Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: oei !!! dit is niet goed  (gelezen 11524 keer)

Offline member

• Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
Re: oei !!! dit is niet goed
« Reactie #45 Gepost op: 02-11-2012, 15:05 »
Waar dus veel verweer op is in dat topic. Is er een verschil tussen de regels van een voetganger moeten opvolgen, en er daadwerkelijk een zijn?
Het argument wat ik kloppend vind overkomen "Als het RVV had bepaald dat een persoon onder die omstandigheid een voetganger is, had dit artikellid helemaal hoeven te bestaan."
http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?f=70&t=14447&sid=2c8d59ddd9ceef9c0a3911cd3cedf27f

hier staan ook grappige argumenten in oa mag een ANWB man jou motor duwen als die alleen B heeft? :P

Overigens is dit misschien niet geheel relevant voor dit topic :-X
ARM facebook HIER

Offline member

• No_Postmerge
« Reactie #46 Gepost op: 02-11-2012, 19:28 »
Daarom schrijf ik ook 'goed lezen' .
@tjaffel, neem aan voor mij bedoelt.

"hij die" is duidelijk, was duidelijk.

Ik schreef "Overigen verboden: --voor motorvoertuigen"

Het gaat er om wat de eigenaar van het gebied op het bord heeft gezet.
Hoe deze categoriseerd.
Daarbij haalt hij termen aan die ook in wetteksten staan.
Maar ook termen die niet in de wettekst staan.

Wat staat er zoal op het bord:
1.
Vrij wandelen en fietsen op wegen en paden
Geen toegang:
-voor gemotoriseerd verkeer
art. 461 wvs
2.
De toegang is verboden
met motorrijtuig, bromfiets of paard.
3.
Wandelen op wegen en paden
Overigens Verboden toegang artikel 461 w.v.s
4.
Welkom: Vrij wandelen op wegen en paden
In andere situaties verboden toegang art 461. wvs
5.
Motorvoertuigen paarden en (brom) fietsen zijn niet toegestaan
6.
Vrije toegang
Zonder motorvoertuig of paard

Dat maakt veel uit of je wel of niet "met" motor aan de hand mag lopen.

Offline member

« Reactie #47 Gepost op: 02-11-2012, 20:06 »
volgens mij is het voor iedereen vrij duidelijk dat ik met de brommer, fiets of motor door een voetgangersgebied in de binnenstad mag lopen. een gebied dat verboden is voor motorvoertuigen...
dus mag ik volgens mij ook op een wandelpad door het bos lopen, of over een fietspad welk een verbinding tussen 2 doodlopende wegen vormt (de bekende afsluitingen).

maar om heeeel eerlijk te zijn: Ik zou willen dat we in Nederland elkaar een beetje ruimte gunnen en een beetje respect gunnen: Nederland is gewoon te klein voor iedereen om alles te doen maar ook te klein om van niemand last te hebben: Ergo, als we ons nu allemaal een beetje gedragen en allemaal elkaar een beetje ruimte gunnen zo af en toe, en onvermijdelijk dus ook wel eens een beetje ergeren aan elkaar... dan komt het waarschijnlijk goed.
De mensen die bezwaar maken tegen een offroad, zijn meestal de mensen die net zelf 200 meter terug uit hun auto gestapt zijn, waarna de weg in een voetpad, "HUN VOETPAD", en HUN bos is veranderd.
Echte wandelaars willen meestal dat je gewoon zo snel moeglijk voorbij en weer weg bent. En zij (waar ik ook best wel eens bij hoor) lopen het liefst in een echt bos/natuurgebied, waar je als offroader gewoon niet hoort te komen.
ps.: a.s. zondag mag je weer geheel met vergunning door prachtige natuur rijden... in Markelo

Offline member

• Modje
  • *
« Reactie #48 Gepost op: 02-11-2012, 20:16 »
Zondag erbij!

Wat overigens ook irritant is, mensen die achter een boom gaan staan oid als je eraan komt rijden. Hoe kan ik dan rekening met die mensen houden als ik ze niet heb gezien!
ARM facebook HIER

Offline member

« Reactie #49 Gepost op: 02-11-2012, 22:14 »
@tjaffel, neem aan voor mij bedoelt.

