Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: auto-opmaak van tekst bij posten..  (gelezen 2127 keer)

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
auto-opmaak van tekst bij posten..
« Gepost op: 22-10-2012, 17:44 »
Hoi,


Ik heb een vraag en ik heb de indruk dat ik niet de enige ben die hier tegenaan loopt.


Sinds de nieuwe software is geinstalleerd waar het forum op draait, zijn een aantal dingen veranderd en sommige zijn jammer, andere ronduit ergerlijk.


Bijvoorbeeld:


-Ik post, en er worden extra spaties tussen de alinea's toegevoegd.


- ik gebruik backspace om tekst in te halen of alinea's in te korten en dan verandert de lettergrootte (naar blank/heel klein). In de post krijg je dan een [%percentage%] tussen die tekst te zien. Daarnaast kan ik, voor ik post, niet dat stukje tekst weer in het juiste formaat zetten. Ik kan naar wel 10pt gaan. Dat is dan groter, maar in de post is dat wel weer normaal.

Anyway er gebeurt vanalles waar ik niet om vroeg maar waar wel weer wat aan te doen is in 'verander post' maar het moet makkelijker kunnen.

Verder, eerder kon je een hyperlink invoegen en daar een knop van maken knop zodat dat er gelikt uitzag en men niet een link van zes regels te zien krijgt.

Ben ik nou niet meeveranderd met het nieuwe spulletje? Zo ja, hoe verander ik dat dan?

Vast bedankt,


Harm






Avonturier!

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2328
Re: auto-opmaak van tekst bij posten..
« Reactie #1 Gepost op: 22-10-2012, 19:42 »
Klik op (2e rijtje knoppen, helemaal rechts] en je ziet de "rauwe" versie van je post. Hierin kun je makkelijker BB-code verwerken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: auto-opmaak van tekst bij posten..
« Reactie #2 Gepost op: 22-10-2012, 20:48 »
 :stupid:
ja stierlijk vervelend,
van die computernurds die bedacht hebben dat de computer dat allemaal zelf kan...
terwijl


de                                                                                                                      gebruiker


daar


geen                                                                                                    behoefte


aan


had


 ;) :-X

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: auto-opmaak van tekst bij posten..
« Reactie #3 Gepost op: 22-10-2012, 20:54 »
Ik sta er soms ook van te kijken ja..
:stupid:
Gheh..
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: auto-opmaak van tekst bij posten..
« Reactie #4 Gepost op: 22-10-2012, 20:58 »
Maar, wat is BB-code dan en wat doet dat?

Die knop kan ik in- en uitdrukken maar ik zie verder niets gebeuren (ja, alineaspatie erbij..)
Avonturier!

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: auto-opmaak van tekst bij posten..
« Reactie #5 Gepost op: 22-10-2012, 21:28 »
Maar, wat is BB-code dan en wat doet dat?

Die knop kan ik in- en uitdrukken maar ik zie verder niets gebeuren (ja, alineaspatie erbij..)

http://www.phpbb.nl/forums/faq.php?mode=bbcode
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2328
Re: auto-opmaak van tekst bij posten..
« Reactie #6 Gepost op: 22-10-2012, 22:13 »
Maar, wat is BB-code dan en wat doet dat?

Die knop kan ik in- en uitdrukken maar ik zie verder niets gebeuren (ja, alineaspatie erbij..)
als er geen tekst staat, verandert er ook niets

als je een URL in de gewone modus kopieert, maakt de forumsoftware er automatisch een link van
in de "rauwe" modus kun je daar zelf een link van maken door met [url]-tags te werken

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: auto-opmaak van tekst bij posten..
« Reactie #7 Gepost op: 22-10-2012, 23:52 »
Ik snap het nu half.


Moet die knop nou uit of aan staan om oldskool te teksten?


Gebruiksvriendelijk, mja


Avonturier!

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: auto-opmaak van tekst bij posten..
« Reactie #8 Gepost op: 25-10-2012, 12:48 »
Ik snap het nu half.


