Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: naar NL kenteken zetten  (gelezen 4754 keer)

Offline member

naar NL kenteken zetten
« Gepost op: 09-11-2012, 14:07 »
Iemand ervaring met Belgische motor op NL kenteken zetten?

Het betreft een DRZ E dus hoe zit het met keuren?
Geen knipperlichten, geen kilometerteller geen claxon ............de E heeft dit volgens mij niet......

Of kijken ze alleen naar papieren en kenteken indentificatie nr?

Hij is van 2001 dus ben benieuwd hoeveel BPM dat zou kosten.....

Offline member

Re: naar NL kenteken zetten
« Reactie #1 Gepost op: 09-11-2012, 14:12 »

Volgens mij moet je motor aan alle weg-eisen voldoen: Spiegels, verlichting, toeter etc. moet allemaal in orde zijn.
Heeft wel een type-goedkeuring dus als dit klopt is het allemaal kinderspel (framenummer + papieren etc.)

BPM berekenen: http://www.roadracing.nl/bpm.php

edit: Aandachtspunten voor de individueletoelatingskeuring van een motorfiets

Offline member

« Reactie #2 Gepost op: 09-11-2012, 14:52 »
Iemand ook idee wat catalogusprijs  van drz400 e uit 2001 in NL was?

Zag ergens 8250 staan  klopt dat?

Post Merge: 09-11-2012, 14:52
Iemand ook idee wat catalogusprijs  van drz400 e uit 2001 in NL was?

Zag ergens 8250 staan  klopt dat?

Bedankt voor linkje

Offline member

• Member
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 09-11-2012, 15:03 »
100000000000€

Oudere dan 9 jaar en 2 maanden, dus 12*9= 100% korting

Offline member

« Reactie #4 Gepost op: 09-11-2012, 15:10 »
he een rekenwonder jij moet naar Den haag :D :D :D :D :D

Offline member

« Reactie #5 Gepost op: 09-11-2012, 15:21 »
Onderin de pagina met de bpm calculator staat dit:

Hier kan je makkelijk de catalogusprijs vinden.

Was nu zelf ook nieuwsgierig geworden:

Nieuwwaarde € 6.988,-
BPM te betalen: €777.52
Met 94.3% leeftijdskorting is dan nogover:  €44,32

Offline member

« Reactie #6 Gepost op: 09-11-2012, 15:21 »
Even bellen naar een importeur/Suzuki dealer, kunnen je zo de BPM/catalogusprijs geven. Vanuit de BPM berekent het "makkelijkste",
catalogusprijs en consumentenprijs lopen nogal eens door elkaar heen.

Als je een motor koopt die een bestaand kenteken heeft binnen de EU mag import geen punt zijn. Als je het CVO (Certificaat Van Overeenstemming/Europese typegoedkeuring) er bij hebt is het 5 minuten werk, volgens mij geld een vervallen kenteken uit Belgie daar ook voor. . Dan controleren ze alleen framenummer en papieren. De RDW kijkt bij het onderzoek van een ingevoerde motorfiets uit een EU-lidstaat niet naar de technische staat van de motor. Bij mij was het echt maar 5 minuten werk (en 1.5 uur wachten!)

Kan overigens de tabel voor bpm-berekening vinden. Dat ding verstopt de belastingdienst nogal erg goed, destijds mezelf ook suf gezocht.. Kost niet veel, ik was voor een motor van 2006 (KTM EXC) iets van 170 -180 Euro kwijt meen ik. 

Offline member

« Reactie #7 Gepost op: 09-11-2012, 15:56 »
twee jaar geleden heb ik een DRZ-E ingevoerd uit belgie.

Zonder spiegels, knippers, snelheidsmeter, kilometerteller, originele uitlaat (105 dB!) enz....
Had er wel een achterlicht met remlicht opgezet ipv dat ding met het LED stripje..

De motor had belgische kentekenpapieren en een gelijkvormingsattest (ofzo...).
Maar de motor stond toen ik hem kocht niet op kenteken (maar de papieren had ie wel), de vorige eigenaar "reed er toch alleen maar mee in het bos, ja en soms naar de voetbalclub...."  :-X

Er werd alleen naar het frame nummer en het bloknummer gekeken en toen kreeg ie een nederlands kenteken.
Wel met de opmerking dat ik de achterband moest vervangen, deze was niet DOT goedgekeurd...  :o
Volgens mij hebben ze bij toen naar de prijs van een DRZ-400S gekeken voor de prijs (de E is volgens mij nooit door Suzuki geleverd in NL)....

Weet niet of dat nu nog zo makkelijk werkt, maar toen ging ik hem laten keuren met het idee "je weet maar nooit" en dan weet ik tenminste wat ik eraan moet gaan doen...

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. (Albert Einstein)

Offline member

• Member
  • *
« Reactie #8 Gepost op: 09-11-2012, 18:02 »
Volgens mij ligt het ook heel erg aan de persoon bij de RDW die de keuring moet doen.
Soms wordt nergens moeilijk over gedaan en soms wel....

Offline member

• met Ie Ee
« Reactie #9 Gepost op: 09-11-2012, 20:30 »
Staat wordt niet gekeurd voor een eu motor met buitenlandse papieren, alleen nog papieren check, frame nummers en of de koplamp EU stempel heeft en voor onze kant van de weg is.

Recent (laatste 3 jaar) 3x gedaan in Amsterdam.

Zonder afspraak om 10.00u verschijnen en om 13.00u thuis. 3 dagen wachten op bevestiging bpm afdracht vanuit de belastingdienst en binnen een week de papieren in de post. Piece of cake.
http://www.rdw.nl/nl/particulier/motor/invoeren/Pages/MotorinvoerenuitEuropeseUnie.aspx

There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

« Reactie #10 Gepost op: 09-11-2012, 21:03 »
thanks heren ik weet  genoeg
maakt het interresant

Offline member

« Reactie #11 Gepost op: 10-11-2012, 11:01 »

Zonder afspraak om 10.00u verschijnen en om 13.00u thuis. 3 dagen wachten op bevestiging bpm afdracht vanuit de belastingdienst en binnen een week de papieren in de post. Piece of cake.
http://www.rdw.nl/nl/particulier/motor/invoeren/Pages/MotorinvoerenuitEuropeseUnie.aspx
of wel even een afspraak maken en binnen een half uur klaar (afgelopen donderdag in Amsterdam)