Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: herrie uitlaten  (gelezen 29341 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1483
Re: herrie uitlaten
« Reactie #15 Gepost op: 16-11-2012, 17:52 »
ik stel herrie zoekende raketten voor!


en ik ga mijn  hond herrie noemen :D
If nothing goes right......

go left!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: herrie uitlaten
« Reactie #16 Gepost op: 16-11-2012, 17:53 »
ik stel herrie zoekende raketten voor!


en ik ga mijn  hond herrie noemen :D

WOEF WOEF

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: herrie uitlaten
« Reactie #17 Gepost op: 16-11-2012, 17:58 »

De paus heeft gesproken?

Nee ik. Ik heb wel de ballen om iemand aan te spreken namelijk.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 248
Re: herrie uitlaten
« Reactie #18 Gepost op: 16-11-2012, 18:00 »
Nee ik. Ik heb wel de ballen om iemand aan te spreken namelijk.


stoer hoor
gehad: Maico mc250, suzuki gsx400f, kawasaki zxr750, kawasaki z750, husqvarna te510, honda cr500, suzuki rm250, honda xr250, yamaha tt350.

nu: yamaha yz400f en yamaha xt550 en montesa cota 310 ook allen met kenteken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: herrie uitlaten
« Reactie #19 Gepost op: 16-11-2012, 18:02 »

stoer hoor

nee joh, herrie uitlaten zijn stoer. je weet tog  ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 898
Re: herrie uitlaten
« Reactie #20 Gepost op: 16-11-2012, 18:03 »
Nee ik. Ik heb wel de ballen om iemand aan te spreken namelijk.

Chapeau ! 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: herrie uitlaten
« Reactie #21 Gepost op: 16-11-2012, 18:38 »
geen idee, maar ik spreek je er ook op aan anderen erop te wijzen!


Zot bedoeld zelfregulering van de hobby (of sport zo je wilt).
De andere optie is handhaving. Dat is met politie en BOA's en zo. Niet echt populair. Dus zelfregulering is de beste optie.
Als we dat niet doen krijg je duitse toestanden. Waar je al helemaal niet over een grassprietje mag rijden en sommige gebieden in bijvoorbeeld de Eifel en het zwarte woud voor motoren gesloten zijn.
Kan mij herinneren dat Noppy en anderen bij de Peelrit geluid stonden te meten.
Niet echt populair onder de ASO's want die waren er toch nog wel veel in mijn beleving.
Ik vindt het een goed initiatief. Waarom zou je niet je uiterste best doen om de overlast aan anderen te beperken?
Dus anderen aanspreken is niet leuk, kan ook klappies opleveren natuurlijk, maar als we alles laten gebeuren stonden we erbij en keken we er naar....




Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: herrie uitlaten
« Reactie #22 Gepost op: 16-11-2012, 18:54 »

Zot bedoeld zelfregulering van de hobby (of sport zo je wilt).
De andere optie is handhaving. Dat is met politie en BOA's en zo. Niet echt populair. Dus zelfregulering is de beste optie.
Als we dat niet doen krijg je duitse toestanden. Waar je al helemaal niet over een grassprietje mag rijden en sommige gebieden in bijvoorbeeld de Eifel en het zwarte woud voor motoren gesloten zijn.
Kan mij herinneren dat Noppy en anderen bij de Peelrit geluid stonden te meten.
Niet echt populair onder de ASO's want die waren er toch nog wel veel in mijn beleving.
Ik vindt het een goed initiatief. Waarom zou je niet je uiterste best doen om de overlast aan anderen te beperken?
Dus anderen aanspreken is niet leuk, kan ook klappies opleveren natuurlijk, maar als we alles laten gebeuren stonden we erbij en keken we er naar....

juist. En omdat op dit forum er wat meer aandacht voor is lijkt mij het een goede plek om te beginnen. Iemand moet beginnen met mensen aanspreken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2528
Re: herrie uitlaten
« Reactie #23 Gepost op: 16-11-2012, 18:58 »
ik probeer nog een keer om de discussie te starten over herrie uitlaten en terrein rijden.
dan probeer ik mee te doen

waardoor worden zoveel terreinen afgesloten? Naar mijn idee voornamelijk door geluidsoverlast. Natuurlijk zijn er meer oorzaken, maar het geluid is 80% van het probleem.
 
80%  ik weet niet waar je die procenten vandaan haalt maar als geluid werkelijk de enige reden is zullen de crossbanen nu
wel weer open moeten gaan omdat er nieuwe specifieke geluidseisen gesteld zijn. (maar denk het niet)
andere terreinen als zijnde  niet crossbanen zullen wel gesloten blijven

Waarom rijden jullie dan nog met herrie uitlaten?
wie bedoel je met jullie? alle arm ers of aleen degene die zich aangesproken voelen ?
ik heb mijn orginele uitlaat eraf gehaald en een goedgekeurde vervangingsdemper en
bocht (leovince x3) erop geschroefd om het motorgedeelte beter te laten ademen en
dus net wat lekkerder door te kunnen trekken in toeren en snelheid plus een wat donkerder
geluid
Zorg dat dat ding stil is als je nog langer wilt rijden en spreek anderen erop aan, of neem ze niet mee op een ritje.
en wat als ik mee wil op een ritje van iemand anders die wel een blerpijp heeft?

De quad rijders zijn naar mijn mening nog wat erger (nog kleinere pikkies) en maken het helemaal bond met volledig open systemen. Waar kunnen we die aanspreken?
waar je ze tegen komt , [ik zie ze nooit]

je hebt absoluut een punt ,  een voledig open systeem is niet wenselijk , maar ik denk dat je onbewust
de verkeerde mensen ''aanvalt'' hier.
imo zijn de bezoekers op dit forum heel sociaal in zowel rijstijl als rijbeleving en daar valt ook
geluid onder.
op de ms1k brabo en springride heb ik welgeteld één Honda AT rijder gezien met een ontiegelijke blerpijp
die had zijn binnenwerk in de demper naar zijn grootje gereden en dat geluid was idd associaal, maar dat is
niet de norm onder ons.
Verder heb ik hier zat info over dwags en db killers voorbij zien komen dus het verantwoordelijke gevoel is er
echt  wel
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: herrie uitlaten
« Reactie #24 Gepost op: 16-11-2012, 19:01 »

Zot bedoeld zelfregulering van de hobby (of sport zo je wilt).
De andere optie is handhaving. Dat is met politie en BOA's en zo. Niet echt populair. Dus zelfregulering is de beste optie.
Als we dat niet doen krijg je duitse toestanden. Waar je al helemaal niet over een grassprietje mag rijden en sommige gebieden in bijvoorbeeld de Eifel en het zwarte woud voor motoren gesloten zijn.
Kan mij herinneren dat Noppy en anderen bij de Peelrit geluid stonden te meten.
Niet echt populair onder de ASO's want die waren er toch nog wel veel in mijn beleving.
Ik vindt het een goed initiatief. Waarom zou je niet je uiterste best doen om de overlast aan anderen te beperken?
Dus anderen aanspreken is niet leuk, kan ook klappies opleveren natuurlijk, maar als we alles laten gebeuren stonden we erbij en keken we er naar....


Je heb beslist gelijk en Zot toch ook wel...


Ik heb beroepsmatig en privé mensen op hen gedrag aangesproken. Mijn conclusie is dat men niet graag luistert naar opmerkingen van die aard, ook al is dat in hen voordeel. Daarnaast is de Nederlander een zeur. Als er geen regels zijn klagen ze dat er niets geregeld is en als er regels zijn klagen ze dat er regels zijn of negeren ze de regels.
Nederland begint overbevolkt te raken...
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: herrie uitlaten
« Reactie #25 Gepost op: 16-11-2012, 19:05 »

je hebt absoluut een punt ,  een voledig open systeem is niet wenselijk , maar ik denk dat je onbewust
de verkeerde mensen ''aanvalt'' hier.
imo zijn de bezoekers op dit forum heel sociaal in zowel rijstijl als rijbeleving en daar valt ook
geluid onder.
op de ms1k brabo en springride heb ik welgeteld één Honda AT rijder gezien met een ontiegelijke blerpijp
die had zijn binnenwerk in de demper naar zijn grootje gereden en dat geluid was idd associaal, maar dat is
niet de norm onder ons.
Verder heb ik hier zat info over dwags en db killers voorbij zien komen dus het verantwoordelijke gevoel is er
echt  wel

Als ik ervoor kan zorgen dat het bespreekbaar is en dat mensen zich gesterkt voelen als ze een ander aanspreken heeft iedereen winst.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: herrie uitlaten
« Reactie #26 Gepost op: 16-11-2012, 19:20 »
Als ik ervoor kan zorgen dat het bespreekbaar is en dat mensen zich gesterkt voelen als ze een ander aanspreken heeft iedereen winst.


Dan niet alleen voelen maar ook de steun krijgen.
Iemand zegt iets, je krijgt een weerwoord van herrie-pijp-Harry en dan is het zaak dat je verbaal ruggesteun krijgt.
Dan pas kan er iets veranderen.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: herrie uitlaten
« Reactie #27 Gepost op: 16-11-2012, 19:21 »
"loud pipes saves lives"

Yip dat werkt goed in de stad en daar rij ik met een open pijp, in t bos liever wat stiller, KTM komt op 5000rpm net rond de 94db maar daarboven maakt ie iets meer herrie en mag ie wel iets stiller.

Maar tijdens de ene rit kom je mensen tegen die vol afschuw naar je kijken als je met 30 langs kruip en andere die het "gas geven" gebaar maken ;D
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: herrie uitlaten
« Reactie #28 Gepost op: 16-11-2012, 20:00 »

Dan niet alleen voelen maar ook de steun krijgen.
Iemand zegt iets, je krijgt een weerwoord van herrie-pijp-Harry en dan is het zaak dat je verbaal ruggesteun krijgt.
Dan pas kan er iets veranderen.

Waarom krijg je gelijk ruzie als je iets zegt? Ik zeg er iets van en ga niet in discussie, maar leg een zaadje in iemand zijn hoofd en hoop dat anderen ook iets zeggen en daarmee dat zaadje water geven.

In discussie gaan met idioten gaat niet. Ze trekken je naar beneden naar hun niveau en verslaan je dan met ervaring.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2528
Re: herrie uitlaten
« Reactie #29 Gepost op: 16-11-2012, 20:36 »
nog een keer een duit in t zakje doen
 
ook een stille uitlaat maakt teveel geluid  :-X
de oplossing is zo'n electrische enduro/offroad/crosser