Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: ervaringen gevraagd met bib mousse  (gelezen 10468 keer)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: ervaringen gevraagd met bib mousse
« Reactie #15 Gepost op: 19-04-2006, 09:02 »
De desert achter is zo kanonhard dat-ie bijna niet inzakt bij weinig bar. Lek rijden gebeurt ook bijna niet.

De winnaars wisselden voor een duinen etappe hun banden altijd om...Alleen duinen was een soort schoepenband, als het ook een beetje stenig was lag er een desert op. Geen idee wat daar dan in zat...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: ervaringen gevraagd met bib mousse
« Reactie #16 Gepost op: 19-04-2006, 20:20 »
In mijn geval gaat het om een EXC 450 voor de komende Erg-Oriental.

Goede keuze!

Anders dan die joekel van een tank  ;)  ga je nog andere dingetjes wijzigen op exc?
Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 66
Re: ervaringen gevraagd met bib mousse
« Reactie #17 Gepost op: 19-04-2006, 22:26 »
Voor onze aanstaande reis door de Simpson hebben niet voor de Mousse gekozen maar voor de Tireballs .
Helaas kan ik je nu nog niet vertellen of ze goed bevallen; later in het jaar meer hierover... :D

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 90
Re: ervaringen gevraagd met bib mousse
« Reactie #18 Gepost op: 20-04-2006, 19:53 »
Goede keuze!
Anders dan die joekel van een tank  ;)  ga je nog andere dingetjes wijzigen op exc?
Niks bijzonders eigenlijk, ik heb wel m'n zitpositie aangepast: buddy verhoogd en stuurverhogers. Vering aangepast want ik ben niet de lichtste :-[ en met die joekel van een tank wordt het er ook niet lichter op (hoewel, lucht weegt niet veel ;D)
Verder de bekende dingen; carterplaat, greedschapstasje achter, roadbook, tripmaster en GPS enz., droog overzet filter, carburateur fijn afstemmen, kortere gearing. Niks qua tuning ofzo.
Als ik wat tijd over heb probeer ik het bovenkuipje van een Adventure 640 er op te zetten met dubbele KTM rallye lampen er in. Dat knutselen lukt me wel maar ik heb altijd moeite met de vrije tijd te vinden...........
slecht weer bestaat niet, slechte kleding wel.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: ervaringen gevraagd met bib mousse
« Reactie #19 Gepost op: 20-04-2006, 21:19 »
Zo'n overfiltertje zag ik ook in de Tuareg, doe ik ook volgende keer...  Als voorzihtige tip: misschien een ventilator die je zowel op thermostaat als handmatig aan/uit kan zetten en misschien wel 'engine ice' voor koelwater.... Zal wel heet worden daar in Tunesie...  ;)

Ik zit zelf ook nog te tobben over een rallye voorkant al la 660, wel blingbling maar op zich is het nu ook ergo in orde... Zo'n Touratech gereedschaptasje had ik in de Tuareg ook achterop, op een moment zag ik letterlijk de inhoud voorbij me helm vliegen!!!!  Iets te hard door een rivierbedding.... tja en dan breken die riempies zo... iemand had een aluminium plaat pas gemaat en vervolgens deze onderin de tas gelegd, boutjes erdoor en blijft echt zitten!
Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: ervaringen gevraagd met bib mousse
« Reactie #20 Gepost op: 20-04-2006, 22:05 »
idd: Ofschoon er 6 riempjes aan het tasje zitten krijg je het ding er niet fatsoenlijk mee vast. Ik heb er voor de zekerheid 1 spanbandje omheen gedaan, daarmee zat ie zo vast al een huis :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: ervaringen gevraagd met bib mousse
« Reactie #21 Gepost op: 20-04-2006, 22:44 »
over die "bib mousse"

Bij de Tuareg rally heb ik het extra stoffiltertje na twee dagen maar weggelaten. M'n luchtfilter was daarna na elke dag nog twijfelachtig of ik em zou laten zitten of niet. Dat heb ik 1 keer gedaan omdat ik dat filter anders 2 dagen later voor schoon had aangezien en em weer terug zou zetten.

Ik heb wel met tape de kieren tussen spatbord en luchtfilterkast dichtgeplakt, zodat je geen stof van je eigen achterwiel oppikt.

(lekker offtopic dus)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 90
Re: ervaringen gevraagd met bib mousse
« Reactie #22 Gepost op: 21-04-2006, 12:38 »
...  Als voorzihtige tip: misschien een ventilator die je zowel op thermostaat als handmatig aan/uit kan zetten en misschien wel 'engine ice' voor koelwater....

Die ventilator zit er trouwens al op en 'engine ice' lijkt me inderdaad wel wat. Bedankt voor de tips!
slecht weer bestaat niet, slechte kleding wel.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: ervaringen gevraagd met bib mousse
« Reactie #23 Gepost op: 21-04-2006, 14:27 »
De warmtecapaciteit van water is ook veel groter als van koelvloeistof. Water ipv engine ice is misschien ook een optie. Echt koeler lijkt me niet dat ie kan worden maar wel beter uitmiddelen. (Dus koeler in de pieken)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Re: ervaringen gevraagd met bib mousse
« Reactie #24 Gepost op: 26-04-2006, 21:11 »
In eerste instantie denk ik dat de optie van Meindert wel wat is (mousse voor, binnenband achter.
Doe ik ook zo in de AT. want..... het is altijd de voorband die ik lek stoot, nooit de achterband (afkloppuh) en... ik wil halverwege de achterband vervangen, heb geen extra wielen, en dat gaat dus veul makkelijker met een luchtband.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Re: ervaringen gevraagd met bib mousse
« Reactie #25 Gepost op: 09-05-2006, 15:42 »
Doe ik ook zo in de AT. want..... het is altijd de voorband die ik lek stoot, nooit de achterband (afkloppuh) en... ik wil halverwege de achterband vervangen, heb geen extra wielen, en dat gaat dus veul makkelijker met een luchtband.


Dat heeft dus prima gefunctioneerd.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: ervaringen gevraagd met bib mousse
« Reactie #26 Gepost op: 18-05-2006, 18:45 »
hoe krijg je zo'n mousse er eigenlijk af voor hergebruik op een andere motor??
Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: ervaringen gevraagd met bib mousse
« Reactie #27 Gepost op: 19-05-2006, 10:55 »
Tegelijk met de buitenband eraf halen.
Zo ging dat tenminste met mijn XT toen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 666
Re: ervaringen gevraagd met bib mousse
« Reactie #28 Gepost op: 19-05-2006, 11:10 »
hoe krijg je zo'n mousse er eigenlijk af voor hergebruik op een andere motor??
H Meindert,

De V.E.E. band achter heeft zich prima geweerd na een weekje Vogezen.Met lucht gereden , binnenkort komt de BIBmousse er weer in , kijken wat ie dan doet.
Gr Erik,

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 45
Re: ervaringen gevraagd met bib mousse
« Reactie #29 Gepost op: 29-05-2006, 16:21 »
in het begin was het raar stuiteren met de bibmousse, het is ff wennen, overigens wordt deze ook zachter dan rijdt het allemaal wat lekkerder. In het zand maakt de mousse niets meer uit het gaat hem met name om het profiel, hoe minder hoe beter.
tijdens de tuareg heb ik zo'n mutsje voor het filter gebruikt. een keer filter vervangen en twee keer zo'n mutsje. wel mutsje iedere dag even met breakcleaner en water gereinigd. gaat perfect.