Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Zumo, tracks en rechte lijnen  (gelezen 3695 keer)

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2320
Zumo, tracks en rechte lijnen
« Gepost op: 18-10-2012, 22:35 »
GPS-kenners,


Zojuist drie tracks (sporen in Basecamp) ingeladen. Op het einde van de tracks trekt de Zumo echter een rechte lijn naar het eindpunt ipv het laatste stuk track te volgen. De 3 tracks hebben respectievelijk 434, 418 en 480 spoorpunten. Als ik een preview van de route bekijk, zie ik wel de hele route, maar zodra ik deze activeer, wordt het laatste stuk track genegeerd.


Verdere gegevens:
Zumo 550 (software versie 4.9)
Kaartmateriaal uitgeschakeld
Routevoorkeur: off-road
Te vermijden: uitgeschakeld


Iemand een idee wat ik verkeerd doe?


Korte termijn oplossing is de track in stukjes knippen, maar ik hoop op een slimmere oplossing.

Offline member

  • st willebrord
  • *****
  • Berichten: 317
Re: Zumo, tracks en rechte lijnen
« Reactie #1 Gepost op: 18-10-2012, 23:04 »
heb mijn track geactiveert op zumo 550 en preview is goed gps is uit binnenshuis, start dan route en rij gesimuleert(zumo vraagt dit)
route start nu ,klik op balk bovenin scherm en daarna op balk onderin waar staat toon kaart, nu zie je hele route met start en finishvlag
zou bij jou ook zo moeten werken, heb zelfde zumo inst. en software,
even wachten na aanzetten tot ie vraagt bent u binnenshuis?
succes
Here today , gone tomorrow op de tenere700 of 450 ktm

Offline member

  • *****
  • Berichten: 177
Re: Zumo, tracks en rechte lijnen
« Reactie #2 Gepost op: 19-10-2012, 08:29 »
heb dit al in de verkeerde topic gepost, maar hier dus opnieuw:
in de zumo kaart uitvinken, herberekenen afzetten.
tracks verdelen in max. 250punten.
zumo aan pc koppelen en tracks naar zumo sturen. dan zumo loskoppelen, opzetten en tracks (nieuwe gegevens) importeren. dan kan je de kaart terug opzetten. zeker nooit herberekenen opzetten als je offroad wenst te rijden.
 
veel succes
 
carlo

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2320
Re: Zumo, tracks en rechte lijnen
« Reactie #3 Gepost op: 19-10-2012, 09:00 »
heb dit al in de verkeerde topic gepost, maar hier dus opnieuw:
in de zumo kaart uitvinken, herberekenen afzetten.
tracks verdelen in max. 250punten.
zumo aan pc koppelen en tracks naar zumo sturen. dan zumo loskoppelen, opzetten en tracks (nieuwe gegevens) importeren. dan kan je de kaart terug opzetten. zeker nooit herberekenen opzetten als je offroad wenst te rijden.
 
veel succes
 
carlo
Zo heb ik het nu ook gedaan en dat lijkt te werken. Heb nu dus 6 tracks ipv 3. 250 punten is natuurlijk niet zo veel...

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Zumo, tracks en rechte lijnen
« Reactie #4 Gepost op: 19-10-2012, 21:12 »
Als dat maar goed gaat, morgen... :P
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • st willebrord
  • *****
  • Berichten: 317
Re: Zumo, tracks en rechte lijnen
« Reactie #5 Gepost op: 25-10-2012, 13:16 »
hallo grandia ,
ben wel benieuwt was de track nu goed nu je hem opgedeelt hebt in 6 stukken?
zelf had ik nogal wat rechte lijnen(niet opgedeelt) en moest soms echt de weg zoeken,dus als de oplossing is opdelen zal ik dat volgende keer doen ,rijdt wel zo relaxed, de route loopt ook niet meer mee , dat ie aftelt tot volgende afslag en je moet dan wel erg vaak op scherm kijken(of erg rustig rijden)
heb ook nog geprobeer een dagdeel track te filteren op 250 punten maar dan zie je de rechte lijnen al op de pc en klopt ie niet meer met de originele track
 
dus als opdelen (gaat makkelijk in basecamp)de oplossing is dan maar 6 dagdelen maken
Here today , gone tomorrow op de tenere700 of 450 ktm

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2320
Re: Zumo, tracks en rechte lijnen
« Reactie #6 Gepost op: 25-10-2012, 13:22 »
De oplossing van greystroke hierboven werkte uitstekend.

