Hoi GS PD,
Ik ben bang dat hier voonamelijk mensen zitten die voor echt flinke noppen kiezen in plaats van overwegend wegbanden met een beetje profiel voor offroad.
Maar de Tourance ken ik nog wel een beetje, als je iets meer grip op het onverharde wil ten opzichte van de Tourance zou je aan een setje Continental TKC80 kunnen denken. Deze band heeft al aardig wat nop die ten opzichte van een Tourance/Anakee/TW48 al veel meer grip en zekerheid geven in licht terreinrijden zoals gravel en zandpaden, maar is nog steeds erg betrouwbaar voor op de weg. Ik heb het zelf nog niet gelezen, maar hier heeft iemand met een 80GS verslag gedaan van de TKC.
http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic.php?t=13042 en er is op het GS forum nog veeeel meeer te vinden over TKC.
Uit eigen ervaring met een F650GS weet ik dat de eerste overgang van Tourance naar TKC80 in eerste instantie even gewennig is. De motor lijkt wat anders in de bochten te vallen, maar na een kleine gewenningperiode niet onaangenaam. Verder vond ik het prima rijden, ook met hogere snelheden, natte wegen en bij een noodstop. Een noodstop is overigens wel aan te raden even vooraf te oefenen als je op andere banden overstapt, omdat het in het begin anders/eng aanvoelt.
Voor zover je ze nog niet kende, hier een foto van de TKC80:
Dit is wat Conti er zelf van zegt:
Aangetoond multitalent voor de gecombineerde inzet op de weg en off-road.
Zeer zelfreinigend
Goede stabiliteit op zachte ondergrond
Zeer geschikt voor straatgebruik ondanks het grove profiel
Een andere band die net meer profiel heeft dan een tourance, maar nog niet in het "echte" noppengebied komen, schieten me zo even niet te binnen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.