"hij die" is duidelijk, was duidelijk.

Ik schreef "Overigen verboden: --voor motorvoertuigen"

Het gaat er om wat de eigenaar van het gebied op het bord heeft gezet.
Hoe deze categoriseerd.
Daarbij haalt hij termen aan die ook in wetteksten staan.
Maar ook termen die niet in de wettekst staan.

Wat staat er zoal op het bord:
1.
Vrij wandelen en fietsen op wegen en paden
Geen toegang:
-voor gemotoriseerd verkeer
art. 461 wvs
2.
De toegang is verboden
met motorrijtuig, bromfiets of paard.
3.
Wandelen op wegen en paden
Overigens Verboden toegang artikel 461 w.v.s
4.
Welkom: Vrij wandelen op wegen en paden
In andere situaties verboden toegang art 461. wvs
5.
Motorvoertuigen paarden en (brom) fietsen zijn niet toegestaan
6.
Vrije toegang
Zonder motorvoertuig of paard

Dat maakt veel uit of je wel of niet "met" motor aan de hand mag lopen.

Helemaal mee eens  ;)

Post Merge: 02-11-2012, 22:15

maar om heeeel eerlijk te zijn: Ik zou willen dat we in Nederland elkaar een beetje ruimte gunnen en een beetje respect gunnen: Nederland is gewoon te klein voor iedereen om alles te doen maar ook te klein om van niemand last te hebben: Ergo, als we ons nu allemaal een beetje gedragen en allemaal elkaar een beetje ruimte gunnen zo af en toe, en onvermijdelijk dus ook wel eens een beetje ergeren aan elkaar... dan komt het waarschijnlijk goed.
De mensen die bezwaar maken tegen een offroad, zijn meestal de mensen die net zelf 200 meter terug uit hun auto gestapt zijn, waarna de weg in een voetpad, "HUN VOETPAD", en HUN bos is veranderd.
Echte wandelaars willen meestal dat je gewoon zo snel moeglijk voorbij en weer weg bent. En zij (waar ik ook best wel eens bij hoor) lopen het liefst in een echt bos/natuurgebied, waar je als offroader gewoon niet hoort te komen.
ps.: a.s. zondag mag je weer geheel met vergunning door prachtige natuur rijden... in Markelo

:stupid:
Gerrit :)

Offline member

• No_Postmerge
« Reactie #50 Gepost op: 02-11-2012, 22:36 »
Helemaal mee eens  ;)

Wat eens?  ;)

Bij welke mag je wel met de motor aan de hand door het gebied lopen?

Mijn reactie was de twijfel bij deze opmerking, dat laatste stuk, afstappen? En dan. Wat verandert er dan. Geldt dat overal voor.

Citaat
tot slot: Wist je dat je een voetganger bent als je met de motor aan de hand loopt! dus bij twijfel, afstappen.

Wandelen, hardlopen mag niet.!! ;D

Offline member

« Reactie #51 Gepost op: 02-11-2012, 23:18 »
Wat eens?  ;)

Bij welke mag je wel met de motor aan de hand door het gebied lopen?

Volgens mij staat het antwoord er telkens bij  ;)

verboden voor motorvoertuig ==> ook niet wandelen met de brommert aan de hand (pt 1, 2, 5 en 6)

Gerrit :)

Offline member

• No_Postmerge
« Reactie #52 Gepost op: 03-11-2012, 00:11 »
Ik twijfel bij 1, wat op de nieuwe SBB borden staat.
----- voor gemotoriseerd verkeer
verkeer: alle weggebruikers -- RVV
gemotoriseerde weggebruikers
met de motor aan de hand ben je voetganger.
dus.......geen gemotoriseerd verkeer meer....

het wel of niet vernoemen van het object "motorvoertuig" is het verschil

Bij 6 mag je wel met de brommer door het bos niet met een paard.
Een brommer bromfiets is volgens RVV geen motorvoertuig, maar een voertuig.

Offline member

• Twin
« Reactie #53 Gepost op: 03-11-2012, 00:53 »
Ik heb alleen deze pagina gelezen, dus sabel me maar neer als ik onzin klets.

Om een motor te duwen moet men rijbewijs A hebben (lopen is met een motor is een bijzondere verrichting die als zodanig ge-examineerd word).

