Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: sponsoring/financiering van onze dure hobby  (gelezen 3136 keer)

Offline member

Re: sponsoring/financiering van onze dure hobby
« Reactie #15 Gepost op: 28-10-2012, 19:02 »
@Steve: ik heb ook een leuke meid hoor, ze hoeft nog niet ingeruild ;)

ik vermoed dat er heel wat onderdeeltjes net even te veel besteld worden en dat sommige van die onderdeeltjes zomaar in de rallywagen verdwijnen. Zeg maar 'snijverlies'.

Offline member

« Reactie #16 Gepost op: 28-10-2012, 22:13 »
die rally auto is een sponsor auto, jij mag zelf als bedrijf beslissen hoe jij je bedrijf profileert (binnne grenzen) een autoschade bedrijf kan niet een zeiljacht op naam zetten als zijn sponser, maar een auto schade bedrijf die een rally auto bezit en dus zijn doelgroep aanspreek is wel verklaarbaar, tevens moet 10w40 of 20w50 geld kwijt...

nieuwe wet over stichtingen, niet iedere stichting mag btw verrekeken..... dus dat is niet altijd even handig.
 een bv opzetten, kost je 18000 euro maar met de nieuwe flex bv hoeft dat niet meer, maar zo makkelijk is dat allemaal niet.

je laten itibetalen in sponsergeld/kleding etc is loon in nature , is belastbaar.

tevens als alle mensen steeds meer fiscaal regels gaan gebruiken/misbruiken/ gaan we straks richting griekenland..

Offline member

« Reactie #17 Gepost op: 29-10-2012, 21:04 »
je motor is toch je bedrijfswagen als je voor jezelf werkt...
If nothing goes right......

go left!

Offline member

« Reactie #18 Gepost op: 29-10-2012, 21:07 »
als je zelf een bedrijf hebt in motor of zelf rally spullen, dan mag je ook je bedrijf vertegenwoordigen door op een motor te rijden en zelfs deel te nemen aan ritten of rallies op kosten van het bedrijf (promoten van je product) lijkt me zo.

maar het moet wel een geloofwaardig verhaal blijven natuurlijk: je kunt geen 50'000 euro voor deelname aan dakar uit je bedrijf halen, maar geen inkomsten hebben...

Offline member

« Reactie #19 Gepost op: 29-10-2012, 21:25 »
ik heb altijd geleerd dat de belasting een dief is die je zo min mogelijk moet geven zonder strafbaar te zijn.

Offline member

« Reactie #20 Gepost op: 29-10-2012, 22:17 »
Wel alles hebben niks betalen    :(

ik heb altijd geleerd dat de belasting een dief is die je zo min mogelijk moet geven zonder strafbaar te zijn.

Offline member

« Reactie #21 Gepost op: 30-10-2012, 00:41 »
Koop mijn boek yogobiker en dan vooral het deel dat nog uitkomt en wie weet rijd je over 5 jaar ook gesponsord dakar. Let wel : sponsoring llijkt makkelijk geld maar kost heel veel tijd creativiteit betrokkenheid en energie. Niks komt voor niks maar het kan wel
offroadmotorloos. even.

Offline member

« Reactie #22 Gepost op: 31-10-2012, 10:25 »
Koop mijn boek yogobiker en dan vooral het deel dat nog uitkomt en wie weet rijd je over 5 jaar ook gesponsord dakar. Let wel : sponsoring llijkt makkelijk geld maar kost heel veel tijd creativiteit betrokkenheid en energie. Niks komt voor niks maar het kan wel

lol, je kan iig van jw leren hoe je je boek verkoopt  :P ::)
_??_
(?_?)

Offline member

« Reactie #23 Gepost op: 31-10-2012, 11:50 »
Komt bij dat je wel iets moet doen dat tot de verbeelding spreekt... (top) Dakar rijden, top enduro rijden.

