Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Auto  (gelezen 7963 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11362
Re: Auto
« Reactie #30 Gepost op: 23-11-2012, 07:44 »
Trekken is het probleem ook niet, dat is stoppen. Maar het moet op kenteken gewoon mogen...

Diesel gaat hem zowiezo niet worden dus benzine kan bij de vereiste lijst. LPG is mooi, maar kan wegens belasting volgens mij voor mij nog niet uit helaas.


Mijn Volvo weegt 1.650 kg, maar kan 3 enduro's op een niet-geremde aanhanger makkelijk tot stilstand brengen (200kg + 3 x 120 = 560, dus ken net). Betaal 90 euro per 3 maanden vanwege LPinjectie-korting (G3). Op G3 schijn ik zelfs iets meer vermogen te hebben dan op benzine omdat het direct via het spruitstuk ingespoten wordt.

Op één tankje van 46L rijd ik woon-werk 400 km. Is 9 ct de km. Ik rijd 40.000 per jaar, vorige jaren 50/60, dus die 90 Euro smelt als sneeuw voor de zon als je de huidige benzineprijzen incalculeert. Voor mij voorlopig nog ff geen Prius ;)

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Auto
« Reactie #31 Gepost op: 23-11-2012, 13:02 »
Betaal 90 euro per 3 maanden vanwege LPinjectie-korting (G3). Op G3 schijn ik zelfs iets meer vermogen te hebben dan op benzine omdat het direct via het spruitstuk ingespoten wordt.

gedeeltelijk waar, gas is ook kouder* en heeft een hogere RON waarde (ik dacht 115 iod) en daardoor ook meer vermogen..
*koudere lucht/ gas/ lucht verhouding heeft een lagere dichtheid (koude lucht = "dikker/ meer potentieel volume)
en meer lucht/ gas id verbrandingskamer --> meer verbranding --> meer vermogen..

hoe dan ook...
afhankelijk (lijkt nu) vd km's die je maakt, gaat de overheid je belasten, hoe en hoe dat wordt gecontrolleerd... onbekend.. (uiteraard)


en met bootje ipv motor kan ook (boot is ook te koop)  ;)
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Auto
« Reactie #32 Gepost op: 23-11-2012, 14:16 »
Mijn Volvo weegt 1.650 kg, maar kan 3 enduro's op een niet-geremde aanhanger makkelijk tot stilstand brengen (200kg + 3 x 120 = 560, dus ken net). Betaal 90 euro per 3 maanden vanwege LPinjectie-korting (G3). Op G3 schijn ik zelfs iets meer vermogen te hebben dan op benzine omdat het direct via het spruitstuk ingespoten wordt.

Op één tankje van 46L rijd ik woon-werk 400 km. Is 9 ct de km. Ik rijd 40.000 per jaar, vorige jaren 50/60, dus die 90 Euro smelt als sneeuw voor de zon als je de huidige benzineprijzen incalculeert. Voor mij voorlopig nog ff geen Prius ;)

Ik schat zo rond de 15.000 tot 20.000 te rijden per jaar. Vooral proberen de auto niet te pakken voor kleine stukjes scheelt enorm in brandstof verbruik (vooral met een oude volvo).

Wat is jouw advies? Gas in laten bouwen in? Of iets kopen met al gas?

Vriend van mij heeft jaren een oude volvo gereden en veel plezier van gehad. Wel ook echt geluk volgens mij. Z'n broer had heel veel kosten met die oude auto's elke keer. En ik wil eigenlijk  niet een auto ouder als 2004/2005 denk ik.
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Auto
« Reactie #33 Gepost op: 23-11-2012, 14:25 »
noppy hoe kan dat? 90 per 3 maanden?
mijn sportage op g3 weegt minder en ik betaal 100 euro per maand?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11362
Re: Auto
« Reactie #34 Gepost op: 23-11-2012, 16:23 »
Ik heb 't even nagezocht Kim. Blijkt dat er inmiddels €99 geincasseerd wordt per tijdvak van 3 maanden.

Maar goed, als je benzine tankt dan ben je inmiddels veel meer kwijt dan €33 per maand aan meerkosten t.o.v. benzine. Per liter gemiddeld  €1 verschil dus op een maand moet je meer dan 330 km rijden. Dat haalt iedereen als snel, gok ik.

