Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Offroad rit Staphorst 28 december, 'Stappersterveld'rit  (gelezen 7615 keer)

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Offroad rit Staphorst 28 december, 'Stappersterveld'rit
« Reactie #45 Gepost op: 28-12-2012, 16:29 »
Laat ie dan effe meenemen dat ik met een Trial licentie ook kan off-roaden  >:(

Have fun en wel filmpjes maken he  :)

Andersom ken wel :)
ARM facebook HIER

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 16
Re: Offroad rit Staphorst 28 december, 'Stappersterveld'rit
« Reactie #46 Gepost op: 28-12-2012, 17:13 »
Was goed te doen vandaag in Staphorst, het was fris maar droog. De route lag er prima bij, slechts een paar moerasjes. Zelfs op een niet lekker lopende 250 viertakje gewoon 2 rondjes kunnen rijden. Prima georganiseerd, heel veel begeleiders langs de route en relatief weinig deelnemers.
Volgende keer gewoon weer gaan.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 205
Re: Offroad rit Staphorst 28 december, 'Stappersterveld'rit
« Reactie #47 Gepost op: 28-12-2012, 17:15 »
De thuisblijvers hadden weer eens ongelijk....


Maw prima rit en omstandigheden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 118
Re: Offroad rit Staphorst 28 december, 'Stappersterveld'rit
« Reactie #49 Gepost op: 28-12-2012, 19:43 »
Het parcours lag er inderdaad uitstekend bij, bijna nergens echt natte stukken. Ik hoorde dat de organisatie erg druk is geweest met het wegwerken van al het water van de afgelopen dagen. Zelfs op tweede kerstdag is men in de weer geweest om geultjes te graven enzo, hulde hiervoor organisatie! De onbegaanbare stukjes waren uit de route verwijderd, al met al bleef er een mooie 40km over, met behalve maïs, crossbaan, crossbosje en wat kruip sluip ook redelijk wat mooie zandgrond waar heerlijk gereden kon worden.


De route was dusdanig droog dat ik maar op een plek een tractor nodig had... ;)
Op de crossbaan maakte ik de -voor mij- klassieke fout door even te wachten totdat diegene voor mij weer door kon rijden, maar die stond natuurlijk niet voor niets stil! En ik dus ook, midden in het kleine stukje drijfzand, waar je alleen met vrij veel snelheid doorheen kon. Na een tijdje duwen en trekken met een paar man was de conclusie dat de al gereedstaande tractor aan het werk mocht. Touwtje om de voorpoten en toen ging het vrij soepel, behalve dat het nogal wat moeite koste om mee te lopen in het fijne drijfzand. Al met het zag het er waarschijnlijk wel gezellig uit bij mijn motor, want uiteindelijk stonden er nog vier man vast.  ;D


Behoorlijk genoten dus, nu moe maar voldaan (4 rondjes) aan het nagenieten. 


Als ik nog eens wat tijd vind zal ik nog een filmcompilatie maken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: Offroad rit Staphorst 28 december, 'Stappersterveld'rit
« Reactie #50 Gepost op: 28-12-2012, 19:49 »
Was een mooi ritje! Wel een eind rijden en ERG KOUD tijdens het eerste rondje.
Op de crossbaan tijdens het eerste rondje stonden er een stuk of vier vast (Zumos??)... en een trekker was druk bezig een motortje de blub uit te trekkeren..  ;D
Na het eerste rondje Simmetje+maat van Simmetje tegen gekomen en samen nog twee rondjes opgereden..

Was prima te doen. Hier en daar een blub stuk waar je ff flink op het gas moest, maar verder gewoon prima! Begin stuk van de route inc. crossbaan was wel erg glibberig.. Met plezier drie rondjes gedaan, niet eens echt moe naderhand.

Mooi dagje! Goeie hamburgers ook voor 2,50! 8) :P
Ride the world!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 314
Re: Offroad rit Staphorst 28 december, 'Stappersterveld'rit
« Reactie #51 Gepost op: 28-12-2012, 20:35 »
Vanmorgen maar in de auto ipv de adventure, de weg glinsterde hier.
Lekker gekeken en koffie gedronken, maat van me had net na de crossbaan de 300 ook kapot(warmloper).
Radiateur leeg en mooie beschadigde zuiger/cilinder.
Er waren er ook nog een paar slaags geraakt naast hofstee, wat een debielen man je komt toch voor je plezier.
Maar zoals gewoonlijk weer niemand van hier gezien, toch moeilijk herkennen aan de motor/kleding.
Zandhaas oet twente/ team otrritten/facebook.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: Offroad rit Staphorst 28 december, 'Stappersterveld'rit
« Reactie #52 Gepost op: 28-12-2012, 21:29 »
Vanmorgen maar in de auto ipv de adventure, de weg glinsterde hier.
Lekker gekeken en koffie gedronken, maat van me had net na de crossbaan de 300 ook kapot(warmloper).
Radiateur leeg en mooie beschadigde zuiger/cilinder.
Er waren er ook nog een paar slaags geraakt naast hofstee, wat een debielen man je komt toch voor je plezier.
Maar zoals gewoonlijk weer niemand van hier gezien, toch moeilijk herkennen aan de motor/kleding.

Ik had een dergelijk verhaal bij Varsseveld... ook radiateur leeg. Niet helemaal vast gelopen gelukkig.

Slaags geraakt?! Daarom reden er twee politieautos!!! Dacht al... komen die nou 500 motoren controleren ofzo?  ??? :P
Inderdaad erg triest!
 
Ride the world!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Offroad rit Staphorst 28 december, 'Stappersterveld'rit
« Reactie #53 Gepost op: 28-12-2012, 22:07 »

Er waren er ook nog een paar slaags geraakt naast hofstee, wat een debielen man je komt toch voor je plezier.


Was uiteindelijk helemaal niks aan de hand. Iemand dacht dat ie moest inhalen en had een douw gegegven. Was een douw teruggegeven en daarna de veroorzaker gevallen. Stuur krom en wat gemopper (als je dan zogenaamd goed kunt rijden kun je d'r echt wel langs zonder een douw uit te moeten delen) . Later werd heel het verhaal opgeblazen en 3 pliesiewagens opgeroepen. De arme stakker zou door een meisje geslagen zijn..

Berg herrie om niks.

Verder: lekker gereden! 2 rondjes gedaan, geen schades, motortje deed het goed en veel lol gehad.

Simmetje, Do en Inge nog gespot. En
Gerjan kwam nog OER-folders in m'n handen steken  :D

Erg goed verzord, en nette prijzen voor remblokken (maatje had d'r ineens nodig) en service.Hele berg marshalls/wegwijzers, dik in orde!
 

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 17
Re: Offroad rit Staphorst 28 december, 'Stappersterveld'rit
« Reactie #54 Gepost op: 28-12-2012, 23:45 »
Hallo Off the Road rijders, het was een koude maar mooie dag in Staphorst vandaag, ik heb wat foto's gemaakt:
[http://www.oypo.nl/theocole

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1568
Re: Offroad rit Staphorst 28 december, 'Stappersterveld'rit
« Reactie #56 Gepost op: 29-12-2012, 22:17 »
Mooi man!
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 51
Re: Offroad rit Staphorst 28 december, 'Stappersterveld'rit
« Reactie #57 Gepost op: 29-12-2012, 23:04 »
Viel dus mee met de nattigheid. Dit was Staphorst toch? De titel zegt Eindhoven.??

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Offroad rit Staphorst 28 december, 'Stappersterveld'rit
« Reactie #58 Gepost op: 29-12-2012, 23:26 »
Oeps. Aangepast.
Nattigheid viel heel erg mee, paar plekjes waren wat blubberig, maar prima te doen.