Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: MTB: Tweewielers zonder motorische aandrijving  (gelezen 78016 keer)

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
MTB: Tweewielers zonder motorische aandrijving
« Gepost op: 13-08-2012, 19:46 »
Weet iemand of bij een achter derailleur ook dat plaatje komt wat rond het bevestigingspunt zit aan het frame? Of is dit los ergens te bestellen. Is voor een specialized fiets, shimano derailleur. En hij is nogal krom, krijg de derailleur tussen de spaken met schakelen ::) Er is een nokje af/door gesleten/geklapt waardoor de arm te ver kon draaien en het boeltje vastliep. Krijg een nieuwe, maar weet niet of dat onderdeel (bracket oid zal het wel heten) los besteld moet worden.


/dit natuurlijk puur zodat ik ook een keertje mee kan.

// denk dat het een deraileur hanger is, en aan het aantal hits op google te zien moet je dit los bestellen. Morgen maar weer even langs de fietsshop dus!
 
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 718
Re: MTB: Tweewielers zonder motorische aandrijving
« Reactie #1 Gepost op: 13-08-2012, 20:39 »
Ik denk dat het echt tijd wordt voor een ATB hoekje op dit forum...

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: MTB: Tweewielers zonder motorische aandrijving
« Reactie #2 Gepost op: 13-08-2012, 21:03 »
Ik ben veur! Hoe kenne we dat aanvragen?
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: MTB: Tweewielers zonder motorische aandrijving
« Reactie #3 Gepost op: 13-08-2012, 21:43 »
zo'n plaatje kan je misschien los bestellen maar dan bij het merk dat je frame geleverd heeft..... een shimano oid heeft zoiets echt niet voor elk frame liggen. Effe richten een optie ? Want ik vrees dat het wel lastig wordt dergelijke onderdelen ergens op te snorren
Onno

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: MTB: Tweewielers zonder motorische aandrijving
« Reactie #4 Gepost op: 13-08-2012, 21:55 »
bij mijn weten zijn die plaatjes juist expres om te verbuigen bij een val (itt tot je deraileur)
dan moeten ze dus makkelijk verkrijgbaar zijn lijkt me (geen ervaring mee, dat dan weer niet)

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: MTB: Tweewielers zonder motorische aandrijving
« Reactie #5 Gepost op: 13-08-2012, 22:09 »
bij mijn weten zijn die plaatjes juist expres om te verbuigen bij een val (itt tot je deraileur)
dan moeten ze dus makkelijk verkrijgbaar zijn lijkt me (geen ervaring mee, dat dan weer niet)

Dan heeft die niet goed gewerkt :P

Volgens mij is mijn fietswinkel dealer van specialized dus zal eens kijken. Had overigens net zelf ook al beredeneerd dat die er niet bij kon zitten, inderdaad omdat zon deraileur aardig universeel is.

Richten lijkt me geen optie, hij is echt goed krom. Zal sowiezo heel zwak blijven.
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: MTB: Tweewielers zonder motorische aandrijving
« Reactie #6 Gepost op: 13-08-2012, 22:27 »
Er zit een alu plaatje tussen je frame waar de achterderailleur op geschroefd zit, die is bedoeld om als dat deel ombuigt/breekt hij los te vervangen is ipv dat je een nieuw frame moet kopen ;)

Die is waarschijnlijk verbogen, is te richten als ie niet te krom is maar is verstandiger om hem te vervangen, bestel er gelijk 2 zo dat je er 1 reserve hebt ;)

Kan ook zijn dat je derailleur zelf krom is maar dat gebeurd niet vaak..
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: MTB: Tweewielers zonder motorische aandrijving
« Reactie #7 Gepost op: 13-08-2012, 22:54 »
Specialized heeft daar een speciaal extra beugeltje voor. Vangt de grootste klap op i.p.v. het frame of de derailleur zelf. Is een dingetje van nik, maar kost 25-30 euri. En alleen verkrijgbaar bij je Specialized-dealer :P


GJ :D
(heeft er ook twee of drie versleten :-\ )



Weet iemand of bij een achter derailleur ook dat plaatje komt wat rond het bevestigingspunt zit aan het frame? Of is dit los ergens te bestellen. Is voor een specialized fiets, shimano derailleur. En hij is nogal krom, krijg de derailleur tussen de spaken met schakelen ::) Er is een nokje af/door gesleten/geklapt waardoor de arm te ver kon draaien en het boeltje vastliep. Krijg een nieuwe, maar weet niet of dat onderdeel (bracket oid zal het wel heten) los besteld moet worden.


/dit natuurlijk puur zodat ik ook een keertje mee kan.