Maar met de nieuwe kabinetsplannen wordt het al snel minder interessant. Er is aangekondigd dat er 6 ct bijkomt volgend jaar. Is dat ex 21% BTW?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: Auto
« Reactie #35 Gepost op: 23-11-2012, 16:37 »
Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk, via de site van de belasting kom ik voor g3 en 1650kg op 349 euro per kwartaal.
Vstrom 650 - KTM 525 EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11362
Re: Auto
« Reactie #36 Gepost op: 23-11-2012, 16:42 »
Oei, het blijkt 99 per maand te zijn, maar van deze maand is die er nog niet af ;D De incasso blijkt dus maandelijks te zijn. Nog steeds heel erg voordelig tov benzine...

€349 per kwartaal is dan waarschijnlijk zonder G3-certificaat?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Auto
« Reactie #37 Gepost op: 23-11-2012, 17:21 »
Oei, het blijkt 99 per maand te zijn, maar van deze maand is die er nog niet af ;D De incasso blijkt dus maandelijks te zijn. Nog steeds heel erg voordelig tov benzine...

€349 per kwartaal is dan waarschijnlijk zonder G3-certificaat?


Binnenkort mooie volvo te koop? ;D ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11362
Re: Auto
« Reactie #38 Gepost op: 23-11-2012, 17:22 »
Nee hoor, die blijf ik lekker vertroetelen ;) ;)

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Auto
« Reactie #39 Gepost op: 23-11-2012, 17:48 »
Ik rij ook een volvo op gas, vraag me af hoe lang nog.

Waarom,

Gebruik vergelijk oude auto op gas en op benzine

tov een nieuwe benzine auto met laag verbruik.

Stel:

oud op gas 1:9   :  oud op benzine 1:12
tov.
nieuw benzine 1:19

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11362
Re: Auto
« Reactie #40 Gepost op: 23-11-2012, 18:27 »
De autootjes die allemaal écht 1:19 rijden, en dan bedoel ik geen ideale omstandigheden zoals op de loopband in de windstille fabriek, zijn of te klein om een flinke aanhanger achter te hangen of te truttig voor woorden.

Zo'n machtige stampende 5-pitter in het vooronder heeft toch wel wat hoor!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7969
Re: Auto
« Reactie #41 Gepost op: 23-11-2012, 18:40 »
Hier ook een 5 pitter 2.5 TDI.
Zit op iets van 130€ per maand belasting.
T4 lange wiel basis 1800kg mag 2 ton trekken.
er kunnen 2x DRZ achterin en dan ook nog 5 zitplaatsen.
Volgende auto wordt ook iets van Dacia ofzo.
meer ruimte  als een V70.
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Auto
« Reactie #42 Gepost op: 23-11-2012, 18:46 »
gedeeltelijk waar, gas is ook kouder* en heeft een hogere RON waarde (ik dacht 115 iod) en daardoor ook meer vermogen..
*koudere lucht/ gas/ lucht verhouding heeft een lagere dichtheid (koude lucht = "dikker/ meer potentieel volume)
en meer lucht/ gas id verbrandingskamer --> meer verbranding --> meer vermogen..

maar dan moet je niet vergeten dat LPG een lagere calorische waarde heeft dan benzine en je daardoor meer moet verbruiken voor dezelfde vrijgegeven energie ;)

dus meer gas in je mengsel wil niet zeggen dat je ook meer energie uit dat mengsel kan halen (vergeleken met benzine)  :P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Auto
« Reactie #43 Gepost op: 23-11-2012, 19:04 »
Octavia op gas: 1:12  en  77 eur/maand belasting

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11362
Re: Auto
« Reactie #44 Gepost op: 23-11-2012, 19:21 »
maar dan moet je niet vergeten dat LPG een lagere calorische waarde heeft dan benzine en je daardoor meer moet verbruiken voor dezelfde vrijgegeven energie ;)

dus meer gas in je mengsel wil niet zeggen dat je ook meer energie uit dat mengsel kan halen (vergeleken met benzine)  :P

Ik heb een klopsensor, 105 octaan vindt hij heerlijk en door de turbo past er meer mengsel in de cylinder. Zwaardere ontploffingen en meer PK's, maar goed...terug on-topic!