Als je een track rijdt, krijg je nooit de afstand tot de volgende afslag te zien. Je moet de afstanden dus altijd een beetje schatten, wat soms wel lastig is.

Offline member

  • st willebrord
  • *****
  • Berichten: 317
Re: Zumo, tracks en rechte lijnen
« Reactie #7 Gepost op: 25-10-2012, 13:29 »
dan ga ik in het vervolg de tracks opdelen rijd wel zo makkelijk,
bij het starten van een track geeft ie bij wel de afstanden aan ,dus waar dat dan weer vandaan komt?,maar idd dat is wel te overkomen, ,de zumo gaat na alke afslag vanzelf naar een schaal van 50 m en blijft daarop staan ,was dat bij jou ook weg als je opgedeelt hebt?
Here today , gone tomorrow op de tenere700 of 450 ktm

Offline member

  • *****
  • Berichten: 822
Re: Zumo, tracks en rechte lijnen
« Reactie #8 Gepost op: 03-12-2012, 22:32 »
Even ook nog een kleine aanvulling op de Zumo 220 die ik 2 weken geleden gekocht heb en nu weer verder is naar een Onroad ridder. Leuk ding, fijn scherm, werkt prima met de dikke handschoenen , maar...........
Ding wilde alleen echte routes accepten in de vorm van GPX. Track omzetten naar directe route resulteert in een "U NADERT..." scherm wat bij elke richtingsverandering opduikt , (is niet mee te rijden). Het ding wil niet van de weg weg. Kaarten uitschakelen resulteert ,volgens mij, in het gebruik van de aanwezige std wereld map, waarbij ook telkens die "U NADERT..." schermpjes opduiken.
Routes en tracks heb ik omgezet, ontvlagd , ontdingest, routepunten weggehaald, waypoints weggehaald met WinGdb3, JAVAWA progjes, EasyGPS enz enz ,noem maar op. Een directe route met alleen een begin en eindpunt gaf nog een "U NADERT" scherm, heel vreemd.
Ik heb avonden achter de PC gehangen (googlen naar oplossingen) om het ding te laten doen wat ik wilde dat het moet doen. . Zelf de ACTIVE LOG omzetten naar een track (voor de TrackBack) lukte niet. Alleen zijn zelf gemaakte Track Back vrat hij. Maw, ik kreeg het ding niet aan het "vreten" wat ik hem aanbood.

Op de weg gedraagt de Zumo zich goed, maar daar had ik hem niet voor.

Mijn GPS V doet nog steeds wat deze doen moet zonder te mekkeren. zij het dat de tracks nog steeds te weinig punten kunnen bevatten (opdelen), dat deze te traag is en ontvangst onder de bladeren nou niet echt iets is om op te vertrouwen.

Ik ga weer op zoek naar iets beters, een GPSMAP62 , Oregon of Colorado of iets dergelijks, ik ben er (weer) nog niet uit.
450EXC, KLX250S EFI

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Zumo, tracks en rechte lijnen
« Reactie #9 Gepost op: 03-12-2012, 22:35 »
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 822
Re: Zumo, tracks en rechte lijnen
« Reactie #10 Gepost op: 03-12-2012, 23:16 »
Is al verruild voor  €€€ , bleek ook te kunnen  :D

De Montana vind ik weer net iets te groot.
450EXC, KLX250S EFI