Ik heb al een hele tijd een ZZR600 die ik niet meer gebruik. Ik heb 'm ooit eerder proberen te verkopen, maar dat leverde amper reacties op. Er staan er ook zoveel te koop...
De nieuwe strategie is het ding te koop zetten met als opmerking dat ik eventueel een goedkope 1-cylinder allroad/offroad als inruil wil overwegen.
Dat werkt beter; ik heb 0 reacties van mensen die de motor willen kopen zonder inruil, maar inmiddels al twee aanbiedingen gehad van mensen die eventueel hun 'stamper' erop in willen ruilen.
't zou mooi zijn. Ik van de ZZR af (waar ik toch niet meer op rij), en een speelmotor/reservemotor erbij waarmee het spelen in de blubber wat makkelijker word dan met de R1100GS. Met die GS ben ik doodsbang dat ik het ding flink beschadig. Nouja, beschadigen is tot daar aan toe, maar dat zou een hele heftige ruzie worden thuis. Ik vrees dat het dan einde allroadritjes is...
Nu heb ik de ballen verstand van welke motoren nu precies welke nadelen en voordelen hebben, dus daar kan ik (naast Google) wat hulp bij gebruiken. Ik hoop dat jullie me die willen bieden.
Nu, wat wil ik met de 'speelmotor'?
- De offroad-vaardigheden wat verbeteren. Die zijn op beginnersniveau, dus de motor zal wel een keer onvrijwillig horizontaal geparkeerd worden.
- Allroadritjes rijden, waarbij het wel mogelijk moet zijn om naar de ritjes toe te rijden over de snelweg.
- Beetje rondbanjeren in de buurt.
- 'reserve-motor' voor woonwerkverkeer mocht de GS een keer groot onderhoud nodig hebben.
De motor gaat dus niet structureel gebruikt worden. Daarom vind ik dingen als benzineverbruik niet zo heel boeiend. Het moet wel enigzins betrouwbaar zijn omdat ik om te sleutelen veel moeite moet doen om een ruimte te regelen.
Mocht iemand de ZZR gewoon kopen voor geld, dan neig ik naar iets als een DR350, XT350, dat soort spul. Maar ik heb daar een hard hoofd in, dus het zal wel afwachten worden wat me aangeboden word.
Het eerste aanbod kwam van iemand die een XL600R uit '84 in de aanbieding had met 300km geleden gereviseerde kop. Toen zijn er onder andere nieuwe klepzittingen gemonteerd. Er zijn foto's van het werk wat hij zelf gedaan heeft, en bonnen van wat de motorzaak gedaan heeft.
Op de foto ziet-ie er extreem goed uit. Als het ding inderdaad als winterprojectje goed opgeknapt is lijkt het me wel wat. Niet te zwaar, ruimschoots voldoende vermogen, snelweg is best te doen. Nadelen zijn de kickstarter (XL600R's schijnen niet de meest makkelijk aan te trappen motoren te zijn) en dat-ie volgens Google loodhoudende benzine nodig heeft.
Het tweede aanbod was van iemand die een DR650 uit '93 met elektrische start aanbod ter inruil. Daar heb ik nog geen foto's of verdere specs van.
Even los van het kostenplaatje: wat zouden jullie doen, en waarom?