Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: oei !!! dit is niet goed  (gelezen 11538 keer)

Offline member

Re: oei !!! dit is niet goed
« Reactie #30 Gepost op: 01-11-2012, 10:06 »
Denk in oplossingen:
Als dit kansloos gaat worden, crosser dumpen en wegrennen.

Ik ben niet zo snel op crosslaarzen hoor ..  :P

Offline member

« Reactie #31 Gepost op: 01-11-2012, 11:15 »

Foute afslag nemen vs wildcrossen.

Helaas is niet iedereen gevoelig voor dit argument/excuus, want dat overkwam ons op een ritje met Fitna en Dmaster. Alle drie mochten we dokken.

Offline member

• Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
« Reactie #32 Gepost op: 01-11-2012, 11:45 »

Helaas is niet iedereen gevoelig voor dit argument/excuus, want dat overkwam ons op een ritje met Fitna en Dmaster. Alle drie mochten we dokken.

Aan de andere kant, ik ben tijdens de springride geflitst, blijkbaar bordje 50 gemist, krijg ik ook gewoon een boete voor hoor..
ARM facebook HIER

Offline member

• DR-Z462SM
« Reactie #33 Gepost op: 01-11-2012, 12:55 »

Per ongeluk fout rijden... duh... Beetje een "Ja, sorry, er was geen parkeerplaats meer dus heb ik maar even dubbel geparkeerd" verhaal. Afschuiven noemen wij dat.

Ik zeg:

If you can't stand the heat, get out of the kitchen... :-*
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

« Reactie #34 Gepost op: 01-11-2012, 12:59 »
 :stupid: We hebben zonder mokken de boete betaald hoor.

Offline member

• Member
  • *
« Reactie #35 Gepost op: 01-11-2012, 15:02 »
Per ongeluk fout rijden... duh... Beetje een "Ja, sorry, er was geen parkeerplaats meer dus heb ik maar even dubbel geparkeerd" verhaal. Afschuiven noemen wij dat.

Ik zeg:

If you can't stand the heat, get out of the kitchen... :-*
Zou je zo ook reageren als je met je autotje per ongeluk een eenrichtingsweg van de verkeerde kant in rijdt en je vervolgens een boete krijgt van €100,= en daar nog bovenop een preventieve dwangsom van € 500,= die je elke volgende keer (zonder einddatum) mag aftikken als je zoiets overkomt, tot een maximum van €5000,= ?

Offline member

• Modje
  • *
« Reactie #36 Gepost op: 01-11-2012, 15:12 »
Wel is het natuurlijk zo dat een eenrichtingsweg over het algemeen iets duidelijker aangegeven is en dat er in het offroad gebeuren een hoop onduidelijk is, zeker voor mensen die niet op de hoogte zijn van allerlei bepalingen (die je niet hoeft te leren voor je rbw).
ARM facebook HIER

Offline member

« Reactie #37 Gepost op: 01-11-2012, 22:11 »
Als je aangehouden wordt omdat je ergens niet mocht rijden, en het nergens uit blijkt dat je daar niet mocht rijden en je dat in enige redelijkheid ook niet kon weten (bijv er liep een pad langs een slootkant zonder dat je echt door de sloot moest ofzo), dan zou ik dat altijd aanvechten.
niet omdat ik te beroerd ben om een bekeuring te betalen, maar gewoon omdat er in redelijkheid aangegeven moet zijn of je ergens wel of niet mag rijden.
Ik kan me niet voorstellen dat je dat verliest als je het aanvecht.. of op zijn minst tot een redelijke schikking komt. Het verhaal wordt natuurlijk anders als dan blijkt dat je al 5x zo'n overtreding gehad hebt.

In Nederland ligt de bewijslast altijd nog bij de wetgever, en niet andersom (itt tot Duitsland!)

tot slot: Wist je dat je een voetganger bent als je met de motor aan de hand loopt! dus bij twijfel, afstappen.

Offline member

• Modje
  • *
« Reactie #38 Gepost op: 01-11-2012, 23:54 »
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/240927/1/0/lopen,motorlopen,motor
Die moet je dan voor de lol eens doornemen inclusief doorverwijzingen (oa dronken beboet worden voor lopen met motor etc :P )

Moet je zowaar nog nadenken wat je doet!
ARM facebook HIER

Offline member

« Reactie #39 Gepost op: 02-11-2012, 09:06 »
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/240927/1/0/lopen,motorlopen,motor
Die moet je dan voor de lol eens doornemen inclusief doorverwijzingen (oa dronken beboet worden voor lopen met motor etc :P )

Moet je zowaar nog nadenken wat je doet!

Goed lezen inderdaad.
Artikel 8 WVW spreekt over bestuurder die een voertuig bestuurd onder invloed van etc. Als je naast de motor loopt ben je geen bestuurder meer. 
Als je op de motor zit en ´dronken´ en je wordt geduwd weer wel.

Motor moet wel aan alle eisen voldoen, maar dat heeft weer niks met besturen te maken....

Gerrit :)

Offline member

• Modje
  • *
« Reactie #40 Gepost op: 02-11-2012, 10:49 »
Goed lezen inderdaad.
Artikel 8 WVW spreekt over bestuurder die een voertuig bestuurd onder invloed van etc. Als je naast de motor loopt ben je geen bestuurder meer. 
Als je op de motor zit en ´dronken´ en je wordt geduwd weer wel.

Motor moet wel aan alle eisen voldoen, maar dat heeft weer niks met besturen te maken....

Schijnbaar mag je dus ook niet dronken duwen! Ik citeer:

''- de WVW nog steeds een bestuurder bent en dus aan die regels moet houden
 - de RVV een voetganger bent en binnen RVV alle voetgangers regels moet toepassen.''

Volgens (velen athans) mensen in dat topic ben je een bestuurder, die de regels moet volgen van een voetganger. Ik weet het juiste antwoord niet zeker hoor, maar dat er een hoop twijfel op internet bestaat blijkt uit het geciteerde topic.

Maar ze kunnen je dan iniedergeval nog pakken op zaken als geen spiegels, verlichting (knippers) etc. ?
ARM facebook HIER

Offline member

« Reactie #41 Gepost op: 02-11-2012, 11:22 »
als ik nu mijn crosser (zonder kenteken) van mijn huis naar de spoelplaats hier verderop duw, dan ben ik voetganger zou ik zo denken. Als ik dat niet zou zijn zou ik dus een bekeuring kunnen krijgen. In dat geval kan ik de crosser net zo goed aantrappen en gaan rijden.... Dat is niet logisch dus mijn stem gaat naar: "geen bestuurder"
KTM 790 Adventure R - KTM 250EXC

Offline member

• Modje
  • *
« Reactie #42 Gepost op: 02-11-2012, 11:54 »
als ik nu mijn crosser (zonder kenteken) van mijn huis naar de spoelplaats hier verderop duw, dan ben ik voetganger zou ik zo denken. Als ik dat niet zou zijn zou ik dus een bekeuring kunnen krijgen. In dat geval kan ik de crosser net zo goed aantrappen en gaan rijden.... Dat is niet logisch dus mijn stem gaat naar: "geen bestuurder"

Dit mag naar mijn weten dus ook niet. Een voertuig zonder kenteken mag niet op straat komen. Stel jij laat die motor vallen tegen een kindje op een fiets oid. Op een kar met de wielen van de grond mag dan weer wel. ::) Een sleepkar waarbij het achterwiel van de motor onderdeel uitmaakt van de kar constructie mag ook niet!
ARM facebook HIER

Offline member

• No_Postmerge
« Reactie #43 Gepost op: 02-11-2012, 12:19 »
Als je bent in een gebied met een gebiedsverbod met bord, met veelal: Overigen verboden: --voor motorvoertuigen er op. art. 461 WvS.
Het maakt dan niet uit of je loopt of rijdt met de motor, de motor aan of uit is.
Je bent eigenaar/gebruiker van motor.
Dit is geen verbod betreffende:
WVW Wegenverkeerswet 1994.
RVV Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990)

Dan is nog de vraag welke andere wetten/regels zijn mogelijk van toepassing.
De "rechter" haalde de APV aan.
Wat daar het verschil is tussen lopen en rijden is. En dan ook nog hoe je rijd.

Offline member

« Reactie #44 Gepost op: 02-11-2012, 14:43 »
Daarom schrijf ik ook 'goed lezen' .

Tussen een ieder, bestuurder, houder zit veel verschil.

Artikel 461 Wvs zegt: Hij die, zonder daartoe gerechtigd te zijn, zich op eens anders grond waarvan de toegang op een voor hem blijkbare wijze door de rechthebbende is verboden, bevindt of daar vee laat lopen, wordt gestraft met geldboete van de eerste categorie. 

"Hij die" doelt op een persoon.

Dat is wat anders dan een bestuurder, zie artikel 1 onder n Wvw1994 (bestuurder van een motorrijtuig: degene die het motorrijtuig bestuurt of degene die, overeenkomstig de bij algemene maatregel van bestuur gestelde voorwaarde, wordt geacht het motorrijtuig onder zijn onmiddellijk toezicht te doen besturen)

En als je naast je motor cq ongekentekende crosser loopt ben je en blijf je een voetganger, RVV1990 is daar heel duidelijk over ==>

Artikel 2

1.De regels van dit besluit betreffende voetgangers zijn mede van toepassing op bestuurders van een gehandicaptenvoertuig, indien zij van een voetpad of trottoir gebruik maken of van het ene naar het andere voetpad of trottoir oversteken.

2.De regels van dit besluit betreffende voetgangers zijn voorts mede van toepassing op personen die te voet een motorfiets, bromfiets of fiets aan de hand meevoeren, alsmede op personen die zich verplaatsen met behulp van voorwerpen, niet zijnde voertuigen.

3.De regels van dit besluit betreffende wagens zijn mede van toepassing op door voetgangers gevormde kolonnes, optochten en uitvaartstoeten voor zover deze de rijbaan volgen.

Dit houdt dus in dat je lopende met motor aan de hand de regels van een voetganger moet volgen en dus een voetganger bent..
Kleine nabrander, bovenstaande geldt niet voor het rijbewijs, je moet wel in het bezit zijn van een rijbewijs. Reglement Rijbewijzen kent de term voetganger niet. Alleen bestuurder, beetje krom maar eenmaal zo....

Gerrit :)