Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Hoe krijg ik deze velg weer recht. (opgelost!)  (gelezen 8227 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 539
Re: Hoe krijg ik deze velg weer (een beetje) recht.
« Reactie #30 Gepost op: 16-12-2012, 21:48 »
hoever woon je bij losser vandaan? Ik zou ze het liefst door de grootste ruit terug brengen. Jammer genoeg kost dat meer dus zou ik het niet doen, maar ik zou wel ff die persoon flink laten schrikken.

ff naar deze auto gaan kijken http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/toyota/m625367382-aygo-1-0-comfort-w-belastingvrij-22dkm-airco-in-nieuw-staat.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr&pageNum=1&pos=1 En dan confronteren met het deukje
Import bakkie Bouwjaar 2009, met een vrij nieuw kenteken.

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Hoe krijg ik deze velg weer recht. (opgelost!)
« Reactie #31 Gepost op: 17-12-2012, 09:29 »

 
wat een vakman simmetje
dus volgende keer brengen we de velgen bij jouw ;)


+1 !
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Hoe krijg ik deze velg weer recht. (opgelost!)
« Reactie #32 Gepost op: 17-12-2012, 11:06 »
toen ik afgelopen voorjaar mijn 690 nog een laatste keer poetste en de velg-stickers verwijderde,  voordat ie op transport naar Albanie rally ging... zag ik een klein scheurtje in de velg. En aan de andere kant van de velg ook... op dezelfde plek... en alleen in het midden zat ng +/- 1cm aan elkaar. Natuurlijk was dat op de lasnaad!
Geen deuk in de velg (maar wel rally mee gereden :-) ). Echte DID velg, voor KTM :-/
ik dnek niet dat ie heel gebleven was in Albanie, maar dat zal ik niet weten, want ik heb toen meteen mijn LC8 wiel er in gezet, en dat 690 wiel laten overspaken met een Excel velg.


m.a.w.: Velgen kunnen stuk.. als ze dat doen is het meestal op de lasnaad. En het is zeker goed om dat zo af en toe na te zien!!



Soms rijd men al 10 jaar recreatief rond met die scheurindicatie op de lasnaad van de spaakvelg en komt dat nooit tot uiting. Die situatie kom ik vaker tegen.


Als je competitie rally neem je steeds nieuwe spullen lijkt mij, tenzij je het noodlot wilt tarten.


Voor jouw informatie.
Vol magnesium wielen zijn hier te lassen.
Idem motor deksels.
Soms pakt dat goed uit en soms wat minder, dat is onvoorspelbaar. Over het "waarom" is in vakliteratuur voldoende te vinden.
Ik heb hier een tijd terug zelfs een specifiek type gecrashte BMW 3serie motorblokken voor reparatie gehad uit volmagnesium.


Spaakvelgen zijn van precipitatiehardend aluminium en of  koudvervormd waardoor in beide gevallen maximaal verstevigd.  Dat heeft dus voordelen zoals licht en sterk.

Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.