Ik heb zooooo vaak oliegewisseld bij de XR en XL en dan met lege motor de klepkes ondertussen gesteld en DUS de motor gedraaid met de hand/kickstarter. en nooit problemen mee gehad hoor. Die pomp zuigt gewoon weer olie aan hoor, tenzij die KURKdroog staat en heel erg versleten is.
Draai gewoon een klepdop eraf, steek je vinger er in, en als er nog iets van olie aan zit dan is het goed.
Je kan hem ook met de klepdop eraf effe starten (deed ik meestal na het olie wisselen), na zo'n 20 seconden vliegt de oliemist je dan om de oren, en voor je het weet druipt het overal naar beneden (lekker zooitje). TIP: houdt je hand er een beetje voor
Moet je meer dan 1 minuut wachten en komt er nog geen olie, dan is er iets mis!
Wat me eerder een kans lijkt is dat de nokkenaskettingspanner nu niet meer zo geweldig spant (en dat je dat nu hoort), omdat die GPS een beetje TE goed smeert. Maar dat zou betekenen dat de nokkenasketting ook niet meer zo nieuw is, en dan moet je dus boven de 50000km zitten. ??
Of je hebt gewoon beroerd kleppen gesteld misschien?