Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: oei !!! dit is niet goed  (gelezen 11512 keer)

Offline member

oei !!! dit is niet goed
« Gepost op: 31-10-2012, 17:41 »
http://www.motocrossplanet.nl/nieuws/id16718-Dwangsom_voor_illegale_crossers.html

bijvoorbeeld met de brabo of ms1k wordt er gecontroleerd op legaliteit, maar toch vallen er
ieder jaar wel weer bekeuringen, met dit nieuwe stelsel is het dus helemaal oppassen

ter compensatie zou er 1x per maand een georganiseerde rit moeten komen, waarvan de 1e
in mill zou zijn.(Bron omroep brabant)

Offline member

Re: oei !!! dit is niet goed
« Reactie #1 Gepost op: 31-10-2012, 17:49 »
jammer is dat ze weer de verkeerde personen gaan pakken. De echte wildcrossers rijden niet met kenteken en stoppen niet... dus die pakken we ook niet.

Offline member

« Reactie #2 Gepost op: 31-10-2012, 17:56 »
Helemaal met je eens gerben.
Orange is the color.

Offline member

« Reactie #3 Gepost op: 31-10-2012, 17:56 »
Kan wel zijn , maar durf/wil ik nog wel de verantwoording op me te nemen
om een brabo te organiseren?

zoals geschreven , ook bij de laatste brabo vielen er bekeuringen en dat op
een plek waar geen verbodsborden stonden.

Offline member

« Reactie #4 Gepost op: 31-10-2012, 18:18 »
Zucht, wat is dit nou weer...
Astronomische boetebedragen die negeren van stoptekens alleen maar in de hand werken. Als ik 1x zo'n boete krijg omdat ik ergens over een zandpad rij, zou ik daarna meteen (kenteken) maatregelen treffen en niet meer stoppen.

Terwijl een gesprek/preek en een redelijke boete als ik fout zit bij mij meer zou doen.
Ze blijven maar bezig, sancties, sancties, sancties. Begrip of werken aan een oplossing, homaar...
De hedendaagse gang van zaken van de politiek en andere handhavende instanties. Onnodig een overload aan regels verzinnen en alles over 1 kam scheren. Frustratie.

Van de andere kant, ik heb nog nooit problemen gehad de afgelopen 2-3 jaar dat ik offroad rijdt.. maar ik rijdt dan ook alleen maar met hooguit 2-3 personen, afgelegen boerenland, doordeweeks of op zaterdag en het liefst met slechter weer. Scheelt al een hoop.
Ride the world!

Offline member

« Reactie #5 Gepost op: 31-10-2012, 18:32 »
Die Johan Becker wil natuurlijk dat we ons beperken tot deelname aan te dure KNMV offroad cursusjes op eveneens te dure BMW 1200GS'en.

Zouden ze paardrijders nu ook zo aan gaan pakken? Zie ze hier regelmatig de lokale heide versieren met warme drollen.
_??_
(?_?)

Offline member

« Reactie #6 Gepost op: 31-10-2012, 18:49 »
GEWOON ÓP DE TRACK BLIJVEN, bij een leuk tochtje. En dus niet jouw favoriete knippenstukje "OFF" track, DÓÓR het bos gaan rijden. Intereseert mij niet wie. Ik ben zelf ook niet heilig. Je roept wel zélf de ellende af over tientallen anderen mederijders als je je grenzen niet kent.
Idem is er op de MAANDAG nádien náást de track die PÁL langs de Vresselse bossen in St Oedenrode liep een hele kudde cowboys IN de Vresselse bossen geverbaliseerd waarvan de helft gevlucht. Laat zich raden waarom de paraatheid dáár op die maandag CODE ROOD was.
Het zou jammer zijn als je zelfs niet meer op een openbare zandweg in de maistijd door agrariers getransformeerd tot modderbak geworden  NAAST de bossen zou mogen rijden, zonder dat je een prent krijgt omdat er modder op je banden zit.
http://brabantn.ws/tVq
Idem nog een ander Brabants krantenartikel op de maandag erna "the day after" tegen wildcrossers. Betrof voormalige stortplaatsVLAGHEIDE daar hoopt men kennelijk al een paar jaar op de terugkeer van een resistent inheemse diersoort die op de beneden normwaarde schoonverklaarde vuilnisresten wil acclimatiseren. Heb de actuele link effe niet. Wel een andere link die ermee te maken heeft. Er zit daar dus helaas een trailclub op de Vlagheide die dus niet vrolijker gaat worden.
http://brabantn.ws/cKJ ze gaan dus ook natuur maken waar nu geen natuur is.
Ik heb de Hellendoorn video zitten bekijken en als je dat doet zul je er niet aan voorbij kunnen, EEN dat het een mooie locatie is en TWEE dat er toch ook daar weer een enkeling het daar presteert om zijn db killer er simpel uit te halen tijdens de rit ná de keuring en als je het nou ergens niet moet doen is het dus daar, wat als beschouwt wordt een van de mooiste ritten.
Over de top. Op de site van Peelrijders, tal van verloren voorwerpen, DRIE dus, O.A. groene handelaars kentekenplaat af te halen door de eigenaar :stupid:

