Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Wat als er iemand komt proefrijden ??¿¿  (gelezen 6714 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: Wat als er iemand komt proefrijden ??¿¿
« Reactie #15 Gepost op: 05-10-2012, 15:59 »
Laatst reed ik proef en liet mijn zoontje achter bij de verkoper. Kortste proefrit ooit. Straat uit, gekeerd, en weer terug. 't Zal je gebeuren: doe je een proefrit; zoontje weg. Dan heb je wat uit te leggen....

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2347
Re: Wat als er iemand komt proefrijden ??¿¿
« Reactie #16 Gepost op: 05-10-2012, 16:07 »
Laatst reed ik proef en liet mijn zoontje achter bij de verkoper. Kortste proefrit ooit. Straat uit, gekeerd, en weer terug. 't Zal je gebeuren: doe je een proefrit; zoontje weg. Dan heb je wat uit te leggen....
Hangt een beetje van de motor af natuurlijk  :-X   :o :D

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Wat als er iemand komt proefrijden ??¿¿
« Reactie #17 Gepost op: 05-10-2012, 17:17 »
Nee, van de zoon.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Wat als er iemand komt proefrijden ??¿¿
« Reactie #18 Gepost op: 05-10-2012, 17:45 »
Met een zoontje zal het wel weer goedkomen waarschijnlijk. Maar er zijn zat verhalen bekend van mannen die een lieftallige jongedame achterlaten bij een proefrit.


Na een tijdje vraagt ze om een taxi te bellen, omdat ze maar voor een uurtje betaald is  ::)


Maurice

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 104
Re: Wat als er iemand komt proefrijden ??¿¿
« Reactie #19 Gepost op: 05-10-2012, 19:39 »
Met een zoontje zal het wel weer goedkomen waarschijnlijk. Maar er zijn zat verhalen bekend van mannen die een lieftallige jongedame achterlaten bij een proefrit.


Na een tijdje vraagt ze om een taxi te bellen, omdat ze maar voor een uurtje betaald is  ::)


Maurice

als je slim bent doe je daar eerst zelf een proefrit op, dat uur is toch betaald  :P

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Wat als er iemand komt proefrijden ??¿¿
« Reactie #20 Gepost op: 05-10-2012, 20:19 »
Heb nooit zulke duren motoren, dus dan vind ik een legitimatie, autosleutels oid wel ok. Tot nu toe alle keren was er een of meerdere mensen met de koper mee, en die bleven bij mij. Nu is dit geen 100% proof natuurlijk. Maar denk dat je aan het contact en type mens al wel wat hebt.

Als je het niet vertrouwd gewoon cash geld laten geven, de koper is toch van plan de motor de kopen? IS het niet goed, dan geld terug (nadat de motor netjes retour is).

Met een auto kun je zelf meerijden, al zijn hier ook genoeg scenarios te bedenken waarop dat minder tof afloopt.
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Wat als er iemand komt proefrijden ??¿¿
« Reactie #21 Gepost op: 05-10-2012, 22:52 »
Heb nooit zulke duren motoren, dus dan vind ik een legitimatie, autosleutels oid wel ok. Tot nu toe alle keren was er een of meerdere mensen met de koper mee, en die bleven bij mij. Nu is dit geen 100% proof natuurlijk. Maar denk dat je aan het contact en type mens al wel wat hebt.

Als je het niet vertrouwd gewoon cash geld laten geven, de koper is toch van plan de motor de kopen? IS het niet goed, dan geld terug (nadat de motor netjes retour is).

Met een auto kun je zelf meerijden, al zijn hier ook genoeg scenarios te bedenken waarop dat minder tof afloopt.