Sponsoren van offroadritjes, daglicenties bij de enduro's, rallies als Tuareg, Albania, Transanatolia, etc. dat interesseert niemand een hol. Daarvoor geldt; hard werken veel geld verdienen.  ;)

In mijn optiek is sponsoring pas interessant als het om grote bedragen gaat (zeg meer dan 10k per jaar) en je iets doet dat tot de verbeelding spreekt. Dan kun je een stichting oprichten en allerlei mensen om je heen verzamelen, hetgeen ontzettend veel tijd en energie kost. Sponsoren voor 500 euro is geknooi in de marge. Kun je beter wat overuren maken of vakantiedagen uit laten betalen.
KTM 300 EXC TPI

Offline member

• Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
« Reactie #24 Gepost op: 31-10-2012, 16:57 »
Denk dat sponsoring dmv geld niet echt reeel is. Wel kun je best een hoop voor mekaar krijgen kwa onderdelen, service etc. Dit is sterk afhankelijk van je netwerk, en kost ook veel inzet en daarbij komt de al eerder genoemde gun factor.

Merk zelf dat het voor een evenementje altijd wel te doen is om dingen bijelkaar te ritselen, voor je persoonlijk is dit wat lastiger en zul je echt alleen in je directe kring misschien wat support vinden. En opzich vind ik dit ook niet gek. Ik ga ook niet mensen geld geven die graag willen paardrijden, zeilen, golfen of weet ik het wat.
ARM facebook HIER

Offline member

« Reactie #25 Gepost op: 31-10-2012, 17:40 »
Eerste vraag die een (potentiele) sponsor stelt : wat krijg ik ervoor terug ?

Als je daarop een goed verhaal hebt, een overzicht van verschillende mogelijkheden (van kleine sticker op de motor, tot vermeldingen in verslagen in de publieke pers  en ga zo maar door....) dan pas komt iemand langzaam uit zijn stoel. En dan nog moet het helemaal kloppen.  Denk bv ook aan demonstraties op het bedrijf, motor een weekje in de etalage of de hal na de rally en verzin het maar......., de sponsor moet weten dat jij zijn naam onder de aandacht gaat brengen. Dat kun je eigenlijk pas doen als je echt een evenement/doel hebt gesteld (JW weet daar alles van).

Ik ben zelf ook (kleine) ondernemer, maar kan me geen financiele ondersteuning veroorloven. Daarentegen zou ik eventueel wel overwegen om iemand te ondersteunen met website/hosting/design/inhoud achtige zaken.  (Nu niet iedereen meteen aankloppen svp ;), je verhaal moet wel kloppen  ::) )

Denk dat de hobby-rijder het gewoon moet hebben van goede contacten met dealers en leveranciers van spulletjes en daar gewoon proberen een leuke korting te regelen. Gewoon op onderdelen/onderhoud e.d.

En verder moet je de boer op.... Zelfs als je verhaal helemaal klopt, moet je er tegen kunnen dat je in misschien wel 99 van de 100 gevallen gewoon dingen te horen krijgt als 'ik ga jouw vakantie/hobby niet betalen', of gewoon domweg gewoon de deur gewezen worden..... Dus gaat er tijd, heel veel tijd zitten in het benaderen en kneden van potentiele geldschieters... terwijl je eigenlijk gewoon wilt rijden.....

Voor mijn Heroes Legend verhaal 2009 heb ik heel bewust gekozen om mijn tijd te spenderen aan trainen, trainen en nog eens trainen.... ipv het zoeken naar geldschieters. Als je in je vrienden/familie-kring een meer commercieel ingestelde persoon kent, dan kan hij jouw eerste sponsor worden door bovenstaande uit te werken en voor jou de boer op te gaan..... (Tenzij je het zelf natuurlijk leuk vindt om te doen)..

Pffff....., ik O-H te veel..... gewoon lekker rijden en voor lief nemen dat een hobby nu eenmaal (veel) geld kost.....

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

« Reactie #26 Gepost op: 31-10-2012, 20:51 »
Ik heb altijd geleerd dat je in Nederland rechten en plichten hebt, en belasting betalen is 1 van die plichten. Ik betaal graag heel veel belasting, want dat betekent dat ik veel verdien.
En zoals brommer al aangaf, we willen niet afglijden richting Griekenland (hoewel dat niet zo'n vaart zal lopen hoor).

Offline member

• Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
« Reactie #27 Gepost op: 31-10-2012, 20:55 »