Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Offroad rit Staphorst 28 december, 'Stappersterveld'rit  (gelezen 7626 keer)

Offline member

  • Zet maar gauw je helm weer op!
  • *****
  • Berichten: 706
Offroad rit Staphorst 28 december, 'Stappersterveld'rit
« Gepost op: 18-12-2012, 16:27 »
AMBC daagt off road rijders uit de kou te trotseren!
Er is geen enkele andere rit op de kalender te vinden rond deze periode. De motorclub AMBC uit Staphorst heeft echter bewust gekozen om tussen de kerstdagen en oud- en nieuw nog een Off Road rit voor gekentekende en goedgekeurde motoren te organiseren. Traditioneel had de club in het verleden altijd een rit door de landelijke omgeving van Staphorst. In de jaren ’90 is hier een eind aan gekomen maar er is een nieuwe start gemaakt door enkele jaren geleden een nieuwe route te maken en opnieuw een Off Road rit te organiseren. Na een voorzichtige start wisten steeds meer deelnemers de weg naar Staphorst te vinden. De mond op mond reclame over de prachtige route en de omgeving hielp hierbij natuurlijk ook mee!
Het grote gevaar waar de club mee te maken heeft zijn de weersomstandigheden. Hier is men zich van bewust, het feit dat men in deze laatste week van het jaar een buiten- evenement organiseert kan betekenen dat deze door de weersomstandigheden moet worden afgelast. Toch bleek dit de laatste jaren mee te vallen. Enkele jaren geleden ging de rit zelfs door ondanks de sneeuwval de dagen ervoor. De prachtige plaatjes die dit opleverde van de motoren in een witte wereld leverde na  afloop vele complimenten op van de deelnemers. Men had nog niet vaak zo’n prachtig schouwspel meegemaakt. De diverse filmpjes van deze winterse rit circuleren nog steeds op You Tube en andere kanalen.
Nieuw is dit jaar de toelating van de quads op de route. Dit was tot nu toe niet mogelijk. De commissie van de club die de rit organiseert heeft echter de route op enkele plaatsen aangepast zodat de quads ook welkom zijn. Ook hiervoor geldt echter dat deze gekentekend en goedgekeurd voor de openbare weg moeten zijn. Voorafgaand aan de start ondergaat elke motor verplicht een technische keuring. Zonder deze keuring mag men niet de route op.

De start is als vanouds bij Hofstede motoren aan de industrieweg in Staphorst, het welbekende cross- bastion in het dorp. Eigenaar Klaas Hofstede zit zelf in de organiserende commissie en heeft met zijn troepen zogezegd weer een prachtige route uitgestippeld. De afstand is ca. 40km. De inschrijving is geopend om 09.00 uur en vanaf 09.30 uur wordt de route open gesteld. Geadviseerd wordt om de laatste dagen deze website regelmatig te raadplegen in het geval er dreiging is van vorst en/ of sneeuw.
Voor een snelle doorstroming bij de inschrijving is het een must dat onderstaande formulieren thuis ingevuld en samen met gepast inschrijfgeld meegenomen worden.
De prijzen zijn:
Inschrijfgeld: € 20.00
Daglicentie MON: € 15.00

 
Wie gaat?
Ja ik!
As je maar niet falt!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 871
Re: Offroad rit Staphorst 28 december, 'Stappersterveld'rit
« Reactie #1 Gepost op: 18-12-2012, 16:39 »
Ik kom alleen als het gaat sneeuwen of extreem rotweer wordt. :D
Honda V45 Magna-Suzuki Dr800s-Ktm Exc525-Beta300RR

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Offroad rit Staphorst 28 december, 'Stappersterveld'rit
« Reactie #2 Gepost op: 18-12-2012, 16:57 »
Vast van plan om te gaan, met een clubje van deze kanten vandaan.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 767
Offroad rit Staphorst 28 december, 'Stappersterveld'rit
« Reactie #3 Gepost op: 18-12-2012, 18:05 »
Wij gaan ook. Koud en sneeuw, geen probleem. Regen hekel aan, maar dat zien we dat wel. Rij mij BIG 800.
Iemand ervaring met zo'n zware fiets alhier?
Greetz, Hans
BMW R1150RT

Offline member

  • Zet maar gauw je helm weer op!
  • *****
  • Berichten: 706
Re: Offroad rit Staphorst 28 december, 'Stappersterveld'rit
« Reactie #4 Gepost op: 18-12-2012, 18:38 »
Wat is zwaar? Vorig jaar met de SuperTenere gedaan, geen enkle probleem. Alles is te doen met een zwaardere motor (zelfs leuker??). Misschien alleen een lager tempo of een lichte afwijking van de (door de grote menigte genomen) route.
Twijfel nu nog over de motorkeuze, hangt van een ander eerder ritje af. En of mijn broer mee te krijgen is. ;D
As je maar niet falt!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: Offroad rit Staphorst 28 december, 'Stappersterveld'rit
« Reactie #5 Gepost op: 18-12-2012, 19:25 »
Ik ga vrijwel zeker ook.
Bij zware regen weet ik het nog zo net niet, in de zomer is dat niet zo erg, maar doorweekt bij 5gr. is niet fijn  :-[
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • *****
  • Berichten: 314
Re: Offroad rit Staphorst 28 december, 'Stappersterveld'rit
« Reactie #6 Gepost op: 18-12-2012, 21:35 »
Wij gaan ook. Koud en sneeuw, geen probleem. Regen hekel aan, maar dat zien we dat wel. Rij mij BIG 800.
Iemand ervaring met zo'n zware fiets alhier?




Kantelaar van het motorforum heeft De offroad havelte ook gedaan op de dr800, heeft hem genoeg zweet gekost.
maar ontzettend veel lol daar op die zware tankbanen.




Wij komen ook met drie man.
Zandhaas oet twente/ team otrritten/facebook.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Offroad rit Staphorst 28 december, 'Stappersterveld'rit
« Reactie #7 Gepost op: 18-12-2012, 22:38 »
als het weer er naar is, kom ik ook. alleen bij zeik-regen heb ik echt geen zin om daarvoor 2 uur in de auto te zitten

Offline member

  • *****
  • Berichten: 205
Re: Offroad rit Staphorst 28 december, 'Stappersterveld'rit
« Reactie #8 Gepost op: 19-12-2012, 12:42 »
jaaah zekers

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: Offroad rit Staphorst 28 december, 'Stappersterveld'rit
« Reactie #9 Gepost op: 20-12-2012, 00:09 »
Ben er ook bij!  :)
Ride the world!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: Offroad rit Staphorst 28 december, 'Stappersterveld'rit
« Reactie #10 Gepost op: 20-12-2012, 21:24 »
Ik kom, als ik de Africa Twin op tijd in elkaar heb. Heb er ook Hellendoorn mee gereden. Is goed te doen zwaailicht! zo'n grote jongen...

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Offroad rit Staphorst 28 december, 'Stappersterveld'rit
« Reactie #11 Gepost op: 20-12-2012, 21:38 »
als het weer er naar is, kom ik ook. alleen bij zeik-regen heb ik echt geen zin om daarvoor 2 uur in de auto te zitten
:stupid:  idem hier
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 767
Offroad rit Staphorst 28 december, 'Stappersterveld'rit
« Reactie #12 Gepost op: 20-12-2012, 21:46 »
Ik kom, als ik de Africa Twin op tijd in elkaar heb. Heb er ook Hellendoorn mee gereden. Is goed te doen zwaailicht! zo'n grote jongen...
Mooi te horen. Misschien zien we elkaar daar :)
Greetz, Hans
BMW R1150RT

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Offroad rit Staphorst 28 december, 'Stappersterveld'rit
« Reactie #13 Gepost op: 20-12-2012, 21:56 »
vroegeuuurhhh toen we nog echt ewinters hadden ....


http://www.ambc-staphorst.nl/FOTOBOEK/2008%20off-road/

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1483
Re: Offroad rit Staphorst 28 december, 'Stappersterveld'rit
« Reactie #14 Gepost op: 20-12-2012, 23:04 »
kweenie. ::)



If nothing goes right......

go left!