Tja, meerdere mensen.
Waar gebeurd: Een man en een vrouw, goed gekleed, komen bij een redelijk duur Italiaans merk. De man zegt tegen de verkoper dat de vrouw achter blijft terwijl hij een proefrit gaat doen.
Na een half uur zegt de beeldschone dame tegen de verkoper dat haar tijd er op zit. U tijd zit er op? Vraagt de verkoper. Ja. Zegt de dame. Was ingehuurd tot 2 uur, stapte in de auto en reed weg.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 213
Re: Wat als er iemand komt proefrijden ??¿¿
« Reactie #22 Gepost op: 05-10-2012, 23:03 »
Paar weken terug in Duitsland een motor gekocht, was uitgeschreven en mocht pas proefrit na betaling doen en indien niet tevreden keeg ik mijn geld terug.
Chassisnummer doorgegeven aan mijn verzekering en heb mijn geld niet moeten terugvragen.
Mijn inziens beste manier om een motor te kopen/verkoper.
Je zal de verkoper zijn motor maar juist die paar minuten/uren total loss rijden.



Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Wat als er iemand komt proefrijden ??¿¿
« Reactie #23 Gepost op: 05-10-2012, 23:11 »

Tja, meerdere mensen.
Waar gebeurd: Een man en een vrouw, goed gekleed, komen bij een redelijk duur Italiaans merk.
De man zegt tegen de verkoper dat de vrouw achter blijft terwijl hij een proefrit gaat doen.
Na een half uur zegt de beeldschone dame tegen de verkoper dat haar tijd er op zit. U tijd zit er op? Vraagt de verkoper. Ja. Zegt de dame. Was ingehuurd tot 2 uur, stapte in de auto en reed weg.


Edit:


Gelukkig rijden jullie geen Italiaan...  ;D
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Wat als er iemand komt proefrijden ??¿¿
« Reactie #24 Gepost op: 06-10-2012, 09:56 »
Altijd lastig. Proefrit zowieso alleen als de kijker echt interesse heeft (meer als bevestiging voor hem/haar dat de motor in orde is): immers als ie 'proberen' moet ie maar bij een dealer of een opstapdag gaan proefrijden, of anders bij vriendjes.
Offroad proefrit: zowieso niet.


Meestal komt de kijker wel met een mooie auto... laat de sleutels daarvan achter ofzo. iig een paspoort.
verder: kwestie van gevoel en vertrouwen.


ps.: Proefrijden van een 'nieuw model' bij de autozaak: dan krijg je vaak gewoon een huurauto mee, en teken je een kosteloos huurcontract! zo doen zij dat.
 
grts
Gerben


Offline member

  • *****
  • Berichten: 343
Re: Wat als er iemand komt proefrijden ??¿¿
« Reactie #25 Gepost op: 11-10-2012, 11:19 »
Heb je al kijkers/proefrijders gehad?
En zo ja, wat heb je uiteindelijk tijdelijk ingenomen als borg?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Wat als er iemand komt proefrijden ??¿¿
« Reactie #26 Gepost op: 11-10-2012, 11:45 »
zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten

Offline member

  • *****
  • Berichten: 343
Re: Wat als er iemand komt proefrijden ??¿¿
« Reactie #27 Gepost op: 11-10-2012, 12:01 »
dat heeft ie blijkbaar al eens gedaan en is hem niet goed bevallen...


Offline member

  • *****
  • Berichten: 488
Re: Wat als er iemand komt proefrijden ??¿¿
« Reactie #28 Gepost op: 11-10-2012, 17:52 »
@ Silke, nee, nog geen kijkers/proefrijders gehad.

Allen bedankt voor de suggesties, zit zeker wel wat bruikbaars tussen, zal eea wel even aankijken als het zover is.

Sommige doen hun naam eer aan, en als het niet uitkomt juist weer het tegenover gestelde...  >:(

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Wat als er iemand komt proefrijden ??¿¿
« Reactie #29 Gepost op: 11-10-2012, 23:15 »
Heb dagelijks te maken met mensen die een proefrit maken, een aantal x en slecht gevoel gehad bij klanten en in die gevallen had ik gelijk dat ik wat dingen van ze uitzocht en heb zo een aantal diefstallen voorkomen.
laatst een slecht gevoel bij een klant, die zou later terug komen, kwam terug toen ik ert niet was en een fiets van e2500.- is toen idd gestolen.

Heb niet vaak een slecht gevoel bij mensen dus als ik het heb luister ik er naar, das je instinct dat je waarschuwd ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl