Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Auto  (gelezen 7962 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 279
Re: Auto
« Reactie #45 Gepost op: 23-11-2012, 21:14 »
.
Volgende auto wordt ook iets van Dacia ofzo.
meer ruimte  als een V70.

Als het je daar om gaat kan je net zo goed een transit nemen, nog meer ruimte.
Zo'n dacia vergelijken met een V70 kan echt niet

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Auto
« Reactie #46 Gepost op: 23-11-2012, 22:39 »
99 euro per maand is mij te gek, ik heb de auto niet iedere dag nodig.

Eigenlijk vooral in het weekend, en 1 dag in de week voor naar het werk.(nu met de scooter, ook prima te doen).

Neig dan toch naar een Aygo achtig apparaat, iets meer aankoop kosten, verder weinig belasting en verzekering, laag verbruik (praktijk 1:19). Verwacht ook wel een hogere restwaarde na 2 a 3 jaar. (als je ziet waar nu de 5 a 6 jaar oude nog voor weggaan) De afschrijving op zon apparaat is dan weg te strepen tegen het hogere belastingtarief van bv een Volvo.

Alleen, die dingen kunnen een trekhaak erop hebben, maar wat mag/kan zon ding trekken? Aanhangertje wat ik soms gebruik weegt volgens mij niet veel, en stel ik wil alleen mijn eigen motor meenemen zit ik aan 120kg voor de CR en 180 voor de TT als ze afgetopt zijn. Opzich heb ik maar 1 motor nodig voor mezelf, en als ik met andere ga kan ik dat wel oplossen door brandstofkosten te delen en een andere auto te gebruiken.

Dus ken der een aanhanger mee getrokken worden met max 200 kilo lading?

Is verder voor de andere doelen namelijk wel een geschikte auto.


Mijn oude volvo 440 1.8 was een prima apparaat, sterk genoeg, snel genoeg, luxe genoeg en opzich genoeg ruimte. Alleen moest roest stukken vervangen (hebben ze allemaal last van). Samen met nog wat andere dingetjes (uitlaat, zwetend blok) was het me niet waard om veel tijd in te steken vooral door de hoge brandstofkosten. Verzekering en wegenbelasting waren ook nog laag met dat ding! Maar wil eigenlijk dus niet een klus auto, ken mezelf, kost dan weer teveel tijd.

Even verder gezocht, trekhaken zijn er wel voor bv een aygo apparaat, maar mogen niet gebruikt worden voor een aanhanger te trekken.



Post Merge: 23-11-2012, 23:03

Nissan micra?
Aanhangermassa geremd/ongeremd[/t][/t]
750 kg/ 310 kg

Aanhanger zal gauw 200kilo op papier wegen, dus dan kan je niks meenemen..

Een geremde aanhanger zal wel weer een te grote kosten post zijn.
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11359
Re: Auto
« Reactie #47 Gepost op: 23-11-2012, 23:10 »
99 Euro per mnd is fors, maar bij mij staat hij op het bedrijf, dus ik merk daar niet veel van. Het is een z.g. youngtimer, dus ik heb 33% bijtelling over €1.000, de waarde in het economisch verkeer. Roest nergens op het chassis, ik rij nog met de originele uitlaat (deze auto is al 16 jr in onderhoud bij dezelfde garage). Laatste APK zat er helaas wel een klein gaatje in de demper dus roest heeft na al die tijd toch vat op 'm gekregen.

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Auto
« Reactie #48 Gepost op: 23-11-2012, 23:18 »
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: Auto
« Reactie #49 Gepost op: 24-11-2012, 05:04 »
Ik heb een daihatsu siron 2, niet duur en redelijk zuinig 1:17. Weegt 900kg en is ruim genoeg voor 4 volwassenen.

Aanhangwagen van max 350kg ongeremd.
Vstrom 650 - KTM 525 EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Re: Auto
« Reactie #50 Gepost op: 24-11-2012, 08:48 »
Yep, gevoelsmatig denk ook ik dat je gewoon zo'n aygo, daihatsu, dacia of micra moet kopen. Gevoelsmatig dan hè. Of een Volvo. Kan ook.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11359
Re: Auto
« Reactie #51 Gepost op: 24-11-2012, 08:53 »
Post eens een plaatje van de jouwe? :-X

In de gemiddelde middenklasser kom ik al heel erg gesloopt aan in Spanje. In het door jou opgesomde lijstje kom ik geblesseerd aan en moet ik echt 2 dagen revalideren ;D

Met de Volvo kom ik ontspannen aan, alsof ik in de slaapcoupé heb gelegen ipv 16 uur non-stop gereden. Onbetaalbaar!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Auto
« Reactie #52 Gepost op: 24-11-2012, 09:15 »
is die sirion belastingvrij dan?
T.Aygo/C.C1/P.1007  (das allemaal dezelfde auto he!) is belastingvrij... alleen of ik daar een aanhanger achter zou willen hangen?
een Auris is wat betreft al weer een stuk groter... maarja die vind je niet goedkoop (net als de andere genoemde optie denk ik)

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Auto
« Reactie #53 Gepost op: 24-11-2012, 10:03 »

T.Aygo/C.C1/P.1007  (das allemaal dezelfde auto he!) is belastingvrij... alleen of ik daar een aanhanger achter zou willen hangen?


Daar mag geen aanhanger achter.
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Auto
« Reactie #54 Gepost op: 24-11-2012, 10:43 »
al die kleine auto's zijn nog maar een jaar MRBelastingvrij: vanaf 1 januari 2014 ga je ook voor die kleine gebakjes gewoon MRB betalen


dus staar je niet blind op MRBelastingvrij

Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: Auto
« Reactie #55 Gepost op: 24-11-2012, 10:49 »
Post eens een plaatje van de jouwe? :-X

In de gemiddelde middenklasser kom ik al heel erg gesloopt aan in Spanje. In het door jou opgesomde lijstje kom ik geblesseerd aan en moet ik echt 2 dagen revalideren ;D

Met de Volvo kom ik ontspannen aan, alsof ik in de slaapcoupé heb gelegen ipv 16 uur non-stop gereden. Onbetaalbaar!

De wegenbelasting voor mijn auto is 75 euro per kwartaal, het is idd geen comfortabele snelwegcruiser. Maar bij 120 op de cruiscontrol ( niet standaard ) is het zeer goed te doen.

Dit type heb ik
Vstrom 650 - KTM 525 EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11359
Re: Auto
« Reactie #56 Gepost op: 24-11-2012, 11:03 »
Mooie foto Ridge!

Laatst in een ander draadje hadden we het over plug-hybrid diesels. Zijn nu nog belastingvrij en bijtellingsvrij. Volgend jaar zou dat 7% worden? Kan iemand dat bevestigen?

Actieradius van 1.300 km zonder te tanken, ruime stationwagon, mag aanhanger achter en kreng accelereert onder de 7 seconden van 0 naar 100 (zonder aanhangert ;D )

Kan me niet voorstellen dat het echt goed is voor het milieu, maar het is toch wel erg leuk speelgoed. Zal vast ook wel lekker zitten.

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Auto
« Reactie #57 Gepost op: 24-11-2012, 11:36 »
Zo'n dacia vergelijken met een V70 kan echt niet

 ;D :stupid:
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Auto
« Reactie #58 Gepost op: 24-11-2012, 11:49 »
EN als je gewoon heel weinig rijdt:
Koop een dikke luxe bak op benzine. OK, een beetje meer belasting, en een beetje meer brandstof ALS je er mee rijdt, maar supergoedkoop in aanschaf omdat niemand die bakken wil (te duur om km mee te rijden, niet meer interessant voor de zakelijke markt.)
Als je simpelweg de afschrijving en de rente op het geinvesteerde bedrag uitrekend kan het al heel snel uit!
(maar niet als je veel km rijdt, want dan kom je tegen extra onderhoud aan te kijken natuurlijk...)


Zo had ik tijden een Ford Modeo Station Ghia V6 2.5  (240ps... V6 , mmmmm) Perfect voor de aanhanger.
Gekocht voor 1200 euro, 3 jaar later verkocht voor 1400 euro. onderhoudskosten: x3 een APK en 500 euro reparaties.
 
tja, en 90% van de hollanders rijdt tegenwoordig geloof ik in een leasebak... die moeten ergens blijven he!

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Auto
« Reactie #59 Gepost op: 24-11-2012, 12:05 »
Daar mag geen aanhanger achter.

Inderdaad, trekhaak kan alleen voor fietsendrager worden gebruikt.


Mmm, is allemaal zo makkelijk nog niet.
ARM facebook HIER