Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: TT350 kromme kleppen  (gelezen 32990 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 718
Re: TT350 kromme kleppen
« Reactie #15 Gepost op: 15-10-2012, 14:12 »
leg es uit? Ik snap het niet? ::)

Offline member

  • Queen off-the-road
  • *****
  • Berichten: 843
Re: TT350 kromme kleppen
« Reactie #16 Gepost op: 15-10-2012, 17:22 »
Bel Appie eens. Die rijdt niet meer op de TT maar heeft in de jaren natuurlijk een hoop reserve spul opgespaard. Misschien heeft hij nog een goede kop voor je liggen. Als je zn telefoonnummer wil, let me know.



Post Merge: 15-10-2012, 17:28

Idd dure les. Motor zou gereviseerd zijn, zo was mij bij de koop verteld,
Heb je redenen om aan te nemen dat het niet zo is?
Ik heb wel vaker gehoord dat de cilinderkop van de TT350 een zwak punt is en je hebt er al aardig wat KM's mee gemaakt. Is de reden eigenlijk al bekend waarom de distributie van tijd is geraakt?


PS er staat een ogenschijnlijk best nette DR te koop op marktplaats voor 750. Ik heb er zelf aan gedacht om te gaan kijken
Liever gelast dan geleaset

Offline member

  • Zet maar gauw je helm weer op!
  • *****
  • Berichten: 706
Re: TT350 kromme kleppen
« Reactie #17 Gepost op: 15-10-2012, 17:54 »
Demper heb ik voor je liggen hoor, als het nodig is.
Ik had ook laatst het koppie er af laten halen. Was één nieuwe klep in gekomen, de rest er weer netjes in terug gefrummeld.
Ik heb het laten doen door een collega van me, betaalde ik iig niet helemaal de hoofdprijs (voor de uren,Yammie onderdelen zijn wel prijzig). Loopt weer als een malle!
Voor weinig kun je ook wat anders kopen, maar dat moet je dan wel weer uit elkaar trekken om dit soort dingen te voorkomen. En wat kom je dan tegen? Wat kost dat dan weer extra? Blijft een gok. Dit heb je al, hiervan kun je nu ongeveer uitrekenen wat je kwijt ben. Geld uitgeven doet altijd pijn (bij mij) maar dan weet je wat je hebt.
As je maar niet falt!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 421
Re: TT350 kromme kleppen
« Reactie #18 Gepost op: 15-10-2012, 22:54 »
leg es uit? Ik snap het niet? ::)

En jij heet Wortel?

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: TT350 kromme kleppen
« Reactie #19 Gepost op: 16-10-2012, 00:51 »
Weer een mooie verrassingsaanval van Zot  8)


Ik begin met complimenten, want krom is bij jou ook echt krom! Mooi hoor.

Ik zou er niet aan beginnen, alles vernieuwen. Da's van het ene avontuur in het andere.


Gebruikte kop. Kleppen eruit en zittingen oppoetsen, frisse klepsealtjes. Distrikettinkje en spanner aangevuld met een koppakkinkje en je monteur nog betalen. In dat geval heb je nog 20 euro over om vol te tanken en om met Zot te spreken: knallen maar! (of iets van die strekking)
Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1818
Re: TT350 kromme kleppen
« Reactie #20 Gepost op: 16-10-2012, 03:17 »

Offline member

  • *****
  • Berichten: 343
Re: TT350 kromme kleppen
« Reactie #21 Gepost op: 16-10-2012, 11:15 »
Heb je redenen om aan te nemen dat het niet zo is?
Ik heb wel vaker gehoord dat de cilinderkop van de TT350 een zwak punt is en je hebt er al aardig wat KM's mee gemaakt.
Ik zou verwachten van niet. Hoewel ik nog steeds bijzonder onervaren ben op motor-/sleutelgebied, had ik niet verwacht dat een een cilinderkop er na 5000/6000 km (in ruim jaar gereden en zeker bedaard gereden ook) er zo uit zou zien. Vandaar dat ik twijfel of de motor wel echt gereviseerd was. Laat ik wel wezen dat ik de verkopende partij niet beschuldig, ik had gehoopt langer onbezorgd plezier te hebben van mijn TT.