Als men met een motor aan de hand loopt, dient men zich echter als voetganger te gedragen, i.e. de regels die een voetganger dient te volgen, volgen. Hij loopt dus bijvoorbeeld met zijn motor over het VOETPAD. Een helm dragen is op dat moment niet verplicht.

Je bent pas bestuurder van die motor, als je er op ZIT. Op dat moment dien je je ook te bevinden op de daartoe aangewezen plek voor motorvoertuigen en aan de wettelijke eisen te voldoen.

In de geschetste situaties zijn motorvoertuigen verboden op die plekken. Loop je ernaast, dan ben je nog altijd geen voetganger, ook al dien je je als zodanig te gedragen. Of je nou loopt of niet. Of je nou bestuurder bent of niet. Het blijft een motorvoertuig.

Avonturier!

Offline member

« Reactie #54 Gepost op: 03-11-2012, 09:03 »
Kom ik toch weer terug op mijn crosser....
een crosser is geen motorvoertuig, is mijn stelling.
Stel, ik loop met een benzine-kettingzaag door het bos. Dan ben ik dus een voetganger. Of een benzine-generator. Waarom is er een verschil deze genoemde spullen met een verbrandingsmotor en mijn crosser (geen motorvoertuig)?
KTM 790 Adventure R - KTM 250EXC

Offline member

« Reactie #55 Gepost op: 03-11-2012, 09:09 »
Ik heb alleen deze pagina gelezen, dus sabel me maar neer als ik onzin klets.

Om een motor te duwen moet men rijbewijs A hebben (lopen is met een motor is een bijzondere verrichting die als zodanig ge-examineerd word).

Als men met een motor aan de hand loopt, dient men zich echter als voetganger te gedragen, i.e. de regels die een voetganger dient te volgen, volgen. Hij loopt dus bijvoorbeeld met zijn motor over het VOETPAD. Een helm dragen is op dat moment niet verplicht.

Je bent pas bestuurder van die motor, als je er op ZIT. Op dat moment dien je je ook te bevinden op de daartoe aangewezen plek voor motorvoertuigen en aan de wettelijke eisen te voldoen.

In de geschetste situaties zijn motorvoertuigen verboden op die plekken. Loop je ernaast, dan ben je nog altijd geen voetganger, ook al dien je je als zodanig te gedragen. Of je nou loopt of niet. Of je nou bestuurder bent of niet. Het blijft een motorvoertuig.

zoals gezegd: In een voetgangersgebied mag je lopen met de motor aan de hand.
anderzijds mag je je motor daar niet parkeren: dat is een regel die voor het voertuig geldt.
en idd.. wat is een 'crossmotor' ?

Offline member

« Reactie #56 Gepost op: 03-11-2012, 09:42 »

Ter compensatie zou er 1x per maand een georganiseerde rit moeten komen, waarvan de 1e
in mill zou zijn.(Bron omroep brabant)

Zou leuk zijn indien dit de hele zomer en winter ook doorgaat!

Offline member

• No_Postmerge

Offline member

• Twin
« Reactie #58 Gepost op: 03-11-2012, 10:59 »
Motorvoertuig heeft 2- of meer wielen met een cylinderhoud vanaf 50cc. Kenteken heeft daar niets mee te maken.

Je motorzaag is bedoeld om mee te zagen, je kunt er niet goed op rijden.

Volgens mij mag je met je motor niet op de hei rondlopen voorbij het verbodsbord.
Avonturier!

Offline member

• Modje
  • *
« Reactie #59 Gepost op: 03-11-2012, 11:57 »
Kom ik toch weer terug op mijn crosser....
een crosser is geen motorvoertuig, is mijn stelling.
Stel, ik loop met een benzine-kettingzaag door het bos. Dan ben ik dus een voetganger. Of een benzine-generator. Waarom is er een verschil deze genoemde spullen met een verbrandingsmotor en mijn crosser (geen motorvoertuig)?

Je mag sowiezo niet met een motorvoertuig zonder kenteken op de openbare weg komen! Dus niet met een pitbike, een skelter met een motorblok, een kart etc. Hij mag er geneens geparkeerd staan.

/kleine aanpassing
ARM facebook HIER