was de deksel/afdichting van de waterpomp die lekte eigenlijk van het begin af aan , dekseltje even bijgeschuurd op een vlakke plaat met schuurpapier en nieuwe afdichting erin en het wat over .
 
Vering werkt prima met de zwaardere veren , geen last gehad van doorslaan of andere ongemakken , staat nu afgesteld op sportief gebruik volgens manual .
 
Gasrespons ook mooi egaal en doseerbaar , verbruik lijkt ook erg netjes/zuinig , heb het nog niet goed bijgehouden maar , vandaag de eerste 2 rondjes (ruurlo)gereden zonder te tanken , voor rally gebruik ben je denk ik met een 13ltr tank klaar , die zijn dacht ik al leverbaar .
 
Verbuik olie tot nu toe niet waarneembaar .
 
Nog geen aanstalte gemaakt met het tuning tool , is ook niet echt aanleiding voor tot nu toe .
 
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: EXC 500 ervaringen
« Reactie #36 Gepost op: 28-10-2012, 18:57 »

Gasrespons ook mooi egaal en doseerbaar , verbruik lijkt ook erg netjes/zuinig , heb het nog niet goed bijgehouden maar , vandaag de eerste 2 rondjes (ruurlo)gereden zonder te tanken , voor rally gebruik ben je denk ik met een 13ltr tank klaar , die zijn dacht ik al leverbaar .
- Ik heb de 13l er al op zitten
- tuningtool ligt hier al... lenen/gebruiken mag altijd.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: EXC 500 ervaringen
« Reactie #37 Gepost op: 28-10-2012, 19:09 »
- Ik heb de 13l er al op zitten
- tuningtool ligt hier al... lenen/gebruiken mag altijd.

Ik heb de tuning tool al , maar ben bang dat ik er niet al te veel me ga doen .
Ben zo al erg tevreden , mapswitch op het stuur is tot nu toe voldoende .
Dus ook op de 500 , Ben je de 690 al kwijt ?
Is het een groot verschil , die 13ltr tank , breder ?
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: EXC 500 ervaringen
« Reactie #38 Gepost op: 28-10-2012, 20:27 »
13l tank is nauwelijks breder dan de originele kappen volgens mij, en beschermt de radiator meteen perfect.
mapswitch?: Gebruik je die? en wat voegt het voor je toe?
en ja, en nee (zie marktplaats)


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: EXC 500 ervaringen
« Reactie #39 Gepost op: 28-10-2012, 21:08 »
13l tank is nauwelijks breder dan de originele kappen volgens mij, en beschermt de radiator meteen perfect.
mapswitch?: Gebruik je die? en wat voegt het voor je toe?
en ja, en nee (zie marktplaats)
Mapswitch ja die gebruik ik af en toe , heb zo een op het stuur zitten . dan hoef je niet steeds onder het zadel .
 
Maar ik wacht af nu , denk dat er wel een beanmapping gaat komen .
Wil em dan ook wel eens proberen !!!



Offline member

  • *****
  • Berichten: 279
Re: EXC 500 ervaringen
« Reactie #40 Gepost op: 05-11-2012, 13:31 »

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: EXC 500 ervaringen
« Reactie #41 Gepost op: 05-11-2012, 19:50 »
2013 6-days staat er niet bij...


Mijn eerste ervaringen: rijdt natuurlijk veel lichter dan de 690, maar ook nerveuzer, en daardoor niet onmiddelijk prettiger.
+/- 200km op weg/zandwegen ingereden(break-in). daarna aan de offroad begonnen.


In het begin duidelijk nog wat minder vermogen, vooral onderin.. na 50km serieuzer offroad kwam ie echt beter los.
Onderin is het zeker geen 690 (die heeft echt meer koppel!).
Vering: Voor was na een paar klikjes wel redelijk, achter moet ik echt nog stellen (en meten). Want op die diep knippen op de singeltracks ging mijn oude 525 er volgens mij beter door heen!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1483
Re: EXC 500 ervaringen
« Reactie #42 Gepost op: 05-11-2012, 21:52 »
zijn allemaal usa uitvoeringen.
If nothing goes right......

go left!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 279
Re: EXC 500 ervaringen
« Reactie #43 Gepost op: 05-11-2012, 22:34 »
Citaat
can lead to a fuel leak in the bends or the ends of the affected fuel hose.

Offroad 2012:
250 EXC-F Six Days EU, 250 SX-F EU,

350 EXC-F EU/USA, 350 XCF-W USA, 350 SX-F EU,
Freeride 350 EU

450 EXC EU/AUS,

500 EXC EU/AUS/USA,

Offroad 2013:
250 XC-F USA, 250 XCF-W USA,

350 EXC-F AUS/USA, 350 XCF-W, 350 XC-F USA,

450 EXC EU/AUS, 450 XC-W USA, 450 XC-F USA

500 EXC EU/USA, 500 XC-W USA,

Street 2012:
990 Supermoto R EU/FR 
 
KTM very much regrets the resulting inconvenience to its customers concerning this recall.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1483
Re: EXC 500 ervaringen
« Reactie #44 Gepost op: 05-11-2012, 23:52 »
EU das toch griekenland enzo ???












 :D
If nothing goes right......

go left!