Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Nieuwe gasgas importeur  (gelezen 3612 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Nieuwe gasgas importeur
« Reactie #15 Gepost op: 29-11-2012, 10:53 »




een proefrit is leuk echter mijns inziens onmogelijk om te komen tot een soort van test resultaat,
tenzij je al eigenaar bent geweest van een stuk of 300 verschillende motoren en al 31 jaar rijdt

 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 727
Re: Nieuwe gasgas importeur
« Reactie #16 Gepost op: 29-11-2012, 11:27 »
een proefrit is leuk echter mijns inziens onmogelijk om te komen tot een soort van test resultaat,
tenzij je al eigenaar bent geweest van een stuk of 10 verschillende motoren en al 20 jaar rijdt

Je kan jezelf al wel een stuk inlezen door de betere sites in de gaten te houden :
bijv:  http://www.dirttrack.nl/main/all-motor/item/2-de-test-450-enduro-voor-allroaders
 
En tot je de stap waagt op iets nieuws over te stappen gewoon de oerdegelijke xr400 blijven rijden net als ik  ;)
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Nieuwe gasgas importeur
« Reactie #17 Gepost op: 29-11-2012, 16:26 »
8)


Leeftijd niet aanwezig staat er in jouw profiel. Blijft dus koffiedik kijken. :P

Post Merge: 29-11-2012, 16:36

Je kan jezelf al wel een stuk inlezen door de betere sites in de gaten te houden :
bijv:  http://www.dirttrack.nl/main/all-motor/item/2-de-test-450-enduro-voor-allroaders
 
En tot je de stap waagt op iets nieuws over te stappen gewoon de oerdegelijke xr400 blijven rijden net als ik  ;)


met 'n 2t kom je er na een jaar of wat achter dat je er net zo handig mee op één wiel rijdt
heeft ook wel nadelen als het om prenten gaat
en het start gedrag sprak me destijds aan, al staat ie n uur op z'n kop 1 kick en hij liep altijd
zelfs n deel van tankinhoud onder de zuiger gehad toen de vlotternaald n week niet functioneerde en de kraan nog open stond
was ook binnen 10min gefixt uitlaat die ook half vol stond er af en er weer op karren weer


ik doe nu ook braaf mee  op 'n XR400 in dat bevalt me prima
zelfs in zwaar zand schaam ik me nergens voor
er blijven toch altijd lui met meer lef en die liet en laat ik nog steeds voor gaan, mogen lekker voorrijden
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 240
Re: Nieuwe gasgas importeur
« Reactie #18 Gepost op: 29-11-2012, 17:31 »
Ik bespeur toch nog wat misverstanden over de "nieuwe generatie" 3 takten.  Motorisch is en blijft het natuurlijk een motor van het 2 takt principe, maar gezien de motorkarakteristiek worden ze onder andere in Frankrijk als 3 takt omschreven. Het is natuurlijk al lang niet meer zo, dat wanneer je bruut aan het gashandle draait, je als een vlag aan het stuur hangt. of direct op je rug ligt. Een 2 takt loopt tegenwoordig rustig, zonder een hapering tegen een steile helling omhoog. Je kunt in een laag toerental omhoog rijden. De motor verslikt zich niet. Ik rij regelmatig als voorrijder met enduristen die "het gashandle goed kunnen vinden". Dan moet ik er rekening mee houden dat mijn tank na een kleine 100 kilometer leeg is. Maar sommige 4 takten moeten dan ook naar de pomp. En inderdaad moet je olie voor onderweg meenemen. Maar een beetje serieuze rijder, heeft rekening gehouden met wat bagageruimte voor wat gereedschap (om anderen vooruit te kunnen helpen, uiteraard) ;) . Een flesje olie past dan ook nog wel in die "bagageruimte". Met een flacon van 250 ml kom je dan al gauw 150 kilometer ver. Je kunt gerust 1 op 60 smeren (bij wedstrijdgebruik 1:50). De Gasgas EC300 was een jaar of twee geleden het best verkochte enduromodel in Frankrijk. En daar hebben ze toch wel verstand van endurorijden volgens mij. En inderdaad een XR400 is een erg fijne en degelijke motorfiets. Maar als je van dit model op een nieuwe 2 of 4 takt zou stappen, dan zul je merken dat het verschil enorm groot is. Dat je tevens een stuk veiliger en met minder inspanning gaat rijden. Een Gasgas met E-starter zit net onder de 9000 euro.

Post Merge: 29-11-2012, 17:33

Ik bespeur toch nog wat misverstanden over de "nieuwe generatie" 3 takten.  Motorisch is en blijft het natuurlijk een motor van het 2 takt principe, maar gezien de motorkarakteristiek worden ze onder andere in Frankrijk als 3 takt omschreven. Het is natuurlijk al lang niet meer zo, dat wanneer je bruut aan het gashandle draait, je als een vlag aan het stuur hangt. of direct op je rug ligt. Een 2 takt loopt tegenwoordig rustig, zonder een hapering tegen een steile helling omhoog. Je kunt in een laag toerental omhoog rijden. De motor verslikt zich niet. Ik rij regelmatig als voorrijder met enduristen die "het gashandle goed kunnen vinden". Dan moet ik er rekening mee houden dat mijn tank na een kleine 100 kilometer leeg is. Maar sommige 4 takten moeten dan ook naar de pomp. En inderdaad moet je olie voor onderweg meenemen. Maar een beetje serieuze rijder, heeft rekening gehouden met wat bagageruimte voor gereedschap (om anderen vooruit te kunnen helpen, uiteraard) ;) . Een flesje olie past dan ook nog wel in die "bagageruimte". Met een flacon van 250 ml kom je dan al gauw 150 kilometer ver. Je kunt gerust 1 op 60 smeren (bij wedstrijdgebruik 1:50). De Gasgas EC300 was een jaar of twee geleden het best verkochte enduromodel in Frankrijk. En daar hebben ze toch wel verstand van endurorijden volgens mij. En inderdaad een XR400 is een erg fijne en degelijke motorfiets. Maar als je van dit model op een nieuwe 2 of 4 takt zou stappen, dan zul je merken dat het verschil enorm groot is. Dat je tevens een stuk veiliger en met minder inspanning gaat rijden. Een Gasgas met E-starter zit net onder de 9000 euro.

Offline member

  • Wilskracht boven pijn.
  • *****
  • Berichten: 872
Re: Nieuwe gasgas importeur
« Reactie #19 Gepost op: 07-12-2012, 08:20 »
Andre is volgens mij nooit importeur geweest.
Lag bij iemand anders, wiens naam ik even ontschoten ben.

Arjan van den Oord.
http://www.ahlmann.nl/nederlands/het_bedrijf_ahlmann_nederland
 
Zoon lief was Nederlands kampioen in zijn klasse.
 
M dat moet jij weten man. ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1568
Re: Nieuwe gasgas importeur
« Reactie #20 Gepost op: 07-12-2012, 12:28 »
Nee, want ik doe niet in GasGas  :P
BMW xChallenge en een Montesa 315R