Ik heb het "kernwoord" er maar even uitgehouden iedereen leest tenslotte mee als ie wil. :-X
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

« Reactie #7 Gepost op: 31-10-2012, 19:14 »
Ja, ik las dat ze dan ook 1x per maand een legale offroad gaan organiseren... zou niet gek zijn... wat meer offroad ritjes.

Ze verdienen er natuurlijk een plens aan! Sommige offroad ritten komen 1500 man...
1500x 20,- inschrijfgeld en 18 euro licentie.. per rit. En het wordt gerunned door vrijwilligers..

Daarnaast schrijven ze ook dat ze offroadrijders hun licentie af kunnen nemen als ze betrapt worden op 'illegaal crossen'  ;D . Mja, de coppers weten niet eens wat een offroad licentie is.
Ride the world!

Offline member

« Reactie #8 Gepost op: 31-10-2012, 19:26 »
Die  Johan Becker, technisch directeur van motorbond KNMV heeft volgens mij nog niks voor onze hobby gedaan maar nu wel tegen......
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

« Reactie #9 Gepost op: 31-10-2012, 19:37 »
wordt er ook moe van .. Van de andere kant, in al die jaren dat ik offroad rij heb ik nog nooit een boete gehad. Wel 3x aangehouden, meestal was men op zoek naar "echte" wildcrossers  en kon ik gaan. Dan vind ik het risico van 200 euro nog draagbaar (500 wordt wel veel natuurlijk). Iemand bij de Brabo had het grappend over "offroad belasting " ipv een boete, vond ik wel een mooie manier van er tegenaan kijken  8)

Offline member

• DR-Z462SM
« Reactie #10 Gepost op: 31-10-2012, 20:07 »
"Hoezo hebben WIJ er niks aan gedaan, WIJ hebben de boetes toch verhoogd! ZE hebben onderzoek namelijk laten uitwijzen dat hoe hoger de boete, hoe minder vaak het delict wordt gepleegd... :-* "

Zo, onszelf weer lekker voor een jaartje of 4 ingedekt... :stupid:

Ben hier niet zo bang voor, bij aanhouding je helm afzetten en een goed gesprek aangaan doet wonderen  :D
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

« Reactie #11 Gepost op: 31-10-2012, 20:54 »
Grappig, de pers schrijft over de 'technisch directeur', voor alle duidelijkheid: hij is de 'sport technisch directeur'. Off-roadrijden is een toersport, terwijl enduro en motocross een sport zijn in competitieverband. Zijn belang is dus niet ons belang.

Volgende stap is dat de gemeenten, die die heffing heffen, een onderpand eisen. Dat is dan je motor :)

Vervolgens zijn we in dezelfde situatie als België...

Offline member

• met Ie Ee
« Reactie #12 Gepost op: 31-10-2012, 21:33 »
220 euro voor niet hands free bellen. Ik heb geleerd en een bluetooth dingetje gekocht... Vraag me af wat je krijgt voor spookrijden....

Anyway, je moet niet illegaal rijden, klaar. En anders moet je de boete betalen, klaar.
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

« Reactie #13 Gepost op: 31-10-2012, 21:36 »
Zo makkelijk ligt het niet; als je op roadbook rijdt en je maakt een navigatiefout dan is dat ook al wildcrossen in de ogen van de handhaver. Duur foutje 2 ruggen 8)

Offline member

• met Ie Ee
« Reactie #14 Gepost op: 31-10-2012, 21:37 »
Zo makkelijk ligt het niet; als je op roadbook rijdt en je maakt een navigatiefout dan is dat ook al wildcrossen in de ogen van de handhaver. Duur foutje 2 ruggen 8)

Dat kun je zonder problemen aanvechten, en met jouw opmerking van 2 ruggen ben je puur stemmingmakerij aan het bevorderen imho.
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog