Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Roadbook en Tripy rijden met Ad Ketelaars Offroadtrips in 2013  (gelezen 25998 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 240

Het rittenprogramma van 2013 omvat de volgende ritten:


De enclaverit op zaterdag 23 maart vanuit Esbeek (NL). Op deze dag zijn 6 verschillende roadbooks beschikbaar die zowel in moeilijkheidsgraad als in lengte varieeren. De kortste rit, van 150 kilometer lengte,  is bedoeld voor de allroadrijder, die gewoon wil genieten van bos en veldwegen in de mooie omgeving van de grensstreek rond Baarle-Nassau. De langste route van 305 kilometer, is bedoeld voor de doorgewinterde enduro en rallyrijder, die diepe knipgaten en intensief navigeerwerk niet schuwt. De andere routes zijn ongeveer 200 kilometer lang.
Let op: aanmelden vanaf 23/2

De Transwallonierit op zondag 21 april vanuit Diest (B). Dit is een rit over kleigrond. De ronde van 200 kilometer lengte voert je door Vlaamse en Waalse "binnenlanden" van Belgie . Bij nat weer verdient deze rit het predikaat "pittig".
Let op: aanmelden vanaf 21-3

De Hart van BrabantChallenge op woensdag 12 juni vanuit Hilvarenbeek (NL). Deze rit is bedoeld voor enduro en rallyrijders die een uitdaging niet schuwen of die een nieuwe uitdaging zoeken. Naast intensief navigeren, dien je ook over behoorlijke rijeigenschappen te beschikken om deze rit uit te kunnen rijden. Deze rit is alleen bedoeld voor deelnemers die de intentie hebben om uit te rijden. Men vertrekt bij zonsopgang en moet bij zonsondergang weer terug zijn.
Let op: aanmelden vanaf 12-5

De Hart van Brabantrit op zaterdag 21 september vanuit Esbeek (NL). Deze rit heeft dezelfde opzet als de Enclaverit. De deelnemers die ook de Enclaverit rijden, kunnen kiezen voor een geheel andere route dan de route die ze op 23 maart hebben gereden. Alle routes voeren over zandgronden door de Nederland/Belgische grensstreek.
Let op: aanmelden vanaf 21-8

Zowel in het Noord-Franse Meuse gebied, in de Zuid-Franse Lozere als in Tjechie/Polen zijn 2 en 3 daagse ritten uitgezet die je op zelf te kiezen data kunt rijden. Het roadbook en de Tripy liggen ter plekke klaar. De hotelreservering wordt voor je geregeld. Er is echter geen assistentie bij deze ritten aanwezig. Het zijn ritten voor rijders die een niet van A tot Z verzorgde offroadreis zoeken, maar die mooi en ongedwongen willen rijden in een prachtige omgeving. De ritten zijn dagvullend en in eerste instantie bedoeld voor offroad en enduromotoren.

Voor meer informatie:

Ad Ketelaars
0031651565237
offroad_trips@hotmail.com
www.offroadtrips.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1235
Re: Roadbook en Tripy rijden met Ad Ketelaars Offroadtrips in 2013
« Reactie #1 Gepost op: 16-12-2012, 16:26 »
Geen Safarit weekend dit jaar?
_??_
(?_?)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 919
Re: Roadbook en Tripy rijden met Ad Ketelaars Offroadtrips in 2013
« Reactie #2 Gepost op: 16-12-2012, 16:32 »
Hoop van wel  ;D

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 86
Re: Roadbook en Tripy rijden met Ad Ketelaars Offroadtrips in 2013
« Reactie #3 Gepost op: 16-12-2012, 19:04 »
Lijkt me erg leuk om b.v. de enclaverit te rijden, heb alleen helemaal nog geen ervaring met het rijden met een tripy of roadbook.
Kan iemand mij vertellen hoe het is om met b.v. een tripy te rijden en/of het misschien mogelijk is om ergens bij een klein groepje aan te kunnen sluten? Ik rijd zelf een ktm 690r en houd wel van stevig door rijden, dus weet niet welke route e.v.t van toepassing zou zijn.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 240
Re: Roadbook en Tripy rijden met Ad Ketelaars Offroadtrips in 2013
« Reactie #4 Gepost op: 16-12-2012, 19:37 »
Ik zou zeggen, koop een goedkoop roadbookhoudertje, zorg voor een tellertje (dat er waarschijnlijk al op zit) en ga na goede uitleg eens proberen om zelf te navigeren. Indien het niet lukt, dan bel je voor assistentie of je pikt onderweg aan bij een groepje. Meestal melden zich nog meer "eenlingen". Ik probeer die dan bij elkaar te brengen, of ze regelen het via dit forum. Met een huurtripy gaan rijden kan ook. Dan wordt het navigeren erg makkelijk. Maar die heb ik op deze dag maar enkele voorradig.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 919
Re: Roadbook en Tripy rijden met Ad Ketelaars Offroadtrips in 2013
« Reactie #5 Gepost op: 16-12-2012, 19:52 »
Ik vorig jaar ook alleen zonder eerdere ervaring met roadbook gereden.
Had tripy gehuurd en dat ging super, dit jaar ga ik echt op roadbook oefenen.
Kan altijd aanpikken
Dus gewoon proberen

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 86
Re: Roadbook en Tripy rijden met Ad Ketelaars Offroadtrips in 2013
« Reactie #6 Gepost op: 16-12-2012, 19:55 »
Oké bedankt voor de reactie, ik wacht ff af of er misschien meer één lingen zich hier melden op dit forum.
Hoe lang van tevoren moet ik anders zoon tripy reserveren?
Ik weet niet wat de e.v.t kosten zijn van een 2e hands roadbook?