Moet die knop nou uit of aan staan om oldskool te teksten?


Gebruiksvriendelijk, mja

Dat merk je snel genoeg! Als je bijvoorbeeld dik gedrukte tekst maakt, krijg je in de ene weergave daadwerkelijk dik gedrukte tekst te zien, in de andere de onderliggende ..... code. Waarbij de [...] de opening is en de [/..] altijd het end van de code (B voor dik gedrukt, size= voor de grote etc)
ARM facebook HIER

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: auto-opmaak van tekst bij posten..
« Reactie #9 Gepost op: 25-10-2012, 19:47 »
Dat merk je snel genoeg! Als je bijvoorbeeld dik gedrukte tekst maakt, krijg je in de ene weergave daadwerkelijk dik gedrukte tekst te zien, in de andere de onderliggende ..... code. Waarbij de [...] de opening is en de [/..] altijd het end van de code (B voor dik gedrukt, size= voor de grote etc)

OK dat snap ik. Maar dat alinea' s drbij plakken en tekst auto-resizen, dat heeft daar niks mee te maken. Hoe kom je daar dan vanaf?
Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: auto-opmaak van tekst bij posten..
« Reactie #10 Gepost op: 26-10-2012, 12:35 »
hier ben ik niet meer in mee (te oud voor zeker ??? ),
en zit met het zelfde probleem.


zal mijn plan wel trekken maar is inderdaad vervelend soms

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: auto-opmaak van tekst bij posten..
« Reactie #11 Gepost op: 26-10-2012, 14:04 »
OK dat snap ik. Maar dat alinea' s drbij plakken en tekst auto-resizen, dat heeft daar niks mee te maken. Hoe kom je daar dan vanaf?

Dat probleem heb ik niet, dus snap dat niet helemaal. Heb je de 1na rechtste knop al wel eens geprobeerd?
ARM facebook HIER

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: auto-opmaak van tekst bij posten..
« Reactie #12 Gepost op: 26-10-2012, 22:30 »
Tsjaa. Ja.


Weet je, TCN-forum draait ook op deze software en daar heb ik dat helemaal niet (iemand van daar heeft meegeholpen dat hier neer te zetten voor zover ik weet).


Op zich boeit het geen zak en kan ik accepteren wat de software vind dat die doen moet. Maar,


Als je wilt posten zoals Gerben of Kibbe, hierboven, dat kost extra inzet. Maar [size=78%]nu moet ik al extra moeite doen gewoon voor een standaard post [/size][size=78%](dát dus, ik heb tekst ge-backspaced en dan krijg ik dit.. [/size] :)  )




WTF.. :(
Avonturier!

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: auto-opmaak van tekst bij posten..
« Reactie #13 Gepost op: 26-10-2012, 22:42 »
Tsjaa. Ja.


Weet je, TCN-forum draait ook op deze software en daar heb ik dat helemaal niet (iemand van daar heeft meegeholpen dat hier neer te zetten voor zover ik weet).


Op zich boeit het geen zak en kan ik accepteren wat de software vind dat die doen moet. Maar,


Als je wilt posten zoals Gerben of Kibbe, hierboven, dat kost extra inzet. Maar [size=78%]nu moet ik al extra moeite doen gewoon voor een standaard post [/size][size=78%](dát dus, ik heb tekst ge-backspaced en dan krijg ik dit.. [/size] :)  )




WTF.. :(

Zelfs als ik probeer het probleem te creeren krijg ik dat niet. Dus wat zal er anders zijn? Bestuuringssysteem/browser?
ARM facebook HIER

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: auto-opmaak van tekst bij posten..
« Reactie #14 Gepost op: 26-10-2012, 22:49 »
Ja die sluit ik dus uit. Want bij TCN kan ik alles zonder extra moeite en inzet.

Ik kan voor de gein eens Explorer starten en kijken wat die post dan doet, dat wel.



(maar wie wil nou explorer..)
Avonturier!