Goed, alles zo lezend kan ik idd wel concluderen dat een gebruikte kop met hier en daar iets nieuws de beste oplossing is.
Fitna: nummer van Appie is zeker welkom. Wil je me dat PM'en (of sms'en)?


Die kleppen waren echt krom, het was een flink feest daarbinnen blijkbaar. Valt me nog mee dat ze niet waren afgebroken! Sterk spul.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 303
Re: TT350 kromme kleppen
« Reactie #22 Gepost op: 16-10-2012, 12:42 »
Weet iemand een adres voor nieuwe goedkoper dan origineel kleppen?
4 nieuwe zijn origineel Yamaha al snel €190,-

Even ter verkenning van de opties.
Don't fix anything if ain't broken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: TT350 kromme kleppen
« Reactie #23 Gepost op: 16-10-2012, 20:36 »
Heeft prox niks?
Was voor mijn DRZ ongeveer nabij 15 tot 20 per klep kwijt.
Dit ff uit m,n botte hoofd.
aju propje

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: TT350 kromme kleppen
« Reactie #24 Gepost op: 17-10-2012, 00:14 »
Schei uit.met dat nieuw kopen. Dat is inclusief btw en verzenden meer dan 100 euro. Van een gebruikte kop hoef je alleen de klepzittingen te poetsen en de seals  vervangen. Die kosten 3 euro per stuk.
Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: TT350 kromme kleppen
« Reactie #25 Gepost op: 17-10-2012, 08:19 »
Of en wat er aan kop en zuiger gereviseerd is kan je zo niet zien, dan zal je moeten meten.
Het makkelijkst meet je de nokkenasketting: Languit op de werkbank leggen en bijv 50 schakels meten. Dan moet je natuurlijk de originele 'steek' (= pen tot pen lengte) van de ketting weten: dat is meestal een vrij standaard inch maat (bijv 1/4" of 5/16" ofzo.. meestal kun je dat wel gokken). Een nieuwe ketting heefty precies die inch-maat (x # schakels natuurlijk), een slechte ketting is 0.5% langer, en ketting is echt op is is 1% langer. 1% zie je zo... dat is op 50 schakels namelijk 1/2 schakel verschil!
mbt nieuwe onderdelen: Die klepzittingen zitten zo te zien los, dus die kop zou ik niet meer monteren en zeker niet met nieuwe kleppen! --> idd goed gebruikt kopje scoren ergens; volgens mij zijn die er wel van suzuki (itt de honda koppen... die zijn er niet).


succes

Offline member

  • *****
  • Berichten: 303
Re: TT350 kromme kleppen
« Reactie #26 Gepost op: 17-10-2012, 20:50 »
Die klepzittingen zitten zo te zien los, dus die kop zou ik niet meer monteren en zeker niet met nieuwe kleppen!
succes

Er lijkt er idd 1 los te zitten maar wat je op de foto niet duidelijk kan zien is dit: in die kier is het ook zwart, dit is dus niet gebeurd tijdens het feestje in de kop. En als dit al sinds nieuw zo zit, waarom zou dat dan niet goed gaan vraag ik me af.

Een gebruikte kop lijkt idd de makkelijkste en goedkoopste optie echter, tot op heden heb ik er nog geen gevonden ;)
Don't fix anything if ain't broken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 303
Re: TT350 kromme kleppen
« Reactie #27 Gepost op: 02-11-2012, 19:16 »
Ben vandaag weer even wezen schroeven

Dit is niet goed.

Deze gaat het zeker niet meer doen.

En dit zoeken we later wel uit.

Don't fix anything if ain't broken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 380
Re: TT350 kromme kleppen
« Reactie #28 Gepost op: 02-11-2012, 19:50 »
Serieus bezig geweest, mooi resultaat. Vreemd wat zou de reden van het kapot lopen zijn, van dat kogellager?


Offline member

  • *****
  • Berichten: 421
Re: TT350 kromme kleppen
« Reactie #29 Gepost op: 02-11-2012, 20:30 »
Serieus bezig geweest, mooi resultaat. Vreemd wat zou de reden van het kapot lopen zijn, van dat kogellager?

Daar zit de nokkenasketting toch op op dat tandwiel bij dat lager? Is dat kapotte lager dan de oorzaak van alle ellende?