Post Merge: 16-12-2012, 19:57
En/of de kosten van het huren van een tripy?

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: Roadbook en Tripy rijden met Ad Ketelaars Offroadtrips in 2013
« Reactie #7 Gepost op: 16-12-2012, 20:09 »
De uitdaging en lol van Ad's ritten zitten toch vooral in het roadbook-navigeren.

Een 2ehands handmatige roadbookhouder kost een paar tientjes en een Trailtech Vector zo'n 100 euro (nieuw). Daarmee heb je een voordelige basiset. Vind je het echt leuk, kun je altijd nog upgraden naar een elektrische rbh en een IMO om je klaar te maken voor rally's.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 86
Re: Roadbook en Tripy rijden met Ad Ketelaars Offroadtrips in 2013
« Reactie #8 Gepost op: 16-12-2012, 20:55 »
Oke. Misschien een stomme vraag hoor maar hoe werk zo'n roadbook dan eigenlijk?  :stupid:
Moet je dan na iedere bocht aan dat ding draaien of hoe werkt het...
Lijkt me anders niet echt handig rijden, of valt dat allemaal wel mee? ???
Dacht dat je met handmatige roadbook meer aan het draaien bent als aan het rijden. 8)
Ik heb echt 0 ervaring ermee horen jullie wel haha.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 871
Re: Roadbook en Tripy rijden met Ad Ketelaars Offroadtrips in 2013
« Reactie #9 Gepost op: 16-12-2012, 21:38 »
Dat is nou nét de kunst van roadbookrijden......
Niet sneller rijden dan dat je kan lezen!! (zegt deze wijze man die sommigen niet eens rijdend kan bijhouden die wél lezen)
tripy geeft zelf aan waar je rijdt en hoef je niet te draaien, dus makkelijker als papier en teller.
Honda V45 Magna-Suzuki Dr800s-Ktm Exc525-Beta300RR

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 86
Re: Roadbook en Tripy rijden met Ad Ketelaars Offroadtrips in 2013
« Reactie #10 Gepost op: 16-12-2012, 22:02 »
Misschien toch wel slim om met een tripy te beginnen de eerste keer.
Kan ik links en rechts eens kijken bij anderen hoe het allemaal werkt.
En misschien andere mensen leren kennen voor meer mee te kunnen rijden. :-*

Offline member

  • st willebrord
  • *****
  • Berichten: 315
Re: Roadbook en Tripy rijden met Ad Ketelaars Offroadtrips in 2013
« Reactie #11 Gepost op: 16-12-2012, 22:39 »
en waarom moeten we zo lang wachten voordat we kunnen inschrijven?
zou nu al willen inschrijven,
AD zet mij er alvast maar op,voor enclave en hartvanbrabantchallenge!!
Here today , gone tomorrow op de tenere700 of 450 ktm

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: Roadbook en Tripy rijden met Ad Ketelaars Offroadtrips in 2013
« Reactie #12 Gepost op: 17-12-2012, 00:00 »
Ik heb de tekst gecopy-past en als reminder aan de muur gehangen (ik kan verstrooid zijn).


Ik ga er wel een paar van doen. Waar 'Trans' of 'Challenge' in genoemd word krijg ik beetje kriebel van.. :)
Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: Roadbook en Tripy rijden met Ad Ketelaars Offroadtrips in 2013
« Reactie #13 Gepost op: 17-12-2012, 10:12 »
en waarom moeten we zo lang wachten voordat we kunnen inschrijven?
zou nu al willen inschrijven,
AD zet mij er alvast maar op,voor enclave en hartvanbrabantchallenge!!


haha, sta je al weer warm
ik breng alvast een "Duveltje" mee ;D

Post Merge: 17-12-2012, 10:14
Ik heb de tekst gecopy-past en als reminder aan de muur gehangen (ik kan verstrooid zijn).


Ik ga er wel een paar van doen. Waar 'Trans' of 'Challenge' in genoemd word krijg ik beetje kriebel van.. :)


Harm, nu met de KTM530 moet jij op zijn minst voor de "Challenge" gaan, 500km roadbook in no time ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 297
Re: Roadbook en Tripy rijden met Ad Ketelaars Offroadtrips in 2013
« Reactie #14 Gepost op: 17-12-2012, 12:45 »
Hier ga ik er toch ook weer een paar van rijden..... ;)