// denk dat het een deraileur hanger is, en aan het aantal hits op google te zien moet je dit los bestellen. Morgen maar weer even langs de fietsshop dus!
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: MTB: Tweewielers zonder motorische aandrijving
« Reactie #8 Gepost op: 13-08-2012, 23:27 »
Er zit een alu plaatje tussen je frame waar de achterderailleur op geschroefd zit, die is bedoeld om als dat deel ombuigt/breekt hij los te vervangen is ipv dat je een nieuw frame moet kopen ;)

Die is waarschijnlijk verbogen, is te richten als ie niet te krom is maar is verstandiger om hem te vervangen, bestel er gelijk 2 zo dat je er 1 reserve hebt ;)

Kan ook zijn dat je derailleur zelf krom is maar dat gebeurd niet vaak..

Die is 100% krom en afgeschreven inderdaad, overigens de derailleur ook! (die kwam door de spaken aan de andere kant eruit!) Er is, zoals in een vorige post vermeld, een nokje doorgesleten waardoor de arm veel te ver kan draaien. De ketting stond ook niet meer gespannen.

Maar zal morgen even langs de dealer gaan. Bedankt.

En zullen we een topic aanmaken voor mtben? In algemeen ofzo kan dat vast wel?
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1570
Re: MTB: Tweewielers zonder motorische aandrijving
« Reactie #9 Gepost op: 14-08-2012, 08:19 »
Weet iemand of bij een achter derailleur ook dat plaatje komt wat rond het bevestigingspunt zit aan het frame? Of is dit los ergens te bestellen. Is voor een specialized fiets, shimano derailleur. En hij is nogal krom, krijg de derailleur tussen de spaken met schakelen ::) Er is een nokje af/door gesleten/geklapt waardoor de arm te ver kon draaien en het boeltje vastliep. Krijg een nieuwe, maar weet niet of dat onderdeel (bracket oid zal het wel heten) los besteld moet worden.


/dit natuurlijk puur zodat ik ook een keertje mee kan.

// denk dat het een deraileur hanger is, en aan het aantal hits op google te zien moet je dit los bestellen. Morgen maar weer even langs de fietsshop dus!


dat plaatje zit in de regel niet bij je derailleur want is frame-specifiek. altijd eentje extra onder zadel duct-tapen voor onderweg.

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: MTB: Tweewielers zonder motorische aandrijving
« Reactie #10 Gepost op: 14-08-2012, 11:48 »
Op een of andere bizarre manier ben ik er gelukkig fijn nog mee thuis gekomen. Toen wou ik kijken of ik het schakelmechanisme beter af kon stellen, want het buitenste voorblad pakte niet. Toen ik hem naar de juiste versnelling wou schakelen hier in de tuin, liep heel het mechanisme dus vast en kon ik niet meer fietsen. Dus geluk gehad, anders 15km lopen!
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: MTB: Tweewielers zonder motorische aandrijving
« Reactie #11 Gepost op: 14-08-2012, 18:13 »
Leuk idee dit. Trouwens volgend jaar allroadmaniacs mtb tour bij mij in Vorarlberg??..

Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 751
Re: MTB: Tweewielers zonder motorische aandrijving
« Reactie #12 Gepost op: 14-08-2012, 18:30 »
Leuk idee dit. Trouwens volgend jaar allroadmaniacs mtb tour bij mij in Vorarlberg??..

Lijkt me leuk!!!

Post Merge: 14-08-2012, 18:34
Weet iemand of bij een achter derailleur ook dat plaatje komt wat rond het bevestigingspunt zit aan het frame? Of is dit los ergens te bestellen. Is voor een specialized fiets, shimano derailleur. En hij is nogal krom, krijg de derailleur tussen de spaken met schakelen ::) Er is een nokje af/door gesleten/geklapt waardoor de arm te ver kon draaien en het boeltje vastliep. Krijg een nieuwe, maar weet niet of dat onderdeel (bracket oid zal het wel heten) los besteld moet worden.


/dit natuurlijk puur zodat ik ook een keertje mee kan.

// denk dat het een deraileur hanger is, en aan het aantal hits op google te zien moet je dit los bestellen. Morgen maar weer even langs de fietsshop dus!

Dat is je derailler pad.
misschien zit die er tussen, zie link.
http://hollandbikeshop.com/fietsonderdelen-mtb/mtb-derailleurs/mtb-derailleur-pad/

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: MTB: Tweewielers zonder motorische aandrijving
« Reactie #13 Gepost op: 14-08-2012, 23:59 »
Ik krijg een pagina met ''geen product gevonden'' ;D
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: MTB: Tweewielers zonder motorische aandrijving
« Reactie #14 Gepost op: 15-08-2012, 00:43 »
Bestel gewoon bij je dealer, neem de oude en je frame nummer mee...
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl